additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🩺 Health

British scientists create “sugar bomb” to destroy “greedy” cancer cells in seconds

علماء بريطانيون يبتكرون “قنبلة سكر” تقضي على الخلايا السرطانية “الجشعة” في ثوان

QNA

London: A team of British scientists has created a “sugar bomb” that destroys “greedy” cancer cells within seconds.

Tumors need food to spread, so they eat up the “sugar bomb” that contains the drug, and highlighting these cancer cells triggers the “explosive” substance known as SeNBD.

This treatment works because cancer cells grow rapidly and need more food than healthy cells that are not affected by the drug..

Scientists hope that sugar therapy will increase survival rates and avoid chemotherapy. To date, it has only been used in glioblastoma, the most common brain cancer. In tests, sugar-craving cells in the tumor were destroyed in seconds.

Nature Communications has reported that the treatment will also be adapted for cancers that prefer consuming fat or protein.

Breast, prostate and lung cancers can be combated through this approach.

Researcher Sam Benson, from the University of Edinburgh, said of the sugar bomb technique: “The drug absorbs energy from light. It uses energy to arm oxygen into cells, killing them from the inside”.

The brain tumor charity suggested that this could be “an innovative new way to target aggressive cancer cells while maintaining healthy cells.

 

قنا

لندن: ابتكر فريق من العلماء البريطانيين “قنبلة سكر” يمكن أن تقضي على الخلايا السرطانية “الجشعة” في ثوان.

وتحتاج الأورام إلى الطعام لكي تنتشر، لذا تلتهم “القنبلة” الحلوة التي تحتوي على العقار، ويؤدي تسليط الضوء على تلك الخلايا السرطانية إلى تفجير المادة “المتفجرة” المعروفة باسم (SeNBD).

وهذا العلاج يعمل لأن السرطانات تنمو بسرعة وتحتاج إلى غذاء أكثر من الخلايا السليمة التي لا تتضرر من الدواء.

ويأمل العلماء أن يعزز العلاج بالسكر البقاء على قيد الحياة ويجنب المرضى اللجوء للعلاج الكيميائي.. وحتى الآن، تم استخدامه فقط في الورم الأرومي الدبقي، وهو سرطان الدماغ الأكثر شيوعا.. وفي الاختبارات، دُمرت الخلايا المتلهفة للسكر في الورم في ثوان.

وذكرت مجلة Nature Communications أن هذه الطريقة يتم تكييفها لمحاربة السرطانات التي تفضل الدهون أو البروتين.

ويمكن مكافحة سرطانات الثدي والبروستات والرئة من خلال هذا النهج.

وقال الباحث سام بنسون، من جامعة إدنبرة، عن تقنية القنبلة السكرية:” الدواء يمتص الطاقة من الضوء.. إنها تستخدم الطاقة لتسليح الأكسجين في الخلايا، وقتلها من الداخل”.

وأشارت الجمعية الخيرية لأورام الدماغ إلى أن هذه الطريقة يمكن أن تكون “طريقة جديدة مبتكرة لاستهداف الخلايا السرطانية العدوانية مع الحفاظ على الخلايا السليمة”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
151
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format