additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📚Education

Qatar University Advances to 35th Place in Asia

جامعة قطر تتقدم إلى المركز ٣٥ على مستوى قارة آسيا

QNA

Doha: Qatar University (QU) has ranked 35th on the level of the Asian continent in the Times Higher Education (THE) ranking of universities in the Asian continent for the year 2021, rising 17 places compared to last year in which it was ranked 52nd.

The university has managed to maintain and improve its position in each annual edition of the Times Higher Education (THE) rankings of universities in the Asian continent, which was launched in 2013.

The university said in a statement, that this new position in this classification is an impressive achievement, given that it set a record, as this year’s classification included the entry of 551 universities from 30 countries and regions, making this edition the most competitive so far.

For his part, the Chief Knowledge Officer at Times Higher Education (THE) Phil Baty said that the ranking of universities in the Asian continent is getting more competitive every year, with more universities participating in different countries and regions.

He added that this classification is a testament to the strength that Qatar University enjoys, by maintaining its position in the international rankings and the improvement it witnesses every year.

The Times Higher Education uses the 13 performance indicators used in the world university rankings, but has been modified to better reflect the characteristics of higher education institutions in the Asian continent. 

قنا

الدوحة: حققت جامعة قطر المركز 35 على مستوى قارة آسيا ضمن تصنيف مؤسسة التايمز للتعليم العالي (THE) للجامعات في القارة الآسيوية للعام 2021، حيث صعدت 17 مركزًا مقارنة مع العام الماضي الذي كانت تحتل فيه المركز 52.

وقد تمكَّنت الجامعة من المحافظة على موقعها وتحسينه في كل إصدار سنوي من إصدارات تصنيف مؤسسة التايمز للتعليم العالي (THE) للجامعات في القارة الآسيوية التي انطلقت في العام 2013.

وقالت الجامعة في بيان، إن هذا المركز الجديد في هذا التصنيف يعد إنجازًا مُثيرًا للإعجاب والفخر، نظرًا لتسجيلها رقمًا قياسيًا، حيث شمل تصنيف هذا العام دخول 551 جامعة من 30 دولة ومنطقة، ما جعل هذا الإصدار من التصنيف أكثر الإصدارات تنافسية حتى الآن.

بدوره قال فيل باتي، كبير مسؤولي إدارة المعرفة في مؤسسة تايمز للتعليم العالي (THE) “إنَّ تصنيف الجامعات في القارة الآسيوية يزداد تنافسية كل عام، وذلك مع مشاركة المزيد من الجامعات في البلدان والمناطق المختلفة”.

وأضاف “هذا التصنيف يعدُّ بمثابة شهادة على القوة التي تتمتَّعُ بها جامعة قطر، من خلال محافظتها على موقعها في التصنيف العالمي والتحسُّن الذي تشهدُهُ كل عام”.

يذكر أنَّ تصنيفات التايمز لجامعات آسيا 2021 تستخدم مؤشرات الأداء الـ 13 المتبعة في تصنيفات الجامعات العالمية، لكنها شهدت تعديلا لتعكس بشكلٍ أفضل خصائص مؤسسات التعليم العالي في القارة الآسيوية.

ويتم تقييم الجامعات من خلال مهامها الأساسية، مع توفّير مقارناتٍ شاملة ومتوازنة تُعدّ بدورها مرجعًا للطلبة والأكاديميين والقادة الجامعيين والحكومات وقطاع الصناعة وذلك خلال عملية اختيار الجامعات.

وتشمل مؤشرات الأداء التي تم تجميعها خمسة مجالات رئيسية، تتمثل في التعليم (البيئة التعليمية 25)، و(البحث العلمي 30)، والاستشهادات المرجعية البحثية أي تأثير البحوث 30)، و(السُمعة الدولية 7.5)، و(الإيرادات التي تحصل عليها الجامعة من قطاع الصناعة 7.5).

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format