additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📚Education

QU President: Empowering Women Stems from Firm Conviction of Wise Leadership

رئيس جامعة قطر: تمكين المرأة سياسة نابعة من قناعة راسخة لدى القيادة الرشيدة

QNA

Doha: HE President of Qatar University (QU) Dr. Hassan Rashid Al Derham affirmed that empowering Qatari women to play their roles in building the nation is an authentic Qatari approach and a policy that stems from the firm conviction of the country’s wise leadership.

In a speech given during the graduation ceremony for the Class of 2020 on Monday, His Excellency said that the celebration of the new QU batch is a celebration of the position Qatari women have achieved in making the future of the country and that the State is witnessing its renaissance across all fields.

Regarding the role of Qatari women in the country’s efforts against COVID-19, QU President said that the pandemic has proven that Qatari women, whenever they are put to the test and given responsibility, are up to the responsibility and challenge.

QU President noted that Qatari women’s success is not a current or urgent matter, but rather an authentic approach in Qatari society, and empowering them is a policy that stems from the firm conviction of the wise leadership.

His Excellency referred to the achievements made by QU to become one of the best elite universities in the world, thanks to the continuous support of the rational government and the close follow-up from the board of trustees.

HE pointed out that QU was ranked 245 in the QS World University Rankings, while many of its colleges and programs have obtained academic accreditation from the most prestigious international bodies, which clearly confirmed that what QU fields offer is no less in terms of scientific content and academic quality than that offered by the most prestigious international universities.

QU will continue its quest to provide what is best for students and the Qatari community, especially in light of challenges at the local and global levels, he added.

HE Dr. Al Derham said that to provide distinguished education in which students gain a unique experience that leads them towards success in their lives, QU is working to support its vital sectors of education, research, and student success. In this context, he pointed out that QU has completed the development of three main frameworks, which are the framework for excellence in education, the characteristics of QU graduates, and the student experience.

He explained that these three frameworks aim to make a qualitative leap in the students academic experience by providing an integrated educational experience and various practical experiences, inside and outside the classroom. This is done by developing educational practices and focusing on providing the student with specific and clear competencies, including specialized knowledge, general culture, practical skills, values and trends, and a humanitarian, Arab, Islamic, Qatari identity.

HE urged female students to continue their educational career and gain knowledge and professional experiences, stressing that the university will spare no effort in providing support to female graduates as it is the starting point and reference to which the graduate returns whenever they need further knowledge.

QU President appreciated the important role that parents play in supporting female students in all educational stages and expressed his thanks and appreciation to the faculty members at QU, who had provided their minds and deep experience in building a generation of promising female graduates.

The number of outstanding female graduates who were honored was 374 out of a total of 2,455 female graduates from the Class of 2020.

On Sunday, QU witnessed the graduation of 733 students of the Class of 2020 in various disciplines.

قنا

الدوحة: أكد سعادة الدكتور حسن بن راشد الدرهم رئيس جامعة قطر، أن تمكين المرأة القطرية، للاضطلاع بأدوارها في بناء الوطن هو منهج قطري أصيل وسياسة نابعة من قناعة راسخة لدى القيادة الرشيدة للبلاد.

وقال سعادته في الكلمة التي ألقاها اليوم، خلال حفل تخريج الطالبات المتفوقات /دفعة 2020/، إن الاحتفال بتخريج دفعة جديدة من طالبات جامعة قطر هو احتفال بما أحرزته المرأة القطرية من مكانة في صنع مستقبل هذا الوطن، وبمشاركتها لأخيها الرجل في بناء وطن عزيز حر، نشهد نهضته في جميع الميادين.

وأشار إلى دور المرأة القطرية في جهود الدولة لمواجهة كورونا، وقال “مرة أخرى أثبتت جائحة كورونا /كوفيد- 19/ أن المرأة القطرية متى ما وضعت تحت الاختبار، وأسندت إليها المسؤولية، كانت على قدر المسؤولية والتحدي”.

وأضاف “شهدنا ومازلنا نشاهد دور المرأة في التصدي لجائحة كورونا، فهي في مقدمة الصفوف، جنبا إلى جنب مع أخيها الرجل، للحد من آثار الجائحة”، إلى جانب أدوارها كأم ومعلمة وطبيبة وممرضة لمواجهة الفيروس”.

ونوه رئيس جامعة قطر بأن نجاح المرأة القطرية ليس بالأمر الراهن أو الطارئ، “بل هو منهج أصيل في مجتمعنا القطري، وتمكينها سياسة نابعة من قناعة راسخة لدى القيادة الرشيدة، وما نشهده اليوم من احتفال إنما هو جزء من حصاد ما زرعته بلادنا دولة العز والسؤدد”.

وأشار سعادته في سياق كلمته إلى ما حققته جامعة قطر من إنجازات لتصبح ضمن قائمة أفضل جامعات النخبة عالميا، وذلك بفضل الدعم المتواصل من الحكومة الرشيدة، والمتابعة الحثيثة من مجلس الأمناء.

وأفاد بأن جامعة قطر حققت المركز 245 حسب تصنيف كيو إس العالمي، كما حصلت الكثير من كلياتها وبرامجها على الاعتماد الأكاديمي من أرقى الهيئات الدولية، وقال إن هذا الأمر الذي يؤكد بوضوح أن ما تقدمه جامعة قطر من علوم ومعارف، لا يقل من حيث المحتوى العلمي والجودة الأكاديمية عما تقدمه أرقى الجامعات العالمية، بل إنها تدافعها مدافعة الأنداد، وتنافسها منافسة الأقران”.

وأكد سعادة الدكتور الدرهم استمرار جامعة قطر في سعيها لتقديم ما هو للطلبة والمجتمع القطري خاصة في ظل التحديات على المستويين المحلي والعالمي.

وقال إن جامعة قطر وفي سبيل تقديم تعليم متميز يكتسب الطلبة خلاله تجربة فريدة تقودهم نحو النجاح في حياتهم، تعكف الجامعة على دعم قطاعاتها الحيوية في التعليم والبحث والنجاح الطلابي، مشيرا في هذا السياق إلى أن الجامعة انتهت من وضع ثلاثة أطر رئيسة، تتمثل في إطار التميز في التعليم، وإطار سمات خريجي جامعة قطر، وإطار التجربة الطلابية.

وأوضح أن هذه الأطر الثلاثة تهدف لإحداث نقلة نوعية في تجربة الطالب الدراسية، من خلال توفير تجربة تعليمية متكاملة، وخبرات عملية متنوعة، داخل قاعات الدراسة وخارجها، وذلك عن طريق تطوير الممارسات التعليمية، والتركيز على إكساب الطالب كفاءات محددة وواضحة، من معارف تخصصية، وثقافة عامة، ومهارات عملية، وقيم واتجاهات، وهوية قطرية عربية إسلامية إنسانية.

وأعلن أن الجامعة تعمل حاليا على تحويل هذه الأطر إلى واقع عملي يعيشه الطلاب، من خلال مراجعة المناهج الدراسية، والممارسات التعليمية لتكون أكثر اتساقا مع هذه الأطر النظرية الجديدة، والتي ستنتج خريجين يملكون سماتهم الخاصة والمميزة، القادرين على إحداث التغيير والتطوير المطلوب منهم، مما ينعكس أثره في المجتمع القطري بجميع نواحيه الاقتصادية، والاجتماعية، والثقافية، والقيمية.

وحث رئيس جامعة قطر الطالبات على مواصلة مسيرتهم التعليمية واكتساب الخبرات المعرفية والمهنية.. مؤكدا أن الجامعة لن تدخر جهدا في تقديم الدعم للخريجات باعتبارها المنطلق والمرجع الذي تعود إليه الخريجة كلما احتاجت إلى الاستزادة المعرفية.

وثمن الدكتور الدرهم الدور المهم الذي يقوم به الآباء والأمهات لدعم الطالبات في كل المراحل التعليمية، كما عبر عن شكره وتقديره لأعضاء هيئة التدريس بجامعة قطر، الذين قدموا ثمرات عقولهم وعميق خبرتهم لبناء جيل من الطاقات النسائية الواعدة.

وقد بلغ عدد الخريجات المتفوقات اللاتي تم تكريمهن اليوم، 374 خريجة من إجمالي خريجات الدفعة الثالثة والأربعين /دفعة 2020/، البالغ عددهن 2455 خريجة.

وكانت جامعة قطر قد شهدت أمس تخريج الطلاب /دفعة 2020/، البالغ عددهم 733 طالبا في مختلف التخصصات.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format