additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

How long does the natural immunity of coronavirus recoveries last?

كم تدوم المناعة الطبيعية للمتعافين من كورونا؟

An Italian research study revealed that re-infection after recovery from infection with the Coronavirus is very rare, and the immunity of former patients may be long-term.

According to the study published by JAMA International Medicine on May 28, where its research data was derived from northern Italy (a region severely damaged during the first wave of the Coronavirus epidemic), “natural immunity” against the virus gives a protective effect for at least a year, similar to the protection mentioned in recent vaccine studies.

The Italian research team, led by Dr. Nicholas Momoli of Fornaroli Hospital in Magenta, tracked new infection rates among more than 15,000 residents of the Lombardy region of northern Italy using PCR tests conducted in early 2020 until the end of February 2021.

Re-infection was defined in the Italian study as the occurrence of a new infection at least 90 days after complete recovery from the first infection to ensure that there was no confusion about the effects of the first infection in the tests.

Nearly 13,000 people tested negative for Coronavirus in their initial tests, while 1,579 tested positive.

According to the magazine, about a year later, the results of the study were as follows:

About 3.9% of people who had never been infected with Coronavirus in previous tests were infected with the virus.

In contrast, only 0.31% (5 people) of those who had previously contracted the virus, had a second round of the disease.

The researchers noted that four of the five patients were working in or visiting hospitals, indicating that they had a high risk of exposure to the virus.

Only one of the five infected had severe symptoms requiring hospitalization.

Moreover, their re-infection did not occur until long after their first infection; the researchers discovered that the average time required from the initial infection to the re-infection was 230 days.

Based on these findings, the research team concluded that natural immunity to Covid-19 gives former patients a protective effect for at least one year, a period similar to the protection contained in antiviral vaccine studies.

But the researchers stressed that none of this means that those previously infected should skip vaccination, Dr. Mitchell Katz said.

The journal noted that the study ended before the emerging Coronavirus strains began to spread, and it is not known to what extent natural immunity of the original type will protect against the new variants.

كشفت دراسة بحثية إيطالية عن أن الإصابة مرة أخرى بعد الشفاء من عدوى فيروس كورونا نادرة جداً، وقد تكون المناعة لدى المرضى السابقين طويلة الأمد.

ووفق الدراسة التي نشرتها مجلة “جاما انترناشونال ميدسين” في 28 مايو الماضي، واستمدت بياناتها البحثية من شمال إيطاليا (وهي منطقة تضررت بشدة خلال الموجة الأولى لوباء كورونا)، فإن “المناعة الطبيعية” ضد الفيروس تمنح تأثيراً وقائياً لمدة عام على الأقل، وهو ما يشبه الحماية المذكورة في دراسات اللقاح الحديثة.

وتتبع الفريق البحثي الإيطالي، بقيادة الدكتور نيكولا مومولي، من مستشفى فورنارولي في ماجنتا، معدلات الإصابات الجديدة بين أكثر من 15000 من سكان منطقة لومباردي بشمال إيطاليا باستخدام اختبارات الـ “بي سي آر” التي تم إجراؤها في أوائل عام 2020 وحتى نهاية فبراير 2021.

وتم تعريف الإصابة مرة أخرى في الدراسة الإيطالية على أنها حدوث عدوى جديدة بعد 90 يوماً على الأقل من الشفاء الكامل من العدوى الأولى للتأكد من عدم وجود التباس حول آثار العدوى الأولى في الاختبارات.

وظهرت نتيجة فحص كورونا سلبية لما يقرب من 13000 شخص في اختباراتهم الأولية، بينما كانت نتيجة اختبارات 1579 شخصاً إيجابية.

ووفق ما نشرته المجلة ، ففي غضون عام بعد ذلك تقريباً، كانت نتائج الدراسة كالتالي:

أصيب حوالي 3.9٪ من الأشخاص الذين لم يصابوا مطلقاً بفيروس كورونا في الاختبارات السابقة بعدوى الفيروس.

وفي المقابل، أصيب 0.31 % فقط (أي 5 أشخاص) من الذين أصيبوا في السابق بنوبة ثانية من المرض.

وأشار الباحثون إلى أن 4 من المرضى الخمسة كانوا يعملون في المستشفيات أو قاموا بزيارتها، مما يشير إلى أنه كان لديهم احتمالية عالية للتعرض للفيروس.

وكان واحد من الخمسة المصابين بالعدوى فقط مصاباً بأعراض شديدة تتطلب دخول المستشفى.

علاوةً على ذلك، لم تحدث الإصابة مرة أخرى إلا بعد انقضاء وقت طويل؛ فقد اكتشف الباحثون أن متوسط الوقت اللازم منذ حدوث الإصابة الأولية وحتى الإصابة مرة أخرى كان 230 يوماً.

وبناءً على هذه النتائج، خلص الفريق البحثي إلى أن المناعة الطبيعية ضد فيروس كوفيد-19 تمنح المصابين السابقين تأثيراً وقائياً لمدة عام على الأقل، وهي فترة مشابهة للحماية الواردة في دراسات اللقاحات المضادة للفيروس.

لكن الباحثين شددوا على أن لا شيء من هذا يعني أن المصابين سابقا يجب أن يتخطوا تطعيم (كوفيد -19)، كما أكد كاتز.

وأشارت المجلة إلى أن هذه الدراسة انتهت قبل أن تبدأ متغيرات كورونا المستجد بالانتشار، ومن غير المعروف إلى أي مدى ستحمي المناعة الطبيعية ضد الفيروس من النوع الأصلي من المتغيرات الجديدة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format