additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

Revealed: Amazon’s Secret Plans for Israel

الكشف عن خطة أمازون السرية في إسرائيل

News Agencies 

Amazon Web Services, the largest cloud service provider in the world, is planning to build data servers in Israel at a cost of billions of shekels. Amazon has been planning to launch activity in Israel for a long time, and winning Israel’s official state cloud tender – called Project Nimbus – has allowed it to advance its plans.

The tender requires Israel’s cloud providers to maintain its servers in Israel and thus make sure the data for state institutions remains on Israel soil.

A check with the local building and planning committee and an analysis of satellite and drone photographs has helped unveil preliminary details of AWS’s plans. The company is expected to build three data servers, through the contractor Compass Datacenters, 24 percent of whose stock is owned by the Azrieli Group. 

The sub-contractor for the project is the German company Exyte. Most of the construction equipment will come in containers from abroad. AWS’s first data servers are expected to be built in the Tnuvot industrial zone in the central Sharon region. The site is in the advanced stages of construction, and information can be gleaned from it about the other sites AWS is planning to build.

According to GIS expert Harel Dan, the installation now under construction is expected to cover 10,000 square meters, including peripheral infrastructure based on the urban city plan of the Lev Hasharon Regional Council. Haaretz also learned that the servers will reach a volume of 16 megawatts (the size of a data center is usually based on its electricity consumption).  

Photographs show that in contrast to most data servers in Israel, the Amazon site is not underground. According to the Lev Hasharon regional council, Amazon has a permit for excavating lining and foundations for the site, but not for full construction. The other two Amazon sites in Israel will resemble the one to be built at Tnuvot. One will be built in the Hartuv industrial zone near Beit Shemesh (not far from Jerusalem) and the other in the Shoham industrial zone, not far from Ben Gurion Airport between Tel Aviv and Jerusalem.

According to people in the field, AWS will be able to launch service in Israel in mid-2022. The rate of construction is relatively quick because AWS is using prefabricated materials that can be rapidly assembled. “The cost of the peripheral equipment alone at each site is estimated at 300 million shekels [$92.5 million],” an industry insider said.

The Nimbus Project tender requires the winners, AWS and Google, to maintain two installations, at least 25 kilometers apart so they can serve as backup in case of a disaster such as an earthquake or a missile strike. AWS met this criterion.

كشفت صحيفة هآرتس الإسرائيلية بالاعتماد على بعض الطائرات المسيّرة وصور الأقمار الصناعية، ومصادر أخرى، عن خطط “أمازون ويب” السرية مع إسرائيل.

وذكر تقرير “هآرتس”، بحسب موقع الجزيرة نت، اليوم الجمعة، أنّ خدمات أمازون ويب -أكبر مزود لخدمة التخزين السحابي في العالم- تخطط لبناء خوادم بيانات في إسرائيل، تصل تكلفتها إلى مليارات الشيكلات.

وقال الكاتب أميتاي زيف إنه تم الكشف عن التفاصيل الأولية لخطط خدمات أمازون ويب من خلال التواصل مع لجنة البناء والتخطيط المحلية، بالإضافة إلى تحليل الصور المأخوذة عبر الأقمار الصناعية والطائرات المسيّرة، ومن المتوقع أن تقوم الشركة ببناء 3 خوادم للبيانات من خلال التعاقد مع شركة “كومباس داتا سنترز”، التي تعود 24% من أسهمها إلى مجموعة عزرئيلي.

وأشار إلى أن مشروع نيمبوز يتطلب من الفائزين بالمناقصة -وهما أمازون ويب وغوغل- بناء منشأتين تبعدان عن بعضهما 25 كيلومتراً على الأقل، حتى تكون لدى إسرائيل نسخة احتياطية من البيانات في حال وقوع كارثة مثل زلزال أو ضربة صاروخية.

وكانت أمازون منذ فترة طويلة تخطط لإطلاق نشاطها في إسرائيل، وسمح الفوز بالمناقصة الرسمية لمشروع “نيمبوز” لها بإحراز تقدّم في خططها. وتشترط المناقصة أن تظل خوادم مقدمي الخدمات السحابية في إسرائيل، للتأكد من بقاء البيانات على “الأراضي الإسرائيلية”.

وأوضح الكاتب أنّ شركة “إكسيت” الألمانية ستشارك في هذا المشروع في إطار عقد مناولة، وستأتي معظم معدات البناء في حاويات من الخارج، ومن المتوقع بناء أول خوادم البيانات الثلاثة التابعة لأمازون ويب في منطقة تنوفوت الصناعية في سهل شارون، وقد بلغت أشغال البناء في الموقع مراحل متقدمة، ويمكن من خلاله أخذ فكرة عن بقية المواقع الأخرى.

وبحسب خبير نظم المعلومات الجغرافية هاريل دان، فإن المنشآت التي يتمّ بناؤها الآن من المنتظر أن تغطي 10 آلاف متر مربع، وذلك بناءً على مخطط المدينة الحضري لمجلس ليف هشارون الإقليمي. وعلمت الصحيفة أيضاً أن الخوادم ستصل إلى حجم 16 ميغاواط (علماً بأنّ حجم مركز البيانات يعتمد عادة على معدل استهلاكه للكهرباء).

فوق الأرض

وتُظهر الصور أن موقع أمازون ليس تحت الأرض، خلافاً لمعظم خوادم البيانات في إسرائيل. ووفقاً لمجلس ليف هشارون الإقليمي، تمتلك أمازون تصريحاً لحفر أساسات الموقع فقط وليس لإتمام المبنى بالكامل. ويشبه موقعا أمازون الآخران في إسرائيل الموقع الذي يجري بناؤه في تنوفوت، وسيقام أحدها في منطقة هارتوف الصناعية بالقرب من بيت شيمش (غير بعيد عن القدس)، والآخر في منطقة شوهام الصناعية على مقربة من مطار بن غوريون بين تل أبيب والقدس.

ووفقاً لمتخصصين في هذا المجال، ستكون خدمات أمازون ويب قادرة على إطلاق خدماتها في إسرائيل منتصف عام 2022. ويعتبر نسق سير أشغال البناء سريعاً نسبياً، لأن خدمات أمازون ويب تستخدم مواد مسبقة الصنع يمكن تجميعها بسرعة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format