additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

Customs Authority Decision to Use Pallets in Shipping Goods Goes into Effect

الجمارك تفعل العمل بقرار استخدام الطبليات في شحن البضائع

QNA

Doha: The General Authority of Customs has announced the activation of the work of the use of pallet in charge of commercial goods in mandatory when moving between the Gulf GCC countries, as of June 15.

The importance of using these pallet (a flat wooden structure specially used to load goods), given its need to facilitate handling and unloading operations on the means of transport, which in turn contributes to reducing the time of release of goods. In addition to reducing the risk of goods during the shipping, handling and unloading process, such as loss or damage, and so important to maintain staff safety in ports.

The importance of these pallets also enhance the efficiency of inspection procedures and security on goods, transportation and other field operations in state ports.

Within this framework, the Authority announced a range of goods excluded from this decision because of the difficulty loading on pallets when shipped, given its nature, and includes the following varieties:

Casting materials (bulk) dry or liquid directly load on their own means such as (wheat and other grain, cement, gypsum, petroleum materials, etc.).

– Raw materials contained in Jumbo bags in large weights are difficult to place on pallets.

– Heavy machinery and equipment, production lines, generators, mechanisms .. etc.

– Metal products that are contained in the form of large rolls, coils or flat, and other materials that are difficult to load on pallets such as (insulators, cartoon paper, carpet, and what is similar).

– Iron skewers, large pipes, scaffolding and what is similar.

– Furniture and furnishings in general (sofa sets, bedrooms, garments, tables, sponge and what is similar).

– External air frames entering (40) of customs tariff.

– Marble, stones, marble and crude granite (before manufacturing), entered by item (2515), item (2516) and what is similar.

– Spelt, which is responded to the state in plastic bags according to the specifications approved by the Ministry of Commerce and Industry within containers.

Used appliances.

The Authority also stressed that there are considered requests for any other goods for objective reasons, and these requests are studied by the competent administration. The Authority also coordinates with the concerned parties in Qatar Chamber on the circular on merchants, and confirm with them to the activation of the use of pallets in charge of imported goods.

It is noteworthy that the procedure for the use of pallets in shipping the goods has been postponed during the past period, to allow traders more time to deal with the decision, as well as to prepare a list of goods excluded from the use of pallets due to their nature.

قنا

الدوحة: أعلنت الهيئة العامة للجمارك تفعيل العمل بقرار استخدام الطبليات في شحن البضائع التجارية بصورة الزامية عند انتقالها بين دول مجلس التعاون الخليجي العربي، وذلك اعتبارا من 15 يونيو الجاري.

وتأتي أهمية استخدام هذه الطبليات (وهي عبارة عن هيكل خشبي مسطح يستخدم خصيصا في تحميل البضائع)، نظرا لضرورتها في تسهيل عمليات المناولة والتفريغ من على وسيلة النقل، والذي يساهم بدوره في تقليص زمن الإفراج عن البضائع، إضافة الى تقليل المخاطر التي تتعرض لها البضائع أثناء عملية الشحن والمناولة والتفريغ مثل الضياع أو التلف، وما لذلك من أهمية كبيرة في الحفاظ على سلامة الموظفين والعاملين بالمنافذ.

كذلك تأتي أهمية هذه الطبليات في تعزيز كفاءة إجراءات التفتيش والتدقيق الأمني على البضائع ووسائط النقل وغيره من العمليات الميدانية التي تتم في منافذ الدولة.

وضمن هذا الإطار، أعلنت الهيئة عن مجموعة من البضائع التي تستثنى من هذا القرار وذلك بسبب صعوبة تحميلها على طبليات عند شحنها، نظرا لطبيعتها، وتشمل الأصناف التالية:

1- المواد الصب (السائبة) الجافة أو السائلة التي تحمل مباشرة على وسائل النقل الخاصة بها مثل (القمح وغيره من الحبوب، الاسمنت،الجبس، والمواد البترولية .. الخ).

2- المواد الخام التي ترد في أكياس (جامبو) بأوزان كبيرة يصعب وضعها على طبليات.

3- الآلات والمعدات الثقيلة، وخطوط الإنتاج، والمولدات الكهربائية، والآليات.. الخ .

4- المنتجات المعدنية التي ترد على شكل رولات كبيرة أو لفائف أو مسطحة، والمواد الأخرى التي يصعب تحميلها على طبليات مثل (العوازل، وورق الكرتون، والسجاد، وما يماثلها).

5- أسياخ الحديد والأنابيب الكبيرة والسقالات وما يماثلها.

6- الأثاث والمفروشات بصفة عامة (أطقم الكنب، وأطقم غرف النوم، وخزائن الملابس والطاولات، الإسفنج وما يماثلها).

7- الإطارات الخارجية الهوائية التي تدخل بالفصل (40) من التعريفة الجمركية.

8- كتل الرخام والأحجار والمرمر والجرانيت الخام (قبل التصنيع)، التي تدخل بالبند (2515) والبند (2516) وما يماثلها.

9- مادة الشوار (حنطة القمح) التي ترد لصالح الدولة في أكياس بلاستيكية وفق المواصفات المعتمدة من وزارة التجارة والصناعة ضمن حاويات.

10- الأدوات والأجهزة المنزلية المستعملة.

كما أكدت الهيئة على أنه يتم النظر في طلبات الاستثناء لأي بضائع أخرى لأسباب موضوعية، ويتم دراسة هذه الطلبات من قبل الإدارة المختصة، كما تقوم الهيئة بالتنسيق مع الجهة المعنية بغرفة قطر بشأن التعميم على السادة التجار، والتأكيد عليهم فيما يتعلق بتفعيل استخدام الطبليات في شحن البضائع التي يستوردونها.

جدير بالذكر أنه قد تم تأجيل العمل بقرار استخدام الطبليات في شحن البضائع خلال الفترة الماضية، وذلك بهدف السماح للتجار بمزيد من الوقت للتعامل مع القرار، كذلك ليتم إعداد قائمة بالبضائع المستثناة من استخدام الطبليات نظرا لطبيعتها.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format