additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

QRCS delivers food aid to labourers in Qatar

الهلال الأحمر القطري يسلم مساعدات غذائية للعمال في قطر

The Peninsula
Doha: Qatar Red Crescent Society’s (QRCS) Volunteering and Local Development Division has recently executed several activities under the Stand Together program, which aims to provide care for expatriate workers in Qatar, to promote harmony and solidarity among segments of society.

With funding from the Organization of Islamic Cooperation’s (OIC) Humanitarian Funds (INSANIA), QRCS distributed food parcels to many labourers, to help meet their basic food needs. All COVID-19 preventive measures were observed, as per the Ministry of Public Health’s (MoPH) instructions.

Donated by the Ministry of Municipality and Environment (MME), 27 tonnes of dates were distributed to over 20,000 farm workers in Mesaieed, Al Wakra, Al Wukair, Al Khor, and Ras Laffan, in addition to construction workers of the Public Works Authority (Ashghal) in Doha.

Muna Fadel Al Sulaiti, Executive Director of Volunteering and Local Development Division at QRCS, stated, “Expatriate workers are always a top priority for our local operations. We focus on them even more during the holy month of Ramadan, Eid Al-Fitr, and Eid Al-Adha. Such annual religious occasions bring with them the spiritualities of mercy, benevolence, and compassion among the rich and the poor. Amid the negative impact of COVID-19 on the lower social strata, it is our duty to work harder these days to reach out to the underserved communities.”

She commended the productive collaboration with INSANIA, MME, and Ashghal as “a model to follow in humanitarian partnership to serve those in need, which would have positive implications for their everyday life and make them feel safe and taken care of here in Qatar.”

Stand Together is a social development initiative to ensure expatriate workers’ welfare through diverse forms of assistance, such as health education, food aid, and hygiene kits. The ultimate goal is to improve their living conditions and achieve social integration.

 الشرق

 

الدوحة: على مدار الفترة الماضية، نفذ قطاع التطوع والتنمية المحلية التابع للهلال الأحمر القطري عدة أنشطة ضمن برنامج “يد واحدة”، المخصص لرعاية فئة العمالة الوافدة في دولة قطر، بهدف نشر روح التآلف والإخاء بين مختلف شرائح المجتمع.

فبمساهمة كريمة من مؤسسة الصناديق الإنسانية لمنظمة التعاون الإسلامي، بادر الهلال الأحمر القطري إلى توزيع سلات غذائية على عدد من العمال لإعانتهم على سد جزء من احتياجاتهم الغذائية الأساسية، مع مراعاة تطبيق كافة الإجراءات الاحترازية أثناء عملية التوزيع تقيداً بتعليمات وزارة الصحة العامة في هذا الشأن.

ومن ناحية أخرى، قام الهلال الأحمر بتوزيع 27 طناً من التمور كتبرع سخي مقدم من وزارة البلدية والبيئة، واستفاد منها أكثر من 20,000 عامل من عمال العزب في مناطق مسيعيد والوكرة والوكير والخور وراس لفان، بالإضافة إلى عمال المواقع الإنشائية التابعة لهيئة الأشغال العامة (أشغال) بمدينة الدوحة، مع استمرار عمليات توزيع التمور تباعاً في المزيد من المناطق.

وفي هذا الصدد، قالت السيدة منى فاضل السليطي المدير التنفيذي لقطاع التطوع والتنمية المحلية بالهلال الأحمر القطري: “دائماً ما تكون فئة العمالة الوافدة على رأس أولويات عملنا التنموي محلياً، ويزداد الاهتمام بهم على وجه الخصوص خلال شهر رمضان المعظم وعيدي الفطر والأضحى، فهي مناسبات دينية موسمية تحمل معها روحانيات العطاء والتلاحم بين القادر وغير القادر من أفراد المجتمع. ولا ننسى بالطبع الظروف الاستثنائية التي تفرضها جائحة كوفيد-19 وتأثيرها السلبي على الفئات البسيطة من المجتمع، مما يحتم علينا تكثيف العمل خلال الفترة الراهنة للوصول بالمساعدات والرعاية إلى أكبر قطاع ممكن من الفئات الأولى بالرعاية”.

وأشادت السيدة منى السليطي بالتعاون المثمر مع كل من مؤسسة الصناديق الإنسانية لمنظمة التعاون الإسلامي ووزارة البلدية والبيئة وهيئة الأشغال العامة (أشغال)، واصفة إياه بالنموذج الذي يحتذى به في الشراكة الإنسانية لخدمة المحتاجين، بالشكل الذي ينعكس إيجاباً على مختلف جوانب حياتهم اليومية، وإشعارهم بالطمأنينة والتواد والتراحم وسط إخوانهم من أبناء المجتمع القطري المعطاء.

يذكر أن برنامج “يد واحدة” هو مبادرة تنموية اجتماعية لرعاية العمالة الوافدة، من خلال تقديم العديد من أشكال المساعدة مثل التثقيف الصحي، وتوزيع المواد الغذائية، وحقائب النظافة الشخصية، بما يصب في اتجاه تعزيز الاندماج الاجتماعي وتحسين حياتهم نحو الأفضل.

ويعمل الهلال الأحمر القطري على المستويين المحلي والدولي، وهو يشرف على مشروعات دولية جارية للإغاثة والتنمية في عدد من البلدان في جميع أنحاء الشرق الأوسط وآسيا وأفريقيا وأوروبا. ومن بين الأعمال الإنسانية التي يضطلع بها الهلال الأحمر القطري تقديم الدعم في مجالات التأهب للكوارث والاستجابة لها والتعافي منها والحد من المخاطر، كما يعمل على التخفيف من أثر الكوارث وتحسين مستوى معيشة المتضررين من خلال تقديم الخدمات الطبية والرعاية الصحية والتنمية الاجتماعية للمجتمعات المحلية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format