additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health😎 LifeStyle

Evening fasting .. Does it help get rid of excess weight?

الصوم المسائي .. هل يساعد على التخلص من الوزن الزائد؟

Evening fasting or night fasting is to abstain from eating in the evening and to only drink water or calorie-free drinks, such as tea and coffee, and is an effective way to lose weight.

Al Jazeera Net quoted a scientific study published in the journal Plus Biology as saying that researchers in the United States have suggested daily fasting from dinner to breakfast to help improve weight control.

Benefits of evening fasting

“There are a lot of studies on both animals and humans that suggest that it’s not just about how much you eat, but also when to eat,” said Carl Johnson, professor of biological sciences at Vanderbilt and lead author of the research.

“We looked at testing the results of current fasting studies by requiring humans to take part in a multi-day test of two different meal time routines, which we found was that the body’s daily rhythms regulate fat burning at night,” he said.

Co-researcher Kevin Kelly said that eating snacks late in the evening has oxidized (burned) less fat, adding that this confirms that the timing of meals during the day and night cycle affects how swallowed food is used in comparison to its storage, and that any food eaten before bedtime will delay fat burning at night.

People who are prevented from evening fasting

According to the website, the data indicate that night fasting is an easy method of weight loss and is free of side effects, provided that the person is healthy and does not suffer from chronic problems that prevent him from fasting for long periods, such as diabetes.

The night fasting system is also not suitable for pregnant women, nursing mothers, children and those with eating disorders, and in any case you should consult your doctor before applying it.

Evening Fasting Steps

  • Abstain from eating from 6 or 8 p.m. to breakfast the next day.
  • Calorie-free drinks, such as tea and coffee, can be drunk.
  • You should drink water and keep your body hydrated.
  • Stop eating after 6 p.m.

Features

There are several benefits to the body, according to a report at Deutsche Welle.

“The rule of not eating after 6 p.m. if followed helps slow down the body’s energy supply. Metabolism thus has a much-needed break from eating,” according to Zilke Restmeyer of the German Nutrition Association (DGI).

But in principle, there’s nothing to prevent a hot meal in the evening if you’ve had only a small piece of bread, for example, in the afternoon, Restmeyer says.

الصوم المسائي أو الصوم الليلي، هو الامتناع عن الطعام في المساء والاقتصار على شرب الماء أو المشروبات الخالية من السعرات الحرارية، مثل الشاي والقهوة، ويعد من الطرق الناجعة لإنقاص الوزن .

ونقل موقع “الجزيرة نت” عن دراسة علمية منشورة في مجلة “بلوس بيولوجي” أن باحثين في الولايات المتحدة اقترحوا صياما يوميا من العشاء إلى الإفطار للمساعدة في تحسين إدارة الوزن.

فوائد الصوم المسائي

وقال كارل جونسون أستاذ العلوم البيولوجية في فاندربيلت والمؤلف الرئيسي للبحث “هناك الكثير من الدراسات حول كل من الحيوانات والبشر التي تشير إلى أن الأمر لا يتعلق فقط بالكمية التي تأكلها، ولكن أيضا متى تأكل”.

وأضاف “بحثنا في اختبار نتائج دراسات الصيام الحالية من خلال مطالبة البشر بالمشاركة في اختبار متعدد الأيام لروتينين مختلفين لوقت الوجبة، ما وجدناه هو أن إيقاعات الجسم اليومية تنظم حرق الدهون ليلا”.

وقال الباحث المشارك كيفن كيلي إن تناول الوجبات الخفيفة في وقت متأخر من المساء أدى إلى أكسدة (حرق) دهون أقل، مضيفا أن هذا يؤكد أن توقيت الوجبات خلال دورة النهار والليل يؤثر على كيفية استخدام الطعام المبتلع مقابل تخزينه، وأن أي طعام يتم تناوله قبل النوم سيؤخر حرق الدهون ليلا.

الممنوعون من الصوم المسائي

وتشير المعطيات – وفق الموقع – إلى أن الصيام الليلي هو أسلوب سهل لفقدان الوزن وأنه خال من الآثار الجانبية، شريطة أن يكون الشخص بصحة جيدة، ولا يعاني من مشاكل مزمنة تمنعه من الصوم لفترات طويلة، مثل السكري.

أيضا نظام الصوم الليلي لا يناسب الحوامل والمرضعات والأطفال ومن يعانون من اضطرابات الأكل، وفي جميع الأحوال يجب استشارة طبيبك قبل تطبيقه.

خطوات الصيام المسائي

  • الامتناع عن الطعام من الساعة السادسة أو الثامنة مساء حتى إفطار اليوم التالي.
  • يمكن شرب المشروبات الخالية من السعرات الحرارية، مثل الشاي والقهوة.
  • يجب شرب الماء، والحفاظ على رطوبة الجسم.
  • إيقاف الأكل بعد الساعة السادسة مساء

مميزات

وهناك عدة ميزات تعود بالنفع على الجسم، وذلك وفقا لتقرير في دويتشه فيله.

وحسب زيلكه ريستماير من جمعية التغذية الألمانية “دي جي إي”: “إن قاعدة عدم الأكل بعد السادسة مساء في حال اتباعها تساعد في إبطاء إمداد الجسم بالطاقة”، وبذلك تتاح لعملية التمثيل الغذائي استراحة من الأكل تكون في حاجة ماسة إليها.

لكن مبدئيا ليس هناك ما يمنع من الناحية الصحية تناول وجبة طعام ساخنة مساء إذا كنت قد اكتفيت بقطعة خبز صغير -على سبيل المثال- في فترة الظهيرة، تقول ريستماير.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format