additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle🚦Traffic🇶🇦 DOHA

QAR 3,000 & vehicle impound are penalties for “noise ordinance” violation inside residential neighborhoods

٣ آلاف ريال وحجز المركبة مخالفة “الأصوات المزعجة” داخل الأحياء السكنية

Al-Sharq – WGOQatar Translations

Doha: Colonel Dr. Mohammed Radhi Al Hajri, Director of the Traffic Awareness Department, explained the procedures followed regarding “disturbing sounds” in residential neighborhoods, noting that each case has its own specificity and provisions.

Colonel Al Hajri said in an interview with “My Beloved Country” program, which broadcasts on Qatar Radio, that the law stipulates a punishment for traffic violation worth QR 3,000 and permissive vehicle impound in accordance with article 88 of the Traffic Act from one to ninety days depending on the case and according to its frequency.

Al-Hajri added that article 58 of the Act stipulates that no vehicle that makes disturbing noises, emits thick smoke, smells bad, a flammable substance flows from it, affects road safety, is harmful to public health or the environment, or not equipped with a usable silencer should be driven.

He also pointed out that cases vary from one to another and each case is assessed through traffic police control, for example if the cause of the sound is a particular accident such as exposure to a bump or otherwise, or contrived, or if the person lives in a residential neighborhood and his car causes inconvenience to others, this is considered to be a deliberate inconvenience.

الشرق

الدوحة: أوضح العقيد الدكتور محمد راضي الهاجري مدير إدارة التوعية المرورية الاجراءات المتبعة بخصوص ” الأصوات المزعجة ” في الأحياء السكنية، مشيرا إلى أن كل حالة لها خصوصيتها وأحكامها.

وقال العقيد الهاجري في مقابلة مع برنامج وطني الحبيب الذي يبث على إذاعة قطر إن القانون يعاقب بمخالفة مرورية بقيمة 3 آلاف ريال قطري، و حجز المركبة جوازيا تنفيذا للمادة 88 من قانون المرور من يوم إلى 90 يوم حسب الحالة وحسب تكرارها.

وأضاف الهاجري أن المادة 58 من قانون تنص على أنه لا يجوز قيادة أي مركبة تصدر عنها أصوات مزعجة، أو ينبعث منها دخان كثيف، أو رائحة كريهة، أو يتطاير أو تسيل منها مدة قابلة قابلة للاشتعال، أو مؤثرة على سلامة الطريق، أو ضارة بالصحة العامة أو البيئة، أو سياقة مركبة غير مجهزة بجهاز كاتم للصوت صالح للاستعمال.

كما أشار إلى أن الحالات تختلف من واحدة إلى أخرى وكل حالة تقدر بحالتها من خلال الضبط المروي، مثلا اذا كان سبب الصوت حادث معين كالتعرض لمطب أو غير ذلك، أو مفتعل، أو اذا كان الشخص يقطن في حي سكني وسيارته تصدر إزعاجا للغير فهذا يعتبر إزعاجا متعمدا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format