additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health🩺 Health😎 LifeStyle

5 signs of weak immune system

٥ علامات تشير إلى ضعف جهاز المناعة

The immune system protects our bodies from viral, bacterial, fungal or parasitic attacks, and from deadly pathogens that invade our bodies.

If you’re often sick or tired, it may be because your immune system is weak, Sputnik quoted the Times of India website displaying five warning signs indicating a weakened immune system:

1. Persistent digestive disorders
Nearly 70% of the immune system is in our intestines. Gut bacteria fight pathogens and promote immune health. These gut bacteria stimulate the growth of T cells.

Low amounts of these symbiotic bacteria can increase the risk of contracting viruses, chronic infections and even autoimmune disorders. Because of it, you may experience recurrent diarrhea, gases or constipation as recurrent symptoms.

The foods and drinks you eat largely determine your digestive health and balance good and bad bacteria in your intestines.

2. Slow wound healing
It is the immune response that makes the wound heal and prevents infections, eventually allowing new cells to form over the wound and form a scar tissue to heal the wound. However, if your immune health isn’t strong enough, it will restrict the regeneration of new cells, making it difficult to heal your wounds.

3. Exhaustion and extreme fatigue
If even after enough sleep you feel unexplained tiredness and frequent fatigue, this definitely indicates something abnormal, since the immune system is directly proportional to the energy level, it means that the body is trying to conserve energy to fuel the immune system during the battle with pathogens.

Yoga and exercise train the heart and improve blood circulation throughout the body while increasing the flow of energy in the body. Not only it strengthens our nervous system, but also stimulates the thyroid gland which helps to get rid of tiredness and fatigue.

4. Frequent colds
Studies show that adults get an average of two to three colds each year. But if you are someone who suffers from frequent cold attacks, this clearly indicates a weak immune system.

This may be due to your lifestyle and hygiene issues. If you are a heavy smoker, then you should be aware that smoking directly affects the cells of the immune system and causes damage to the very small capillaries in the respiratory system, which usually help to remove the mucus that carries germs. Second, when you don’t follow hygiene practices, you create an environment that allows frequent infections like the common cold to progress.

5. Stress and anxiety
When a person is stressed, the body releases corticosteroids that suppress the effectiveness of the immune system by decreasing the number of lymphocytes in the body.

Stressful and anxious behavior can lead to unhealthy coping mechanisms like smoking.

A person with severe stress is advised to visit a psychiatrist. Emotional and social support from family and friends can help a person recover from stressful times.

If you suffer from chronic stress and anxiety, you should try to follow a balanced diet and a healthy lifestyle, including exercise.

يحمي نظام المناعة أجسامنا من الهجمات الفيروسية أو البكتيرية أو الفطرية أو الطفيليات، ومن مسببات الأمراض القاتلة التي تغزو أجسادنا.

إذا كنت غالبا ما تمرض أو تشعر بالإرهاق، فقد يكون ذلك بسبب ضعف جهاز المناعة لديك، بحسب “سبوتنيك” نقلا عن موقع “”تايمز أوف إنديا” الذي عرض 5 علامات تحذيرية تشير إلى ضعف جهاز المناعة.

1. اضطرابات الجهاز الهضمي المستمرة
ما يقرب من 70% من جهاز المناعة موجود في أمعائنا. تحارب بكتيريا الأمعاء العوامل الممرضة وتعزز صحة المناعة. تحفز بكتيريا الأمعاء هذه نمو الخلايا التائية.

يمكن أن تؤدي الكميات المنخفضة من هذه البكتيريا التكافلية إلى زيادة خطر الإصابة بالفيروسات والالتهابات المزمنة وحتى اضطرابات المناعة الذاتية. بسببها قد تعاني من الإسهال المتكرر أو الغازات أو الإمساك كأعراض متكررة.

تحدد الأطعمة والمشروبات التي تتناولها بشكل كبير صحة الجهاز الهضمي وتوازن البكتيريا الجيدة والسيئة في أمعائك.

2. بطء التئام الجروح
إن الاستجابة المناعية هي التي تجعل الجرح يلتئم وتحول دون حدوث الالتهابات، ما يسمح في النهاية لخلايا جديدة بالتشكل فوق الجرح وتشكيل نسيج ندبي لشفاء الجرح. ومع ذلك، إذا لم تكن صحتك المناعية قوية بما فيه الكفاية، فسوف تقيد تجديد الخلايا الجديدة مما يجعل من الصعب التئام جروحك.

3. الإرهاق والتعب الشديد
إن كنت تشعر حتى بعد قسط كاف من النوم، بتعب غير مبرر وإرهاق متكرر، فهذا يشير بالتأكيد إلى شيء غير طبيعي، نظرا لأن جهاز المناعة يتناسب طرديا مع مستوى الطاقة، فهذا يعني أن الجسم يحاول الحفاظ على الطاقة لتغذية جهاز المناعة أثناء المعركة مع مسببات الأمراض.

وتعمل اليوجا والتمارين الرياضية على فتح القلب وتحسين الدورة الدموية في جميع أنحاء الجسم مع زيادة تدفق الطاقة في الجسم. فهي لا تقوي نظامنا العصبي فحسب، بل تحفز أيضا الغدة الدرقية مما يساعد على التخلص من التعب والإرهاق.

4. كثرة الإصابة بنزلات البرد
تشير الدراسات إلى إصابة البالغين في المتوسط من حالتين إلى ثلاث حالات من البرد كل عام. ولكن إذا كنت شخصا يعاني من نوبات البرد المتكررة، فهذا يشير بوضوح إلى ضعف جهاز المناعة لديك.

قد يكون هذا بسبب نمط حياتك ومشاكل النظافة. إذا كنت مدخنا شرها، فعليك أن تدرك أن التدخين يؤثر بشكل مباشر على خلايا الجهاز المناعي ويسبب ضررا للشعيرات الصغيرة جدا في الجهاز التنفسي والتي تساعد عادة على إزالة المخاط الذي يحمل الجراثيم. ثانيا، عندما لا تتبع ممارسات النظافة، فإنك تخلق بيئة تسمح للعدوى المتكررة مثل الزكام بالتقدم.

5. التوتر والقلق
عندما يكون الشخص متوترا، يطلق الجسم الكورتيكوستيرويدات التي تثبط فعالية جهاز المناعة عن طريق خفض عدد الخلايا الليمفاوية في الجسم.

يمكن أن يؤدي السلوك المتوتر والقلق إلى أساليب تأقلم غير صحية مثل التدخين.

وينصح الشخص المصاب بالتوتر الشديد بزيارة طبيب نفسي. ويمكن للدعم العاطفي والاجتماعي من العائلة والأصدقاء أن يساعد الشخص على التعافي من الأوقات العصيبة.

وإذا كنت تعاني التوتر المستمر والقلق تناول نظاما غذائيا متوازنا واتبع أسلوب حياة صحيا بما في ذلك عبر ممارسة التمارين الرياضية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format