additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

QRCS Launches Cataract Surgery Initiative for 1,300 Patients in Afghanistan

الهلال الأحمر القطري يدشن مبادرة إبصار لعلاج أمراض العيون في أفغانستان

QNA

Doha: Qatar Red Crescent Society (QRCS) has inaugurated a new initiative to perform 1,300 cataract surgeries and 2,300 medical examinations for poor patients with eye diseases in six Afghan provinces (Kunar, Laghman, Bamyan, Ghor, Kunduz, and Paktia).

The one-year project involves performing cataract examinations and procedures, providing medications and eyeglasses, implementing community awareness programs, and distributing informative fliers about prevention of eye diseases.

According to estimates, there are nearly 400,000 blind persons in Afghanistan and 1.5 million with low vision. Reports by the Ministry of Public Health of Afghanistan show that cataract is the main cause of blindness in 60% of cases. There remain 200,000 cases on waiting lists for cataract surgeries.

In light of the size of the problem, and inspired by its humanitarian commitment, QRCS launched this project to reduce vision loss rates and improve eye health among the populations of remote provinces.

The inaugural ceremony in Kunar was attended by the Manager of Provincial Health Bureau and representatives of local authorities, QRCS, the Afghan Education and Aid Organization, and the Organization for Promotion of Health and Community Development (OPHCD).

During the ceremony, Wasifullah Wasifi, Deputy Governor of Kunar, welcomed the team and thanked QRCS for its support to such beneficial projects for the Afghan people, particularly the poor. He promised to remove all issues and help the team to have the work accomplished.

Dr. Azizurrahman Safi, General Director of the Health Bureau of Kunar, said the project would enable hundreds of patients, mostly women and poor people, to restore their vision and live normally. “MOPH appreciates QRCSs support for our people in many provinces and areas of assistance,” he added. “I hope there will be further support for the health sector at many levels”.

Zikrullah Hashimi, Deputy Manager of the Afghan Education and Aid Organization, highly valued the countrywide partnership with QRCS in different areas, such as water, food, and nonfood assistance.

He described working with QRCS as a source of pride, thanks to its credibility, systematic work, and good selection of beneficiaries. 

قنا

الدوحة: أعلن الهلال الأحمر القطري عن تدشينه لمبادرة /إبصار/ لإجراء جراحات العيون للمرضى المصابين بالمياه البيضاء في أفغانستان، بإجمالي 1,300 عملية مياه بيضاء و2,300 حالة معاينة في 6 ولايات هي /كونر ولغمان وباميان وغور وقندوز وباكتيا/، وذلك بالتعاون مع عدد من الشركاء المحليين.

وتقدر مدة المشروع بسنة كاملة، وهو يتضمن إجراء الفحوصات الطبية والعمليات الجراحية لإزالة المياه البيضاء، بالإضافة إلى صرف الأدوية والنظارات الطبية مجانا، وتنفيذ برامج وأنشطة توعية مجتمعية، وتوزيع المطبوعات التثقيفية حول أمراض العيون والوقاية منها.

وبحسب التقديرات، فإن هناك ما يقارب 400 ألف شخص مصابون بالعمى في أفغانستان، ونحو 1.5 مليون شخص يعانون من ضعف البصر.

وتشير تقارير وزارة الصحة العامة الأفغانية إلى أن المياه البيضاء هي السبب الرئيسي للعمى في 60% من الحالات، ولا تزال هناك قوائم انتظار تتجاوز 200 ألف حالة في حاجة إلى عمليات لإزالة المياه البيضاء.

وبالنظر إلى حجم المشكلة القائمة واستشعارا للمسؤولية الإنسانية، فقد بادر الهلال الأحمر القطري إلى تنفيذ هذا المشروع بهدف الإسهام في خفض معدلات فقد الإبصار وتحسين صحة العيون بين السكان في المناطق النائية بأفغانستان، وذلك من خلال إجراء المعاينات الطبية وعمليات المياه البيضاء لمرضى العيون، ورفع الوعي بين السكان حول أمراض العيون وطرق الوقاية منها، إلى جانب تحسين الحالة الاجتماعية والاقتصادية للأسر الفقيرة من خلال تمكين المرضى من ممارسة حياتهم الطبيعية، وتعزيز قدرتهم على المشاركة في تحمل أعباء ومسؤوليات الأسرة بعد تعافيهم.

وكانت بداية التدشين خلال حفل أقيم في ولاية /كونر/، بحضور مدير مكتب الصحة بالولاية وممثلي السلطة المحلية، والهلال الأحمر القطري، والشريك التنفيذي مؤسسة الأفغان التعليمية والخيرية، والجهة الفنية المنفذة مؤسسة تعزيز صحة وتنمية المجتمع.

وبهذه المناسبة، عبر السيد وصيف الله واصفي نائب والي /كونر/ عن ترحيبه بفريق العمل، وشكر الهلال الأحمر القطري على دعمه لمثل هذه المشاريع التي يستفيد منها الشعب الأفغاني، وخاصة الفقراء والمحتاجون.

وأبدى استعداده للتعاون وتذليل الصعوبات وتقديم كل سبل العون للفريق حتى يتمكن من تنفيذ مهمته على أكمل وجه.

وقال الدكتور عزيز الرحمن صافي مدير عام مكتب الصحة بولاية /كونر/: “إن هذا المشروع سيمكن مئات المرضى من استعادة عافيتهم وبصرهم وممارسة حياتهم الطبيعية، ومعظمهم من النساء والفقراء”، مضيفا أن وزارة الصحة العامة ومكتبها في الولاية يقدرون هذا الدعم من الهلال الأحمر القطري وكل ما يقدمه للشعب الأفغاني في العديد من الولايات والمجالات لصالح الناس الأكثر ضعفا واحتياجا، وأعرب عن أمله في أن يكون هناك دعم أكبر للقطاع الصحي في مستويات مختلفة.

ومن جانبه، عبر السيد ذكر الله هاشمي نائب مدير “مؤسسة الأفغان التعليمية والخيرية” عن اعتزازه بالشراكة مع الهلال الأحمر القطري في مجالات عديدة، منها المياه والمواد الغذائية وغير الغذائية، والتي شملت أغلب مناطق أفغانستان. وقال: “هذا هو المشروع الأول الذي يتم تنفيذه من قبل المؤسسة في قطاع الصحة، بدعم سخي من الهلال الأحمر القطري.

وأضاف أن “العمل مع الهلال الأحمر القطري موضع فخر، لما يتسم به من مصداقية وحرص ومعيارية في العمل واختيار الفئات الأكثر ضعفا وحاجة”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format