additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

The vaccinated will die in two years .. False rumor on social media

الملقحون سيموتون خلال عامين .. إشاعة كاذبة على مواقع التواصل

A rumor has spread on social media around the world due to a blog post claiming that the most famous French virologist Luc Montagnier, winner of the 2008 Nobel Prize, said that all people vaccinated against the new Coronavirus causing Covid-19 will die within two years.

According to Al JazeeraNet, the story is false, and Luc Montagnier didn’t even say that, according to several reports published on India Today and Science the Wire.

The website quoted virologist Shahid Jamil, director of the Trevedi School of Biological Sciences at Ashoka University in India, as saying that the news was based on an article on the website of the right-wing group Reer Foundation USA, which claims the remarks were part of a more comprehensive interview with Hold Up Media, known for promoting conspiracy theories, but Montagnier did not say so in the interview.

According to al-Jazeera’s report, the press information office of india’s Ministry of Information and Broadcasting said the allegation in the social media post was false.

“There is a picture circulating through social media that reads words attributed to a French Nobel Prize-winning scientist… The allegations in that tweet are false… Covid-19 vaccines are completely safe… Don’t republish that blog.”

Reuters reported that it had investigated the matter but found no independent evidence to prove that the French scientist made such serious statements attributed to him.

The agency explained that the links accompanying the blog post provide no evidence as the short video shows Montagnier speaking in general about corona strains, mutations and vaccines, but the accompanying on-screen translation speaks of something else entirely concerning the fact that the vaccinated will die within two years.

انتشرت شائعة على مواقع التواصل الاجتماعي حول العالم بسبب تدوينة متداولة تزعم أن عالم الفيروسات الفرنسي الأشهر “لوك مونتانييه”، والفائز بجائزة نوبل في العام 2008 ، قال إن جميع الأشخاص الذين تلقوا تطعيماً ضد فيروس كورونا المستجد المسبب لمرض كوفيد- 19 سيموتون في غضون عامين .

ووفق موقع “الجزيرة نت”، فإن القصة مكذوبة، ولوك مونتانييه لم يقل ذلك أصلاً، وفقا لتقارير عدة نشرت في مواقع “إنديا توداي” و”ساينس ذا واير”.

ونقل الموقع عن عالم الفيروسات شهيد جميل، مدير مدرسة تريفيدي للعلوم البيولوجية بجامعة أشوكا في الهند، أن أصل هذه الأخبار يعود إلى مقال على الموقع الإلكتروني للمجموعة اليمينية “رير فاونديشن يو إس إيه” التي تدّعي أن التصريحات هي جزء من مقابلة أكثر شمولا أجريت مع “هولد أب ميديا” المعروف بالترويج نظريات المؤامرة، ولكن مونتانييه لم يقل ذلك في المقابلة.

وقال مكتب المعلومات الصحفية التابع لوزارة الإعلام والبث الإذاعي في الهند – بحسب تقرير الجزيرة – إن الادّعاء الوارد في المنشور الذي تم تداوله على وسائل التواصل الاجتماعي مزيف.

وأوضح المكتب أن “هناك صورة متداولة عبر وسائل التواصل مكتوب فيها كلام منسوب إلى عالم فرنسي حائز على جائزة نوبل… المزاعم التي في تلك التغريدة كاذبة… ولقاحات كوفيد- 19 آمنة تماماً… لا تعيدوا نشر تلك التدوينة”.

وذكرت وكالة “رويترز” أنها قامت بالاستقصاء حول الأمر لكنها لم تعثر على أي دليل مستقل يثبت أن العالم الفرنسي قد أدلى بمثل ذلك الكلام الخطير المنسوب إليه.

وأوضحت الوكالة أن الروابط المصاحبة للتدوينة لا تقدم أي إثباتات حيث إن مقطع الفيديو القصير يظهر فيه مونتانييه متحدثاً بشكل عام عن سلالات ومتحورات ولقاحات كورونا، لكن الترجمة المصاحبة على الشاشة تتحدث عن شيء آخر تماماً يتعلق بأن المطعمين سيموتون في غضون سنتين.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format