additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World👮‍♂️ Government

Russian President Praises Relations with Qatar

الرئيس الروسي يشيد بمستوى العلاقات مع دولة قطر

QNA

Doha: HE President of the Russian Federation Vladimir Putin praised the relations between his country and the State of Qatar at all economic and political levels, as well as the mutual cooperation in the humanitarian field, saying that they are a reflection of the personal relations between him and HH the Amir Sheikh Tamim bin Hamad Al-Thani.

This came during a meeting HE the Russian President held last night via videoconferencing with heads and representatives of 16 global news agencies, including Qatar News Agency (QNA) which was represented by QNA Director-General Yousuf Ibrahim Al Malki.

HE President Putin expressed his complete satisfaction with the level of cooperation between the two countries. He added that thanks to joint efforts with HH the Amir, the two countries have reached a new level of cooperation in various fields, especially in the field of investment as joint investment funds are witnessing constant growth, affirming both countries’ keenness on exploring new investment opportunities.

HE President Putin reiterated Russia’s support for the State of Qatar in hosting the FIFA World Cup Qatar 2022, noting that he had discussed the issue of Qatar’s hosting of the world tournament with HH the Amir. He said that Russia supports the Qatari friends in hosting the championships and is ready to cooperation with Qatar to overcome all difficulties, if any, in order to make the hosting a success. 

On the Palestinian issue, HE President of the Russian Federation Vladimir Putin underlined that lasting peace in the region cannot be achieved without resolving the Israeli-Palestinian conflict, stressing the importance and sensitivity of the issue for the entire world.

President Putin noted the need for multilateral cooperation formats and multilateral discussion formats, adding that there are issues that require special attention from the international community.

He underlined the importance of the Palestinian issue and said that topics related to resolving this issue should not be raised on the sidelines or in the background of international politics.

HE the Russian President expressed his hope that all major crises will be resolved, foremost of which is the issue of the two-state solution, which is the establishment of a Palestinian and an Israeli state, provided that this solution will have a positive impact on the interests of both the Palestinian and Israeli peoples, stressing that his country will continue to contribute to solving the Palestinian issue.

On his upcoming meeting with the US President Joe Biden in Geneva on June 16, President Putin said that he does not expect any breakthrough in the relations between the two countries after his meeting with Biden, but indicated that the two countries have “common interests”.

He believed that despite the contradictions – which he said were not created by Russia – the two countries still have overlapping interests, including environmental issues, the strategic stability and the joint action aimed at resolving some regional crises, because of their paramount importance as they are related to the security of both countries.

President Putin praised his American counterpart, saying that President Biden is a very experienced politician, and hoped that their meeting will be constructive.

On the efforts to combat the coronavirus (COVID-19) pandemic, the Russian President stressed the need to unify the efforts at the global level in combating the pandemic, noting that the world has not yet recovered from the difficulties and restrictions caused by the pandemic, and that effective results can be achieved only through cooperation.

He called for prioritizing humanitarian issues and people’s health and lives over economic benefits at this stage.

قنا

الدوحة: أشاد فخامة الرئيس فلاديمير بوتين رئيس روسيا الاتحادية بمستوى العلاقات التي تربط بلاده ودولة قطر على كافة المستويات الاقتصادية والسياسية والتعاون في المجال الانساني. وقال إنها انعكاس للعلاقات الشخصية التي تربط فخامته وحضرة صاحب السمو الشيخ تميم بن حمد آل ثاني أمير البلاد المفدى.

   جاء ذلك في لقاء عقده فخامة الرئيس الروسي الليلة الماضية على هامش منتدى سانت بطرسبورغ الاقتصادي الدولي، عبر تقنية الاتصال المرئي مع رؤساء وممثلي 16 وكالة أنباء عالمية من بينها وكالة الأنباء القطرية / قنا / التي مثلها السيد يوسف إبراهيم المالكي مدير عام الوكالة.

   وأعرب فخامة الرئيس بوتين عن رضاه التام لمستوى التعاون بين البلدين. وقال إنه بفضل الجهود المشتركة مع سمو أمير البلاد المفدى وصلنا إلى مستوى جديد من التعاون بين البلدين في مختلف المجالات، خاصة في مجال الاستثمار حيث تشهد الصناديق الاستثمارية المشتركة نموا.. مؤكدا أن البلدين سيبقيان على تواصل لإيجاد فرص استثمارية جديدة.

    وجدد دعم روسيا لدولة قطر في استضافتها لبطولة كأس العالم لكرة القدم ( قطر 2022 ).. وقال فخامته إنه ناقش موضوع استضافة قطر لهذه البطولة العالمية مع سمو أمير البلاد المفدى.. مشيرا إلى أن بلاده تدعم “الأصدقاء القطريين في استضافة هذه البطولة”، وعلى استعداد للتعاون مع دولة قطر لتذليل كافة الصعوبات إن وجدت في سبيل إنجاح الاستضافة.

وبشأن القضية الفلسطينية، أكد فخامة الرئيس فلاديمير بوتين رئيس روسيا الاتحادية ، أنه لا يمكن تحقيق سلام دائم بالمنطقة دون حل الصراع الإسرائيلي الفلسطيني، مشددا على “أهمية القضية وحساسيتها بالنسبة للعالم بأسره”.

وشدد الرئيس بوتين على أنه هناك حاجة لمنبر متعدد الأطراف وتعاون متعدد الأطراف لمناقشة جميع القضايا الحالية.. مضيفا أنه “هناك بعض القضايا التي تحتاج إلى اهتمام خاص من المجتمع الدولي. ففي الوقت الحالي، نشهد أنه لن يكون من الممكن تحقيق سلام دائم في المنطقة دون حل الصراع الإسرائيلي الفلسطيني”.

واستطرد قائلا “عندما نضع نصب أعيننا أن القضية الفلسطينية، حساسة ومهمة بالنسبة للعالم بأسره، سيكون من المهم بمكان ألا يتم طرح الموضوعات المتعلقة بحل تلك القضية، وتناولها على هامش السياسة الدولية أو في خلفيتها”.

وأعرب فخامة الرئيس الروسي عن أمله في أن “تحل كافة الأزمات الأساسية، وفي مقدمتها قضية حل الدولتين أي إقامة دولة فلسطينية وأخرى إسرائيلية، على أن يكون لذلك الحل انعكاس إيجابي على مصالح الشعبين الفلسطيني والإسرائيلي”.. مؤكدا أن بلاده ستواصل المساهمة في حل القضية الفلسطينية.

وحول لقائه المرتقب مع نظيره الأمريكي جو بايدن في السادس عشر من الشهر الجاري بمدينة جنيف السويسرية، قال فخامة الرئيس الروسي فلاديمير بوتين إنه لا يتوقع أي انفراجة في العلاقات بين البلدين بعد اجتماعه مع بايدن، لكنه أشار في الوقت ذاته إلى أن البلدين لديهما “مصالح مشتركة”.

وأضاف الرئيس بوتين “لا أتوقع أي اختراقات نتيجة لذلك الاجتماع. لكنني أعتقد أنه على الرغم من التناقضات -لكن لم يتم إنشاؤها من قبل روسيا- لا يزال لدينا مصالح متداخلة، من بينها حل القضايا البيئية إلى جانب الاستقرار الاستراتيجي والعمل المشترك الهادف إلى حل بعض الأزمات الإقليمية لأنها ذات أهمية قصوى لأن ذلك مرتبط بأمن بلداننا”

وتابع “إذا أخذنا أزمات إقليمية، على سبيل المثال في الشرق الأوسط ، فماذا ستكون النتيجة إذا لم يتم حل تلك الأزمة؟ للجميع.. لأمريكا وروسيا وأوروبا ومناطق أخرى من العالم”.

وأشاد الرئيس بوتين بنظيره الأمريكي، قائلا إن “الرئيس بايدن سياسي ذو خبرة كبيرة. لقد كان في السياسة طوال حياته تقريبًا. لذلك، آمل أن يكون اجتماعنا بناء.”

وحول جهود مكافحة جائحة كورونا /كوفيد-19/، شدد فخامة الرئيس الروسي على ضرورة توحيد تلك الجهود على الصعيد العالمي في مكافحة الجائحة.. مشيرا إلى أن العالم لم يتعاف بعد من الصعوبات والقيود التي سببتها جائحة /كوفيد-19/، وأنه لا يمكن تحقيق نتائج فعالة إلا من خلال التعاون.

وأوضح أنه “إذا ظلت مصادر عدوى /كوفيد-19/ في مكان ما في العالم، فإنها يمكن أن تؤدي مرة أخرى إلى انتشار المرض على المستوى العالمي”.. مطالبا بألا تكون المنافع الاقتصادية أولوية في هذه المرحلة. وقال “نحن بحاجة إلى إعطاء الأولوية للقضايا الإنسانية والكفاح من أجل صحة الناس وحياتهم”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format