additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health

HMCs Person-Centered Care (PCC) Ambassadors Program Resumes

“حمد الطبية” تعاود العمل ببرنامج سفراء الرعاية الصحية المرتكزة على المرضى

QNA

Doha: Hamad Medical Corporations Center for Patient Experience and Staff Engagement (CPESE) has announced the resumption of the Person-Centered Care (PCC) Ambassadors Program and is calling on members of the community to volunteer for the program.

Since its launch, the PCC Ambassadors composed of both Qatari nationals and expatriates of various skills and professions were assigned by CPESE to select HMC facilities to perform tasks such as wayfinding, meet and greet the patients, guiding patients to their appointments, and generally supporting patients and family members during their continuum of care.

As Qatar gradually lifts COVID-19-related restrictions from 28 May 2021, the PCC Ambassadors program resumes its operations. The reactivation of the program comes after putting the program on hold to minimize the effects of the second wave of the virus in early April 2021.

To ensure safety of the PCC Ambassadors health, in collaboration with Communicable Disease Center, each one of them has received a complete dose of COVID-19 vaccination prior to being assigned at HMC facilities such as Ambulatory Care Center, Enaya Specialized Care Center, and National Center for Cancer Care and Research. The PCC Ambassadors are equipped and trained on Infection Control, Fire Safety, and Compassionate Human Interactions.

“The PCC Ambassadors Program primarily cultivates a culture of Person-Centered Care across the organization. It creates a strong bond between patients, family members and staff that culminates to enhancing the overall patient experience in HMC. We owe the success of this program to all the volunteers who have generously devoted their time and efforts for our patients,” said Deputy Chief of Quality for CPESE and Director of Hamad Healthcare Quality Institute Nasser Al Naimi.

PCC Ambassador Taifa Naeem said, “its the sense of fulfilment from making a difference in peoples lives that inspired and made me decide to join the PCC Ambassadors Program.”

The spirit of compassionate volunteerism continues to grow in HMC. The opportunity to become a PCC Ambassador is open to all interested applicants through www.hamad.qa .

قنا

الدوحة: أعلن مركز خبرات ومشاركات المرضى والموظفين في مؤسسة حمد الطبية عن معاودة العمل ببرنامج سفراء الرعاية الصحية المرتكزة على المرضى، ودعا أفراد المجتمع إلى التطوع للعمل في البرنامج.

يذكر أنه منذ تأسيس هذا البرنامج قام مركز خبرات ومشاركات المرضى والموظفين بتعيين متطوعين من القطريين والمقيمين من مختلف المهن والتخصصات في مرافق رعاية صحية مختارة، للمساعدة في أمور مثل استقبال المرضى وإرشادهم إلى الوجهات التي يريدون الوصول إليها، وتسهيل وصولهم إلى مواعيدهم في العيادات ذات العلاقة وتقديم الدعم للمرضى وأفراد أسرهم أثناء مسار رعاية المريض في المؤسسة.

ومع بدء الرفع التدريجي لقيود (كوفيد 19) والذي دخلت مرحلته الأولى حيّز التنفيذ، باشر برنامج سفراء الرعاية الصحية المرتكزة على المرضى أعماله بعد أن تم تعليقها في مطلع شهر أبريل الماضي للحدّ من التفشي الوبائي خلال الموجة الثانية من الجائحة ، علما أنه لضمان سلامة المتطوّعين العاملين في هذا البرنامج، يتمّ بالتنسيق مع مركز الأمراض الانتقالية ، تطعيمهم بكلا الجرعتين من اللقاح المضاد لفيروس كورونا (كوفيد-19) قبل التحاقهم بالعمل في مرافق مختارة في مؤسسة حمد الطبية، مثل مركز الرعاية الطبية اليومية ومركز عناية للرعاية التخصصية والمركز الوطني لعلاج وأبحاث السرطان. كما يتم تدريب المتطوعين في مجالات عدة مثل مكافحة العدوى والسلامة ومكافحة الحريق والتفاعل البناء والتعاطف مع المرضى.

وقال السيد ناصر النعيمي نائب الرئيس لقطاع الجودة بمؤسسة حمد الطبية، ومدير مركز خبرات ومشاركات المرضى والموظفين ومدير معهد حمد لجودة الرعاية الصحية، إن من شأن برنامج سفراء الرعاية الصحية المرتكزة على المرضى ترسيخ ثقافة هذه المنهجية من الرعاية الصحية في المؤسسة، والعمل على تقوية وتعزيز أواصر التعاون بين المرضى وأفراد أسرهم من جهة و كوادر الرعاية الصحية، وأفراد المجتمع المتطوعين للعمل في هذا البرنامج بما يخدم مصلحة المرضى، وتحسين مستوى تجاربهم أثناء مسار الرعاية الصحية المقدمة لهم في مرافق المؤسسة، وأرجع الفضل في نجاح البرنامج لكافة المتطوعين المشاركين فيه والذين لم يبخلوا في تقديم الوقت والجهد من أجل دعم ومساعدة المرضى.

من جانبها قالت السيدة طيفا نعيم، إحدى المتطوعات في برنامج سفراء الرعاية الصحية المرتكزة على المرضى: “إن الشعور بالعطاء تجاه المرضى، وترك بصمة إيجابية في حياتهم، هو الدافع وراء الانضمام للتطوع للعمل في هذا البرنامج”، ورأت في تطوعها استكمالاً لمسيرة خدمة المجتمع.

ومع الإقبال المتزايد على التطوع المبني على أسمى المثل الإنسانية في مؤسسة حمد الطبية، تتيح المؤسسة الفرصة أمام الجميع للتطوع للعمل في برنامج سفراء الرعاية الصحية المرتكزة على المرضى، ويمكن للراغبين في التطوع التسجيل للإنضمام إلى البرنامج بالدخول إلى صفحة معلومات الزوار على الموقع الإلكتروني لمؤسسة حمد الطبية (www.hamad.qa).

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format