additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World🦠Coronavirus

Bats; flying reservoir for a new group of Coronaviruses

الخفافيش.. مستودعات طائرة لمجموعة جديدة من فيروسات كورونا

Chinese researchers announced, Thursday, that they had found a new group of Coronaviruses in bats, including a virus that may be the second genetically closest to the “Covid-19” virus.

The findings by researchers in one small area in southwestern China’s Yunnan Province show how many coronaviruses are in bats and how many have the ability to spread to humans, according to CNN.

Weifeng Shi and his colleagues from Shandong University collected samples of small, forest-dwelling bats between May 2019 and November 2020, and ran urine and fecal tests on them, as well as taking swabs from their mouths.

“In total, we assembled 24 new coronavirus genomes from different species of bats, including four SARS-Cove-2-like coronaviruses,” the researchers wrote in a report published in the journal Cell.

One of these viruses was genetically very similar to the SARS-CoV-2 virus that caused the current pandemic, a virus sample called “RpYN06” taken from a species of bat belonging to the horseshoe bat family, scientific name “Rhinolophus pusillus”.

The researchers explained that with the virus related to SARS-CoV-2 collected from Thailand in June 2020, these results clearly show that viruses closely related to SARS-CoV-2 continue to circulate in bat populations, and this may occur in some areas at a relatively high frequency.”

Researchers are trying to find the source of the SARS-CoV-2 virus. Although a bat is a possible source, it is possible that the virus has infected an intermediate animal.

The SARS virus that caused the outbreak between 2002 and 2004 was traced back to an animal called a civet.

The researchers pointed out that bats are known reservoirs of a variety of viruses that cause serious diseases in humans, and have been associated with the spread of Hendra virus, Marburg virus, Ebola virus, and most notably Coronaviruses.

Aside from bats and humans, coronaviruses can infect a wide range of domestic and wild animals, including pigs, cattle, mice, cats, dogs, chickens, deer, and hedgehogs.”

“Our study highlights the remarkable diversity of bat coronaviruses at the local scale, including viruses that are close relatives of both SARS-CoV-2 and SARS-CoV,” the researchers wrote.

Although there has been some debate about the origin of the Coronavirus pandemic, a WHO report said the most likely source was an animal – possibly a bat.

Some individuals hunt and eat bats, and those bats can infect other animals that people hunt and eat, and viruses can infect people when handling or slaughtering animals.

أعلن باحثون صينيون، الخميس، أنهم عثروا على مجموعة جديدة من فيروسات كورونا في الخفافيش، بما في ذلك فيروس قد يكون الثاني الأقرب من الناحية الوراثية لفيروس “كوفيد-19”.

وتُظهر اكتشافات الباحثين في منطقة واحدة صغيرة في مقاطعة يونان بجنوب غرب الصين عدد فيروسات كورونا الموجودة في الخفافيش وعددها الذي لديه القدرة على الانتشار إلى البشر، وفقاً لموقع سي إن إن.

وجمع ويفينغ شي وزملاؤه من جامعة شاندونغ عينات من الخفافيش الصغيرة التي تعيش في الغابات بين مايو 2019 ونوفمبر2020، وقاموا بإجراء اختبارات البول والبراز لها وكذلك أخذ مسحات من أفواهها.

وكتب الباحثون في تقرير نُشر في دورية “Cell”: “في المجموع، قمنا بتجميع 24 جينومًا جديدًا لفيروس كورونا من أنواع مختلفة من الخفافيش، بما في ذلك أربعة فيروسات كورونا شبيهة بسارس-كوف-2”.

وكان أحد هذه الفيروسات مشابهًا جدًا، من الناحية الوراثية لفيروس سارس-كوف-2 الذي يسبب الجائحة الحالية، وهي عينة فيروسية تسمى “RpYN06” مأخوذة من نوع من أنواع الخفافيش التي تنتمي لعائلة خفاش حدوة الحصان، واسمه العلمي “Rhinolophus pusillus”.

وأوضح الباحثون أنه مع الفيروس المرتبط بسارس-كوف-2 الذي جُمع من تايلاند في يونيو عام 2020، تُظهر هذه النتائج بوضوح أن الفيروسات المرتبطة ارتباطًا وثيقًا بسارس-كوف-2 تستمر في الانتشار في مجموعات الخفافيش، وقد يحدث ذلك في بعض المناطق بتردد مرتفع نسبيًا”.

ويحاول الباحثون العثور على مصدر فيروس سارس-كوف-2. وعلى الرغم من أن الخفاش تعد مصدرًا محتملًا، فمن المحتمل أن يكون الفيروس قد أصاب حيوانًا وسيطًا.

وتم تتبع فيروس السارس الذي تسبب في تفشي المرض بين عامي 2002 و2004 لحيوان يسمى قط الزباد.

وأشار الباحثون إلى أن الخفافيش تعد مستودعات معروفة لمجموعة متنوعة من الفيروسات التي تسبب أمراضًا خطيرة لدى البشر، وقد ارتبطت بانتشار فيروس هندرا وفيروس ماربورغ وفيروس إيبولا، وعلى الأخص فيروسات كورونا.

وأضافوا :”بصرف النظر عن الخفافيش والبشر، يمكن لفيروسات كورونا أن تصيب مجموعة واسعة من الحيوانات الأليفة والبرية، بما في ذلك الخنازير، والماشية، والفئران، والقطط، والكلاب، والدجاج، والغزلان، والقنافذ”.

وكتب الباحثون: “دراستنا تسلط الضوء على التنوع الملحوظ لفيروسات كورونا في الخفافيش على النطاق المحلي، بما في ذلك الفيروسات الأقارب لكل من سارس-كوف-2 و سارس-كوف”.

وعلى الرغم من وجود بعض الجدل حول أصل جائحة فيروس كورونا، قال تقرير لمنظمة الصحة العالمية إن المصدر الأكثر احتمالًا هو حيوان – ربما خفاش.

ويقوم بعض الأفراد باصطياد الخفافيش وتناولها، ويمكن أن تصيب تلك الخفافيش الحيوانات الأخرى التي يصطادها الناس ويتناولونها، ويمكن للفيروسات أن تصيب الناس عند التعامل مع الحيوانات أو ذبحها.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format