additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle📱 Technology

Facebook adds hide likes count feature on posts

فيسبوك تضيف خاصية إخفاء عدد الإعجابات على المنشورات

Facebook has announced the addition of hide the likes count option on Facebook and Instagram apps, with the aim of providing ways to control what users see and what they want to share with others.

“Starting Wednesday, users across these platforms will be given the option of hiding likes count on their posts, after testing this feature over the past period”, The company said in a statement, published on its blog, according to Al-Jazeera Net.

The company explained that this feature may reduce the pressure on posts’ owners to get more likes, but on the other hand it can be annoying for others looking for what is common or uncommon via the number of likes.

According to a report in Tech Crunch, the decision has been in development for years, but its priority has been reduced by the Covid-19 pandemic and Facebook’s response work, the company says.

Reducing Pressure

Originally, the idea of hiding the number of likes on Facebook and Instagram focused on reducing the pressure on the user experience. Often, users have faced concerns and embarrassment about their posts if they don’t receive enough likes to be considered “popular”.

This issue has been particularly difficult for younger users who greatly appreciate what their peers think about them, so much so that they will delete posts that have not received enough likes.

The instagram appeal process, in particular, has helped create an environment in which people are deployed to gain influence and fame. On Facebook, gaining likes or other forms of interaction can also be linked to the dissemination of polarized content that requires a reaction, and as a result of this pressure to impress, some users have become hungry for a safer “like-free” space, where they can interact with friends or the wider public without trying to earn these “popularity points”.

Although Facebook and Instagram could choose to remove likes completely and move their social networks in a new direction, the company soon discovered that the scale was so deeply integrated into the product experience that it could not be completely removed.

One of the key issues was how today’s influential community trades likes as a form of currency that allows them to share their popularity online with brand deals and jobs, making removing likes an almost impossible option for these users.

In the end, the company decided to introduce the “No Likes” option as a user-controlled setting.

أعلنت شركة “فيسبوك” إضافة خاصية إخفاء عدد الإعجابات على المنشورات في منصتي فيسبوك و”إنستغرام”، بهدف إتاحة طرق للتحكم فيما يشاهدونه وما يودون مشاركته مع الآخرين.

وقالت الشركة في بيان لها، نشرته عبر مدونتها، إنه بدءا من الأربعاء، ستمنح المستخدمين عبر منصاتها خيار إخفاء أعداد المعجبين، وذلك بعد اختبارها على مدار الفترة الماضية، بحسب الجزيرة نت.

وأوضحت أن تلك الميزة قد تقلل الضغط على أصحاب المنشورات للحصول على إعجابات أكثر، لكن من جانب آخر قد تكون مزعجة لآخرين يبحثون عما ما هو شائع أو غير شائع عبر عدد الإعجابات.

ووفقا لتقرير في” تيك كرنش ” فإن القرار كان في التطوير لسنوات، ولكن تم خفض أولويته بسبب جائحة كوفيد-19 وأعمال الاستجابة المطلوبة من جانب فيسبوك، كما تقول الشركة.

تقليل الضغط

وفي الأصل، ركزت فكرة إخفاء عدد الإعجابات في فيسبوك وإنستغرام على تقليل الضغط على تجربة المستخدمين. في كثير من الأحيان، واجه المستخدمون قلقا وإحراجا بشأن مشاركاتهم إذا لم يتلقوا ما يكفي من الإعجابات ليتم اعتبارها “شائعة”. وكانت هذه المشكلة صعبة بشكل خاص على المستخدمين الأصغر سنا الذين يقدرون بشكل كبير ما يعتقده أقرانهم عنهم، لدرجة أنهم سيحذفون المشاركات التي لم تحصل على إعجابات كافية.

وساعدت عملية الاهتمام بالحصول على الإعجابات في إنستغرام، على وجه الخصوص، في خلق بيئة ينشر فيها الأشخاص لاكتساب النفوذ والشهرة. وعلى فيسبوك يمكن أيضا أن يرتبط كسب الإعجابات أو أشكال أخرى من التفاعل بنشر محتوى مستقطب يتطلب رد فعل.

نتيجة لهذا الضغط من أجل الإعجاب، أصبح بعض المستخدمين متعطشين لمساحة أكثر أمانا “خالية من الإعجاب”، حيث يمكنهم التفاعل مع الأصدقاء أو الجمهور الأوسع دون محاولة كسب “نقاط الشعبية” هذه.

ورغم أنه كان بإمكان فيسبوك وإنستغرام اختيار إزالة الإعجابات بالكامل ونقل شبكاتها الاجتماعية في اتجاه جديد، سرعان ما اكتشفت الشركة أن المقياس كان مدمجا بعمق في تجربة المنتج بحيث لا يمكن إزالته بالكامل.

وكانت إحدى القضايا الرئيسية هي كيفية تداول مجتمع المؤثرين اليوم مسألة الإعجابات كشكل من أشكال العملة التي تسمح لهم بتبادل شعبيتهم عبر الإنترنت بصفقات العلامات التجارية وفرص العمل، الأمر الذي جعل من إزالة الإعجابات خيارا شبه مستحيل لهؤلاء المستخدمين.

في النهاية قررت الشركة طرح خيار “لا للإعجابات” كإعداد يتحكم فيه المستخدم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format