additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health🩺 Health😎 LifeStyle

Dangerous foods that affect brain function and performance

أطعمة خطيرة تؤثّر على وظائف المخ وأدائه

Many diseases (including Alzheimer’s) are directly linked to the quality of food each person eats.

Several studies suggest that the risk of developing dementia which is known as “Alzheimer’s” can be reduced by cutting out certain foods from your diet, Sputnik quoted Focus.de as saying.

Processed foods
Processed foods, such as baked goods, sweets and soft drinks, are considered the highway towards a direct impact on brain function and can cause inflammation of the brain and damage to neurons.

Experts from the University of Bath in the UK have found a link between clogged arteries and eating foods high in sugar.

Spices
Scientists from the University of South Australia believe that the danger is represented in spicy foods, such as: chili and jalapeño (a hot pepper of Mexican origin), which contain capsaicin, which negatively affects memory and mental activity.

Fast and fried food
Fried foods and fast food also made the list of prohibited foods, as they are rich in trans fats, which reduce brain performance, according to a study by the Australian National University.

Preservatives and salts
Preservatives, salts and saturated fatty acids found in abundance in sausage, meat and cheese pose a major threat to the brain. They are responsible for inflammation and can damage blood vessels, according to Chinese researchers.

كثير من الأمراض، (ومنها “الزهايمر”) ترتبط ارتباطًا مباشرًا بنوعية الأغذية التي يتناولها كلّ شخص.

وتشير العديد من الدراسات إلى أنه يمكن تقليل خطر الإصابة بالخرف أو كما يعرف بـ”ألزهايمر” عن طريق إزالة بعض الأطعمة من النظام الغذائي، وفقًا لموقع “سبوتنيك” نقلا عن “Focus.de”.

الأطعمة المصنعة

عتبر الأطعمة المصنعة، مثل: المخبوزات والحلويات والمشروبات الغازية الطريق السريع نحو التأثير المباشر على وظائف الدماغ، ويمكن أن تسبب التهابًا في الدماغ وتلفًا للخلايا العصبية.

وقد توصل خبراء من جامعة باث في المملكة المتحدة إلى وجود صلة بين انسداد الشرايين وتناول الأطعمة التي تحتوي على نسبة عالية من السكر.

التوابل

ويعتقد علماء من جامعة “جنوب أستراليا”، أن “الخطر يتمثل في الأطعمة الغنية بالتوابل، مثل: الفلفل الحار والجالبينو(فلفل حار من أصل مكسيكي)، والتي تحتوي على مادة الكابسيسين التي تؤثر سلبًا على الذاكرة والنشاط العقلي”.

الوجبات السريعة والأطعمة المقلية

كما جاءت الأطعمة المقلية والوجبات السريعة في قائمة الأطعمة المحظورة، لأنها غنية بالدهون غير المشبعة، والتي تقلل من أداء الدماغ، وفقًا لدراسة أجرتها الجامعة الوطنية الأسترالية.

المواد الحافظة والأملاح

تشكّل المواد الحافظة والأملاح والأحماض الدهنية المشبعة الموجودة بكثرة في النقانق واللحوم والجبن تهديدًا كبيرًا للدماغ. فهي مسؤولة عن الالتهابات ويمكن أن تلحق الضرر بالأوعية الدموية، وفقا لما توصل له باحثون صينيون.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
3
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format