additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

US Military Admits to Killing 23 Civilians Worldwide in 2020

الجيش الأمريكي يعترف بقتل ٢٣ مدنياً في عمليات نفّذها خلال العام ٢٠٢٠

QNA

Washington: The US military has admitted responsibility for unintentionally killing 23 civilians in foreign war zones in 2020, far below figures compiled by non-governmental agencies.

The US Department of Defense (DoD) “assesses that there were approximately 23 civilians killed and approximately 10 civilians injured during 2020 as a result of US military operations,” the document said, which is part of an annual report required by Congress since 2018.

Most of the civilian casualties were in Afghanistan, where the Pentagon said it was responsible for 20 deaths, while the remaining three civilian deaths were distributed as one in Somalia in February, one in Iraq in March, and one in undisclosed location.

The report also acknowledged that 12 additional incidents in 2017 and 2018, which left at least 65 civilians killed and 22 others injured, “were inadvertently not reported in the past.”

The Pentagon also reassessed the death toll and the number of civilians wounded in US military operations that took place between 2017 and 2019, which left at least 65 civilians killed and 22 others injured, the vast majority of them in Syria and Yemen.

The document says that although Congress allocated $3m to the Pentagon in 2020 for financial compensation to the families of civilian victims, no such compensation has been paid.

قنا

واشنطن: اعترف الجيش الأمريكي بقتله 23 مدنيا غالبيتهم العظمى في أفغانستان، خلال عمليات عسكرية نفذها حول العالم في السنة الماضية.

وقالت وزارة الدفاع الأمريكية، في تقرير يلزمها الكونغرس منذ العام 2018 بإعداده سنويا وتنشر الجزء العلني منه، إن “البنتاغون يقدر أن 23 مدنيا قتلوا وأصيب 10 آخرون بجروح في 2020 في عمليات عسكرية أمريكية”، وهي حصيلة أدنى بكثير من تقديرات أوردتها منظمات غير حكومية.

وأشارت الوزارة في تقريرها إلى أن الغالبية العظمى من هؤلاء القتلى المدنيين سقطوا في أفغانستان، حيث أقر الجيش الأمريكي بمسؤوليته عن مقتل 20 مدنيا، في حين توزع القتلى المدنيون الثلاثة الباقون بواقع واحد في الصومال في فبراير، وواحد في العراق في مارس، وواحد لم يكشف عن مكان أو زمان مقتله في الجزء العلني من التقرير.

كما أعاد البنتاغون تقييم حصيلة القتلى والجرحى المدنيين الذين سقطوا في عمليات عسكرية أمريكية جرت في الفترة الممتدة بين 2017 و2019، ليقر بسقوط 65 قتيلا و22 جريحا، غالبيتهم العظمى في سوريا واليمن.

ولفت التقرير إلى أنه على الرغم من أن الكونغرس خصص للبنتاغون ميزانية قدرها 3 ملايين دولار في 2020 لدفع تعويضات مالية لعائلات ضحايا مدنيين سقطوا في عمليات عسكرية أمريكية، فإن أيا من هؤلاء الضحايا لم يحصل على أي من هذه “العطايا”، وهي التسمية الرسمية المستخدمة في توصيف هذه الدفعات لأن واشنطن تعتبر أن دافعها أخلاقي وليس قانونيا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format