additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

Ehsan Organizes Various Activities on World Elder Abuse Awareness Day

فعاليات متنوعة بمركز إحسان بمناسبة اليوم العالمي للتوعية بشأن إساءة معاملة كبار السن

QNA

Doha: The Elderly Empowerment and Care Center (Ehsan), affiliated with Qatar Foundation for Social Work (QFSW), announced its preparations to present a package of programs to coincide with the World Elder Abuse Awareness Day, which Ehsan celebrates annually on June 15 annually.

World Elder Abuse Awareness Day comes in line with the QFSW mission and in accordance with Ehsan’s strategy that aims to empower the elderly in the State of Qatar and provide the services necessary for their care.

Acting CEO of Ehsan Khalid Abdullah stressed that attention to this occasion is of great importance due to the fears and suffering caused by the COVID-19 pandemic among the elderly globally.

Although all age groups are at risk of contracting COVID-19, Abdullah noted that the elderly are more susceptible to complications that can cause death or incurable diseases after infection, putting them at increased risk of severe impact from infection as the elderly are facing slipping among the most vulnerable groups at this time more than ever. He pointed out that COVID-19 not only threatens the lives and safety of the elderly, but also threatens their social health, access to health services, jobs and livelihood.

He pointed out that Ehsan aims to spread awareness of social, health and psychological measures to take into account the needs of the elderly on World Elder Abuse Awareness Day, as well as shed light on the effects of the continuation of the COVID-19 crisis on the elderly and identify the most appropriate mechanisms to deal with the continuation of the crisis at the present time to protect the elderly, which includes the development of proposals and recommendations that contribute to raising and improving the level of awareness of the problems facing the elderly, especially during crises.

Acting CEO explained that Ehsan is preparing various activities through several events beginning on Tuesday with a live broadcast with lawyer Dr. Abdulla Al Ansari who will discuss elderly rights, as well as another broadcast occurring on Sunday with Author and Advisory Member of the Nomas Center Maryam Ahmed Al Dosari.

Ehsan will also organize internal events for its employees that include practical workshops and special activities for the centers employees to educate them about the types of abuse that elderly people may be exposed to at home and ways to protect and prevent them, including a panel discussion.

To emphasize the role of Ehsan, participation of state institutions and national stakeholders will ensure the protection of the elderly from all forms of discrimination, violence and exploitation in all its forms at the family and community levels. 

قنا

الدوحة: أعلن مركز تمكين ورعاية كبار السن /إحسان/ أحد المراكز التابعة للمؤسسة القطرية للعمل الاجتماعي، عن استعداداته لتقديم حزمة من البرامج تزامنا مع اليوم العالمي للتوعية بشأن إساءة معاملة كبار السن، حيث يحتفل المركز سنوياً بهذه المناسبة والتي تصادف الخامس عشر يونيو من كل عام.

ويأتي هذا الاحتفال اتساقاً مع رسالة المؤسسة القطرية للعمل الاجتماعي، ووفقاً لاستراتيجية مركز /إحسان/ التي تهدف إلى تمكين كبار السن في دولة قطر وتوفير الخدمات اللازمة لرعايتهم.

وأكد السيد خالد عبدالله، القائم بمهام المدير التنفيذي بـ/إحسان/، أن الاهتمام بهذه المناسبة في الوقت الراهن يشكل أهمية كبيرة بسبب ما سببته جائحة كورونا /كوفيد-19/ من مخاوف ومعاناة يعجز اللسان عن وصفها لدى كبار السن في جميع أنحاء العالم.

وقال: “على الرغم من أن جميع الفئات العمرية معرضة لخطر الإصابة بـ/كوفيد-19/، فإن كبار السن هم أكثر عرضة للمضاعفات المسببة للوفاة أو الأمراض المستعصية بعد الإصابة بالفيروس، مما يضعهم في خطر متزايد للتأثير الشديد من العدوى أو الإصابة بكورونا ، حيث إن كبار السن يواجهون الانزلاق بين الفئات الأضعف في هذا الوقت أكثر من أي وقت مضى”، لافتا إلى أن الفيروس لا يهدد حياة كبار السن وسلامتهم فحسب، بل يهدد صحتهم الاجتماعية وفرص حصولهم على الخدمات الصحية ووظائفهم وسبل عيشهم.

وأشار إلى أن مركز /إحسان/ يهدف من خلال الاحتفال بهذه المناسبة ، إلى نشر الوعي بالتدابير الاجتماعية والصحية والنفسية لمراعاة احتياجات كبار السن، وإلقاء الضوء على الآثار المترتبة لاستمرار أزمة كورونا على كبار السن، والتعرف على أهم الآليات المناسبة للتعامل مع استمرار الأزمة في الوقت الراهن لحماية كبار السن ومدى تناسب الإجراءات والتدابير الاحترازية التي تم اتخاذها في مواجهة أزمة كورونا وحماية كبار السن، فضلا عن مناقشة التحديات التي ظهرت في ظل استمرار أزمة كورونا، والإجراءات الراهنة لمواجهة تلك التحديات، والخطوات المطلوبة لبناء مجتمع أكثر صلابة ومتانة في وجه الأزمات، وأخيرا وضع المقترحات والتوصيات التي تساهم في رفع وتحسين مستوى الوعي بالمشاكل التي يواجها كبار السن خاصة خلال الأزمات.

وأوضح السيد خالد عبدالله، أن المركز يستعد لهذه المناسبة من خلال عدة فعاليات، حيث تنطلق اليوم، من خلال بث مباشر مع المحامي الدكتور عبدالله الأنصاري والذي سيتحدث عن حقوق كبار السن من خلال محاضرة بعنوان /حقوق كبار السن حاجة أم رفاهية/ وسينظم المركز بثاً مباشراً آخر، يوم الأحد المقبل بعنوان: /كما ربياني صغيرا/ تقدمه السيدة مريم أحمد الدوسري، عضو استشاري في مركز نوماس الثقافي.

كما ينظم المركز فعاليات داخلية لموظفيه تتضمن ورشا عملية وأنشطة خاصة لموظفي المركز توعيهم بأنواع الإساءة التي قد يتعرض لها كبار السن في المنزل وطرق حمايتهم والوقاية منها، ويختتم فعالياته بحلقة نقاشية بعنوان /استمرار تفشي فيروس كورونا: الآثار والتحديات/ وتعقد في الخامس عشر من الشهر الجاري، وتتضمن 3 محاور، حيث يلقي المحور الأول الضوء على الوضع الصحي لكبار السن في ظل استمرار تفشي وباء فيروس كورونا، ويتناول المحور الثاني الجانب الحقوقي من حيث تأثير الوسائل المتبعة لمواجهة استمرار انتشار فيروس كورونا على حقوق الإنسان لكبار السن، أما المحور الثالث، فيناقش الخدمات التي قدمها مركز إحسان للفئة المستهدفة خلال تفشي فيروس كورونا خلال العام 2020.

وتأتي هذه الحلقة النقاشية، من أجل إلقاء الضوء على المشاكل التي قد يتعرض لها كبار السن من إساءة وسوء معاملة من الناحية الاجتماعية والصحية وخاصة في زمن الأوبئة والأزمات الصحية. وللسعي نحو تحقيق استراتيجيات وطنية تهدف إلى ضمان الرعاية والتمكين لكبار السن على المستوى الوطني والدولي.

وللتأكيد على دور مركز /إحسان/ بمشاركة مؤسسات الدولة وأصحاب المصلحة الوطنيين في ضمان حماية كبار السن من كل أشكال التمييز والعنف والاستغلال بكافة أشكاله على مستوى الأسرة والمجتمع.

كما سيستضيف المركز مختصين في هذا المجال، من بينهم الدكتورة هنادي الحمد، قائد أولوية الشيخوخة الصحية في الاستراتيجية الوطنية للصحة 2018-2022 والمدير الطبي لمستشفى الرملية ومركز قطر لإعادة التأهيل، والسيدة رانيا فؤاد الخبير القانوني بإدارة الشؤون القانونية باللجنة الوطنية لحقوق الانسان والسيدة مريم الأنصاري مدير مكتب التخطيط والتطوير بمركز /إحسان/، فيما سيدير الحلقة السيد خالد النعمة مدير سياسة الأسرة بمعهد الدوحة الدولي للأسرة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format