additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

National Museum of Qatar, Microsoft Sign MoU

متحف قطر الوطني يوقع مذكرة تفاهم مع شركة مايكروسوفت

QNA

Doha: The National Museum of Qatar, part of Qatar Museums, today announced that it has signed an MoU with Microsoft to enhance the Museums digital-transformation plans and deliver state-of-the-art smart exhibits. The agreement will also help foster the development of a dedicated section that will collaborate with Microsoft’s AI digital center to enhance digital learning experiences for schools and families, using technologies like Artificial Intelligence (AI).

Ahmad Musa Al Namla, CEO of Qatar Museums said, “Enhancing Qatar Museums digital technologies has always been a key part of our audience strategy but events over the last eighteen months mean we have accelerated our efforts. New ways of using AI, augmented and virtual reality will ensure Qatar Museums maintains its role in preserving our heritage and culture While providing global audiences with access to see and experience our exhibitions .”

Sheikha Amna bint Abdulaziz bin Jassim Al-Thani, Director of the National Museum of Qatar added, “Our co-innovation project with Microsoft will allow us to accelerate our vision of being an emitting museum, sharing with our audiences a new platform for engagement and learning”.

“Next-generation technology like AI can enliven museums for visitors and immerse them in heritage landscapes and collections as never before. Through NMoQ and Microsoft’s partnership we will be able to transcend museum walls, nurture emerging talents in schools and create novel, joint – training opportunities that bridge museums and technology.”

Microsoft specialists will work with the Museums’ stakeholders to determine the Microsoft technologies best suited to its digital transformation needs.

“We are proud to partner with the National Museum of Qatar to accelerate their digital transformation towards museums of the future and innovate with the power of Microsoft cloud to create unique immersive experiences for all and anywhere showcasing the pride and great Qatar cultural heritage to the world.” said Lana Khalaf, Country Manager, Microsoft Qatar.

“We are keen through this strategic partnership to transform and create through the trusted, intelligent Azure cloud the ideal place for National Museum of Qatar to let its imagination be its guide to engage visitors, empower employees, optimize operations and reinvent the heritage domain for all Qataris.” Lana added.

It is envisioned that National Museum of Qatar aims to move to the trusted, intelligent, versatile Microsoft Cloud, where tools like Minecraft, Paint 3D and Microsoft Teams will be explored for their ability to bring education to life to museum visitors.

Workshops will further establish the efficacy and direction of projects such as a Digital Library Solution, as well as the leverage of augmented-reality, virtual-reality, and mixed-reality solutions. Microsoft will also provide widespread digital-skilling sessions for museum employees across Qatar.

Microsoft is soon to open a dedicated Azure cloud location in Qatar to serve the digital transformation needs of all Qatari enterprises, regardless of scale or industry. The new locally delivered cloud services will adhere to Microsoft’s trusted cloud principles of security, privacy, compliance and transparency, empowering organizations meet their customers’ needs through the benefits of cloud computing, while still meeting data residency, security and local certification requirements.

قنا

الدوحة: أعلن متحف قطر الوطني اليوم عن توقيعه على مذكرة تفاهم مع شركة /مايكروسوفت/. وتأتي هذه الخطوة في إطار جهوده الرامية إلى تعزيز أجندته الخاصة بالتحول الرقمي وخططه لعرض تحفه الفنية بأحدث الطرق الذكية.

وستشمل الاتفاقية أيضاً على إنشاء قسم خاص سيتم دمجه مع مركز مايكروسوفت الرقمي للذكاء الاصطناعي، حيث سيوفر هذا القسم المهارات اللازمة للموظفين وسيعزز من خبرات وتجارب التعلم الرقمي على صعيد المدارس والعائلات باستخدام تقنيات حديثة مثل الذكاء الاصطناعي.

وبهذه المناسبة، علق السيد أحمد موسى النملة، الرئيس التنفيذي لمتاحف قطر، قائلا “لطالما كان تعزيز التقنيات الرقمية في متاحف قطر جزءًا أساسيًا من استراتيجية تواصلنا مع الجمهور وتقديم تجربة استثنائية لهم، لكننا خلال الثمانية عشر شهرًا الماضية تقدمنا بخطوات مهمة في هذا المجال، ستُمكّن الطرق الجديدة لاستخدامات الذكاء الاصطناعي، بالإضافة إلى الواقع المعزز، والافتراضي، من محافظة متاحف قطر على دورها في الحفاظ على تراثنا وثقافتنا وستسمح للجمهور العالمي بمشاهدة المعارض بطرق تسمح لنا بعرضها بالشكل المناسب للعالم”.

وتعليقاً على مذكرة التفاهم، أكدت الشيخة آمنة بنت عبدالعزيز بن جاسم آل ثاني، مديرة متحف قطر الوطني، على أن هذا المشروع الابتكاري المشترك مع /مايكروسوفت/ سيسمح بدفع عجلة رؤية المتحف في أن يكون ملهماً للجمهور عبر أخذهم إلى منصة جديدة كلياً للتفاعل والتعلم، مشيرةً إلى أن التقنيات الحديثة مثل الذكاء الاصطناعي من شأنها تطوير المتاحف وجعلها نابضة بالحياة، وإضفاء تجارب فريدة وحيوية للزوار لم يسبق لها مثيل خلال رحلتهم الثقافية داخل المتحف.

كما نوهت الى التزام متاحف قطر الراسخ بتوطيد علاقة شعب قطر بثقافته الغنية وتقاليده الراسخة، مؤكدةً أن خطوة اعتماد حلول مايكروسوفت ستساهم بدورها في إطلاق العنان لتجارب تأخذ الزوار بعيداً في رحلة زمنية تاريخية بين أروقة المتحف، فضلاً عن احتضان المواهب الناشئة في المدارس وخلق فرص جديدة للتدريب تربط بيئة المتاحف بالتكنولوجيا عن طريق شراكة متحف قطر الوطني مع مايكروسوفت.

وسيتم بموجب هذه الاتفاقية أيضاً، العمل على بناء إمكانات جديدة من شأنها أن تسمح للمتحف بتعزيز تجارب الزوار وتحسين مستوى العمليات بشكل عام. كما سيعمل متخصصو مايكروسوفت مع أصحاب القرار في المتحف على تحديد تقنيات مايكروسوفت التي تتناسب مع متطلباتهم واحتياجاتهم من التحول الرقمي.

ومن جانبها أعربت لانا خلف ، مدير عام /مايكروسوفت قطر/ قائلة “إن الشعب القطري يفخر جدًا بتراثه الثقافي، ومن هذا المنطلق بذلوا جهودًا كبيرة للحفاظ على تاريخهم والاعتزاز أيضًا بعرض تقاليدهم ، ونحن نؤمن بالقدرات والإمكانات الهائلة التي يمكن أن تضيفها سحابة مايكروسوفت الموثوقة والذكية والمتعددة الاستخدامات على مستوى المتاحف وصالات العرض لإحياء تاريخ قطر وتراثها وثقافتها بطرق إبداعية، إلى جانب المساهمة في تقديم تجربة تفاعلية مبتكرة للزوار”.. مؤكدة أن هذه الخطوة ستجعل من متحف قطر الوطني مثالاً يحتذى به في كيفية تفاعل الزوار وتمكين الموظفين وتعزيز العمليات وإعادة ابتكار المجال التراثي لجميع القطريين.

وفي سياق متصل، يعتزم متحف قطر الوطني الانتقال إلى سحابة مايكروسوفت الموثوقة والذكية والمتعددة الاستخدامات، حيث سيتم حينئذٍ الاستفادة من إتاحة أدوات مثل “”Minecraft و ”Paint 3D” و ”Microsoft Teams’، وذلك لقدراتها الهائلة في جعل عملية التعليم حيوية ونابضة بالحياة داخل مرافق المتحف. علاوة على ذلك، ستعمل ورش العمل على زيادة فعالية وتوجيه المشاريع مثل حلول المكتبة الرقمية، بالإضافة إلى الاستفادة من حلول الواقع المعزز والواقع الافتراضي والواقع المختلط ، كما ستوفر مايكروسوفت أيضًا جلسات واسعة النطاق حول المهارات الرقمية لموظفي المتاحف في جميع أنحاء قطر.

الجدير بالذكر أن /مايكروسوفت/ ستقوم قريباً بافتتاح مراكز بيانات سحابية في قطر لتلبية مقتضيات التحول الرقمي لجميع الشركات القطرية، مع الوضع في الاعتبار أن الخدمات السحابية الجديدة المقدمة محلياً ستلتزم بأعلى مقاييس الثقة والأمان والخصوصية والامتثال والشفافية، وستساهم مراكز بيانات مايكروسوفت أيضاً في تمكين المؤسسات من تحقيق احتياجات عملائها عن طريق المزايا السحابية العديدة التي تمتلكها، وفي نفس الوقت ضمان تلبية المتطلبات المتعلقة بالوفاء بأفضل معايير ومزايا مقر اقامة البيانات والأمان وشهادات الاعتماد المحلية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format