additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health😎 LifeStyle

Nutritionist reveals the right way to lose weight

خبير تغذية يكشف عن الطريقة الصحيحة لإنقاص الوزن

Russian doctor, dietitian Alexey Kovalkov, told Sputnik about the right way to lose weight without damaging the body.

“If you’re on a diet and you’re not losing the excess weight or you’re gaining it back, you’re probably doing something wrong,” Dr. Kovalkov said.

“How to lose weight properly and safely, first of all, you have to understand what problem you’re having.”

“If we’re talking about obesity, a complex systemic disease, a particular diet can’t be dispensed with, in which case serious treatment is required.”.

“For the loss of excess weight of about 10% of excess body weight, it is ok to diet while giving up sweets,” Kovalkov said.

The doctor stressed that the principle of diet is one thing: which is to lower the level of insulin in the blood, not to allow it to rise”.

“When you exercise, you release the adrenaline hormone responsible for burning fat, and when you eat sweets, you release a hormone that stores fat, insulin. Our mission is to produce as little insulin as possible, and as much adrenaline as possible, so it is important above all to give up sweets”. Dr. Kovalkov added.

Dr. Kovalkov also advised “to reduce or temporarily remove everything containing sugar from the diet: potatoes, ground white rice, bread, and fruit juice. An exception can be made for vegetables, fresh juices and honey. It’s good to complete the diet with physical activity”.

“You should walk at least 5 kilometres per day,” the doctor said.

“The prevailing opinion of the need to quit fat in order to lose weight is not true, as there are very effective diets when a lot of fat is generated and gets you to lose weight at the same time,” he said. “Moreover, avoiding fat can lead to serious health problems. This is particularly dangerous for women”.

تحدث الطبيب الروسي، اختصاصي التغذية، أليكسي كوفالكوف لوكالة “سبوتنيك” عن الطريقة الصحيحة التي يجب اتباعها لإنقاص الوزن دون الإضرار بالجسم.

وقال الطبيب كوفالكوف: إنه “إذا كنت تتبع نظاما غذائيا ولا ينقص الوزن الزائد أو يعود، فعلى الأرجح أنك تفعل شيئا خاطئا”.

وأضاف: إن “كيفية إنقاص الوزن بشكل صحيح وآمن، فأولا وقبل كل شيء، عليك أن تفهم ما هي المشكلة التي تواجهها”

وتابع: “إذا كنا نتحدث عن السمنة، وهي مرض جهازي معقد، فلا يمكن الاستغناء عن نظام غذائي معين، وفي هذه الحالة، يتطلب الأمر علاجا جادا”.

وأشار كوفالكوف إلى أنه “من أجل فقدان الوزن الزائد حوالي ما يصل إلى 10% من وزن الجسم الزائد، لا بأس من اتباع نظام غذائي مع وجوب التخلي عن الحلويات”.

وأكد الطبيب بأن مبدأ النظام الغذائي هو شيء واحد، ألا وهو خفض مستوى الأنسولين في الدم، وليس السماح له بالارتفاع.

وتابع: “عند ممارسة الرياضة، تقوم بإفراز هرمون الأدرينالين المسؤول عن حرق الدهون، وعندما تتناول الحلويات، تقوم بإفراز هرمون يخزن الدهون، هو الأنسولين. مهمتنا هي إنتاج أقل قدر ممكن من الأنسولين، وأكبر قدر ممكن من الأدرينالين، لذلك من المهم قبل كل شيء التخلي عن الحلويات”.

كما نصح كوفالكوف “بالحد من أو إزالة كل شيء يحتوي على السكر مؤقتا من النظام الغذائي: البطاطس، والأرز الأبيض المطحون، والخبز، وعصير الفاكهة. يمكن عمل استثناء للخضروات والعصائر الطازجة والعسل. من الجيد استكمال النظام الغذائي بالنشاط البدني”.

وأكد الطبيب بأنه “يجب المشي على الأقل 5 كيلومترات في اليوم الواحد”.

وأشار إلى إن “الرأي السائد في ضرورة الإقلاع عن الدهون من أجل إنقاص الوزن ليس صحيحا، حيث توجد أنظمة غذائية فعالة للغاية عندما يتم تناول الكثير من الدهون ويفقدون الوزن في نفس الوقت. علاوة على ذلك ، فإن تجنب الدهون يمكن أن يؤدي إلى مشاكل صحية خطيرة. هذا خطير بشكل خاص على النساء”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
4
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format