additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle🇶🇦 DOHA

QM Unveils Name of New Museum Dedicated to Children and Families in Qatar

متاحف قطر تكشف النقاب عن اسم أحدث متحف مخصص للأطفال والعائلات في قطر

QNA

Doha: Qatar Museums on Sunday revealed the name and brand of Dadu: Children’s Museum of Qatar, the nation’s first institution to offer children and their families a dedicated place for learning and growth through inclusive, open-ended play, exploration, and experimentation.

Conceived as an oasis of stimulating, interactive, and accessible indoor and outdoor experiences in the heart of Doha, Dadu will nurture children’s development, inspire their curiosity, encourage collaboration and dialogue, provide the tools to fuel creativity and instill a sense of social responsibility.

“Dadu” is a word in classical Arabic describing marks made in the course of play or creative activity, from footmarks left on the ground to carvings on stones.

Commenting on the brand reveal, the Director of Dadu Essa Al Mannai, said: “We are delighted to unveil ‘Dadu’ as the official name of the Childrens Museum of Qatar – a title that expresses the projects ambition to imprint new ideas and ways of seeing, relating and learning. Dadu’s learning and development model is grounded in child development psychology, brain science and practice. The museum will have a strong focus on instilling the values of creativity, compassion, generosity and responsibility.”

The naming follows Dadu’s years of engaging with families, schools and community groups, including extensive recent online engagement programs enabling children and families in Qatar to participate in fun, educational activities. While the museum has not yet opened its doors, it continues to carry out initiatives to support the children and families of Qatar.

The museum is rooted in local heritage and core values including curiosity, inclusion and community. It is being created to advance the goals of the Qatar National Vision 2030 for human, social, economic and environmental development.

قنا

الدوحة: كشفت متاحف قطر يوم الأمس، النقاب عن اسم أحدث متحف مخصص للأطفال والعائلات في قطر، ويحمل اسم /دَدُ: متحف الأطفال في قطر/، ويسعى هذا المتحف الذي يُعد واحة من التجارب المحفزة والمتفاعلة والمتاحة في الأماكن المغلقة والمفتوحة، إلى تعزيز نمو الأطفال وإثارة فضولهم، وتشجيعهم على التعاون المثمر والحوار البناء، كما أنه يوفر الأدوات اللازمة للتشجيع على الإبداع وغرس الشعور بالمسؤولية المجتمعية، كما يُعد المتحف الوطني الأول من نوعه الذي يوفر للأطفال وأسرهم مساحات مخصصة للتعلم والنمو عن طريق اتباع منهجيات محفزة مثل اللعب الشامل المفتوح، والاستكشاف، والتجربة.

وصرح السيد عيسى المناعي، مدير متحف /دَدُ/، معلُقًا على اسم المتحف الجديد المعُلن عنه “يسعدنا أن نكشف النقاب عن /دَدُ/ بصفته الاسم الرسمي لمتحف الأطفال في قطر، وهو الاسم الذي يعبر عن طموح المتحف وسعيه الدؤوب إلى تبني أفكار وطرق جديدة للرؤية والتواصل الفعال والتعلم المثمر والممتع، ويستند نموذج متحف /دَدُ/ للتعلم والتنمية إلى أسس ومفاهيم علم نفس نمو الطفل، وعلوم الدماغ والممارسات العملية، وسيركز المتحف تركيزًا قويًا على غرس قيم الإبداع والتعاطف والكرم والمسؤولية بين الأطفال”.

و/دَدُ/ هي كلمة عربية فصحى تُستخدم للإشارة إلى العلامات والآثار التي تنتج عن لعب الأطفال، مثل آثار أقدامهم على الأرض أثناء التأرجح، والنقوش التي يكتبونها على الصخر، وما إلى ذلك، وكثيرًا ما كانت تستخدم هذه الكلمة في طيات قصائد الشعر العربي القديم، إذ كانت تستخدم بطرق متنوعة لتصوير غريزة الأطفال الطبيعية للعب، ووصف متعة الطفل وحب استطلاعه ورغبته في استكشاف العالم من حوله، وتعد هذه الكلمة خير دليل على أن اللعب كان دائمًا ومازال جزءًا لا يتجزأ من الطفولة، بغض النظر عن المكان أو الزمان.

ويضرب المتحف بجذوره بعمق في مسيرة التراث القطري، ويسعى لغرس قيم أساسية بين الأطفال مثل حب الاستطلاع والاندماج والمسؤولية المجتمعية، ويهدف إنشاء هذا المتحف إلى المساهمة بفعالية في تحقيق رؤية قطر الوطنية 2030 للتنمية البشرية والاجتماعية والاقتصادية والبيئية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format