additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health😎 LifeStyle🇶🇦 DOHA

PHCC Urges Public to Avoid Summer Diseases, Gives Tips, Advice to Prevent them

الرعاية الأولية تدعو لتجنب أمراض الصيف وتقدم جملة من الإرشادات والنصائح للوقاية منها

QNA

Doha: The Primary Health Care Corporation (PHCC) called on the public to be careful to avoid and prevent summer diseases, as some seasonal diseases begin to appear during this hot season, the best-known of which are skin diseases in general.

PHCC explained that it constantly provides awareness and health advice and tips, to ensure the safety of all and in line with the strategy ‘prevention is better than cure’, to change behavior patterns and limit the spread of diseases and epidemics.

Manager of PHCC’s Abu Bakr Siddiq Health Center Dr. Eiman Al Saadi highlighted that many symptoms and complications appear with high temperatures, and many seasonal diseases are widespread and frequent, especially among children and the elderly.

She warned that the intense heat during summer leads to infection with fungi and many skin diseases, which is why it is necessary to avoid exposure to these infections through preventive measures, stressing the need to drink lots of fluids to avoid dehydration caused by exposure to heat, and to wear sunglasses to avoid dry eyes.

She pointed out the necessity to encourage workers exposed to the heat of the weather to drink water during their daily work, and to drink it regularly with efficient portions- two liters every two to three hours- to ensure their wellness and safety.

Dr. Al Saadi also explained that high temperature negatively affects patients with heart diseases, as well as diabetes, blood pressure and kidneys, as dehydration can occur suddenly and rapidly during this season, and it increases blood hardness and reduces fluidity, which contributes to the formation of severe clots, especially for smokers and diabetics, adding that the most prominent summer diseases are also asthma and chest allergies due to high temperature, in addition to influenza.

Gastrointestinal diseases are also one of the most common and prevalent diseases among children in the summer, as they are directly related to breastfeeding or nutrition, temperature and humidity, air condition and surrounding pollution, in addition to the difficulty to control the means of transmission of the infections, she added.

She also warned the public to be aware of skin infections that usually spread during the summer season, including pigmentation, skin burns and tinea-color disease, urging all to take good care of themselves for the protection from these infections.

قنا

الدوحة: دعت مؤسسة الرعاية الصحية الأولية الجمهور إلى الحرص على تجنب أمراض الصيف والوقاية من الإصابة بها، حيث تظهر في هذا الفصل الحار أمراض فصلية وموسمية معروفة، من أشهرها الأمراض الجلدية بصفة عامة.

وأوضحت مؤسسة الرعاية الصحية الأولية أنها تقدم باستمرار الإرشادات والنصائح التوعوية والصحية، حرصا على سلامة المجتمع وتطبيقا لشعار /الوقاية خير من العلاج/، وسعيا لتغيير أنماط السلوك، والحد من انتشار الأمراض والأوبئة.

وأشارت الدكتورة إيمان السعدي، طبيبة الأسرة ومدير مركز أبو بكر الصديق الصحي بمؤسسة الرعاية الصحية الأولية، إلى أن العديد من العوارض والمضاعفات تظهر مع ارتفاع درجات الحرارة، كما تنتشر وتكثر العديد من الأمراض الموسمية، لا سيما بين الأطفال وكبار السن.

ونبهت إلى أن شدة الحرارة في فصل الصيف تؤدي إلى الإصابة بالفطريات والعديد من الأمراض الجلدية، ما يتعين معه الابتعاد عن الأمور التي تؤدي إلى هذه الإصابات المزعجة، وتجنب مخاطرها وتفادي التعرض لها عبر إجراءات وقائية، مع ضرورة التزود بالسوائل للحماية من الأمراض الناجمة عن التعرض للحر، وارتداء النظارات الشمسية لتفادي جفاف العين.

وقالت، إن التزود بالسوائل أهم عامل للحماية من الأمراض الناجمة عن التعرض للحر، حيث يعتمد الجسم في تبريد نفسه على عملية التعرق “ولذلك فإن عدم تناول السوائل أو انخفاضها إلى مستوى متدنٍ في الجسم يسبب توقف التعرق، ما يؤدي إلى ارتفاع حرارة الجسم وبداية الشكوى من الأمراض الناجمة عن الحرارة، كالإجهاد الحراري وضربات الشمس التي تعتبر من أخطر الأمراض الناتجة عن التعرض للحرارة الشديدة”.

ولفتت إلى ضرورة تشجيع العاملين المعرضين لحرارة الجو على التزود بالماء عند الالتحاق بالعمل اليومي، وشربه بشكل منتظم بتناول لترين منه كل ساعتين إلى ثلاث ساعات.

وأوضحت الدكتورة السعدي كذلك أن الحرارة المرتفعة تؤثر سلباً على مرضى القلب والسكري وضغط الدم والكلى، وقالت إن الجفاف، يمكن أن يحدث بشكل سريع ومفاجئ خلال هذا الفصل، خاصة لدى كبار السن والأطفال، وبعد ممارسة التمارين الرياضية القاسية ، مشيرة إلى أن الجفاف يزيد من نسبة صلابة الدم ويقلل من السيولة، ما يسهم في تكوين جلطات حادة، وخصوصاً بالنسبة للمدخنين ومرضى السكري.

وقالت إن من أبرز أمراض الصيف أيضا حالات الربو والحساسية الصدرية ونوباتها بسبب ارتفاع درجة الحرارة وزيادة الاعتماد على المكيفات الهوائية، فضلا عن الإنفلونزا.

وذكرت أن أمراض الجهاز الهضمي تعد كذلك من أكثر الأمراض شيوعاً وانتشاراً بين الأطفال في فصل الصيف، لارتباطها المباشر بالإرضاع أو التغذية، ودرجتي الحرارة والرطوبة، وحالة الجو والتلوث المحيط، ووسائط العدوى المباشرة وغير المباشرة، إلى جانب صعوبة السيطرة على وسائط نقل العدوى خلال هذا الفصل، أو صعوبة التحكم والسيطرة على كل ما يتناوله الطفل، ودعت في هذا السياق إلى تناول وجبات طعام صحية غنية بالخضراوات والفواكه والحبوب، وتقليل شرب العصائر المحلاة والحلويات.

وبينت أن فصل الصيف يستوجب أيضاً اختيار المطاعم بعناية، والتأكد من خضوعها للتفتيش والرقابة الصحية، والانتباه إلى نظافة المكان والأدوات المستخدمة وتعليمات السلامة وتجنب الأكل المطبوخ قدر الإمكان من الخارج أو بعد طبخه بفترة طويلة خشية الإصابة بالتسمم الغذائي.

كما أن فصل الصيف تصاحبه بعض الإصابات الجلدية التي يتوجب أن يقي الناس أنفسهم منها، والتي من بينها تصبغ البشرة وحروق الجلد ومرض /التينيا/ الملونة، وهي إصابة فطرية تظهر نتيجة التعرق الشديد في درجات الحرارة المرتفعة، وتكون على هيئة بقع صغيرة باللون الأبيض أو البني الفاتح أو الوردي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format