additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health

WHO Honors HMC Tobacco Control Center

منظمة الصحة العالمية تكرم مركز مكافحة التدخين بمؤسسة حمد الطبية

QNA

Doha: Hamad Medical Corporations Tobacco Control Center has been honored by the World Health Organization (WHO) for its work in helping people to quit smoking and spreading awareness about the dangers of tobacco.

Every year, WHO recognizes individuals or organizations in each of the six WHO Regions for their accomplishments in the area of tobacco control. This recognition takes the form of WHO Director-General Special Recognition Award and World No Tobacco Day Awards. The HMC Tobacco Control Center, a WHO Collaborating Center, has was one of the awardee organizations from the Eastern Mediterranean Region.

In 2017, HMCs Tobacco Control Centre was designated as a WHO Collaborating Center, the first in Qatar and the region. WHO Collaborating Centre, which also includes research institutes and parts of universities and academies, is designated to carry out activities in support of the WHOs mandated international health agenda.

Dr. Ahmad Al Mulla, Head of the HMC’s Tobacco Control Center, received the Recognition Award presented to the Center in the presence of Dr. Abdullah Al Ansari, Chief Medical Officer at HMC, Ali Abdullah Al Khater, Chief Communication Officer at HMC, Dr. Abdul Badi Abou Samra, Chairman of Internal Medicine at HMC, and Dr. Ahmed Al Mohammed, Chairman of HMC’s Intensive Care Units and Medical Director of Hazm Mebaireek General Hospital.

The Centers Director Dr. Ahmad Al Mulla said he was proud of the achievement and of the work being done by the dedicated team.

“Our team has been at the forefront of not only helping people to quit smoking but also to educate and spread awareness amongst the community about the dangers of tobacco use,” Dr. Al Mulla said. “This award is international recognition of this vital service and our work, that has so positively impacted the many patients.

“The Tobacco Control Centers mission is to raise public awareness on the dangers of tobacco use, in addition, to providing health and medical advice, as well as behavioral support and counselling for smokers to help them quit the habit,” said Dr. Al Mulla.

In addition to the main Smoking Cessation Clinic, over the last two years new dedicated smoking cessation clinics have also been opened at Al Wakra Hospital and Hazm Mebaireek General Hospital, enabling the team to reach even more patients.

Dr. Al Mulla said the Center continued to treat and support people who wanted to quit smoking throughout the pandemic. “Throughout the COVID-19 pandemic, HMCs Tobacco Control Center has continued to provide consultations and support, including medication and psychological support for tobacco-dependent patients through telephone-based consultations,” he said.

Dr. Al Mulla praised the continued support provided by the Ministry of Public Health for the Centers activities and programs. “With this kind of high-level support, we are able to make a real difference to the lives of our patients,” he said. “Tobacco use as one of the most pressing health risks in Qatar and we need to continue our collaborative efforts to educate and help the public quit tobacco.”

The Center and its team also run regular training and educational events for healthcare staff in Qatar and the region as well as community outreach programs. This is addition to the research work undertaken by the team which has seen more than 50 academic papers published. 

قنا

الدوحة: كرمت منظمة الصحة العالمية، مركز مكافحة التدخين التابع لمؤسسة حمد الطبية، تقديرا لجهوده في مساعدة الجمهور على الإقلاع عن التدخين، ونشر الوعي حول أضراره.

وتختار المنظمة، في اليوم العالمي للامتناع عن التبغ كل عام، أعضاء أو مراكز تقع ضمن مناطقها الستّ وتكرمهم على ما يحققونه من إنجازات في مجال مكافحة التدخين، ويكون التكريم عادة عبر منح هذه المراكز الجائزة التقديرية الخاصة بذلك من مدير عام المنظمة، وجوائز اليوم العالمي للامتناع عن التبغ تقديراً لجهود هذه المراكز.

وقد اختارت منظمة الصحة العالمية مركز مكافحة التدخين بمؤسسة حمد الطبية من بين المؤسسات التي قامت بتكريمها في منطقة شرق البحر الأبيض المتوسط ، حيث تسلم الدكتور أحمد الملا، مدير المركز، شهادة التكريم المقدمة للمركز بحضور كل من الدكتور عبدالله الأنصاري، رئيس الإدارة الطبية لمؤسسة حمد الطبية، والسيد علي عبدالله الخاطر الرئيس التنفيذي للاتصال المؤسسي بالمؤسسة، والدكتور عبد البديع أبو سمرة رئيس إدارة الطب الباطني، والدكتور أحمد المحمد رئيس قسم العناية المركزة بالمؤسسة والمدير الطبي لمستشفى حزم مبيريك العام.

وأعرب الدكتور الملا، بهذه المناسبة، عن اعتزازه بالجهود التي يبذلها فريق المركز، وما حققه من إنجازات على صعيد مكافحة التدخين في دولة قطر.

وقال: “لقد كان لفريقنا السبق في مساعدة الجمهور على الإقلاع عن التدخين ونشر الوعي حول مخاطر استخدام التبغ ومشتقاته”.. مؤكدا أن تكريم المركز يمثل اعترافا من منظمة الصحة العالمية بالآثار والنتائج المثمرة للجهود التي قام بها الفريق في مجال التثقيف الصحي والتي انعكست إيجاباً على الكثير من المدخنين في المجتمع.

وأضاف: “تتمثل رسالة مركز مكافحة التدخين في تعزيز مستوى الوعي بالأخطار المترتبة على استخدام التبغ وتقديم المشورة الطبية والدعم السلوكي الذي يساعدهم في الإقلاع نهائياً عن هذه العادة الضارة”. وقال إنه بالرغم من المعوّقات الناجمة عن ظروف جائحة كورونا، فإن مركز مكافحة التدخين يواصل تقديم خدماته ومساعدة الراغبين في الإقلاع عن التدخين ، وتوفير العلاجات والدعم النفسي لهم عبر الاستشارات الهاتفية.

ونوه الدكتور الملا بالدعم المستمر الذي تقدمه وزارة الصحة العامة لأنشطة وبرامج المركز، وقال : “بهذا المستوى الرفيع من الدعم أصبح بمقدورنا أن نصنع الكثير من الفرق في حياة الكثير من مرضانا باعتبار أن التدخين واستخدام التبغ ومشتقاته أحد أهم التحديات الصحية الملحّة التي تهدد صحة المجتمع القطري، ويتحتم علينا مواصلة الجهد المشترك من أجل تثقيف ومساعدة الجمهور على الامتناع عن استخدام التبغ بكافة أشكاله”.

يذكر أن مركز مكافحة التدخين في مؤسسة حمد الطبية، تم اعتماده كمركز دولي متعاون من قبل منظمة الصحة العالمية في العام 2017، ليصبح بذلك أول مركز يحصل على هذا الاعتماد في دولة قطر والمنطقة، علما أنه بالإضافة إلى عيادة الإقلاع عن التدخين الرئيسية التي يديرها المركز، تمّ خلال السنتين الماضيتين افتتاح عيادتين للإقلاع عن التدخين في مستشفى حزم مبيريك العام ومستشفى الوكرة، مما مكّن الفريق من الوصول إلى عدد أكبر من المرضى الراغبين في الإقلاع عن التدخين.

ويقوم فريق المركز بتنظيم فعاليات تثقيفية وتدريبية تستهدف كوادر الرعاية الصحية ومنتسبي المؤسسات المجتمعية في قطر ودول المنطقة، إضافة إلى تنفيذ مشاريع بحثية مرتبطة بالإقلاع عن التدخين والتي تجاوز عدد المنشور منها الخمسين بحثاً.

يشار إلى أن المراكز الدولية المعتمدة المتعاونة مع منظمة الصحة العالمية تشمل أيضاً المؤسسات والمعاهد البحثية والكليات الجامعية والجهات الأكاديمية الأخرى التي يتم تعيينها لممارسة نشاطات من شأنها دعم الأجندة الصحية الدولية للمنظمة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format