additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health🦠Coronavirus

Al Wakra, Ras Laffan Hospitals Discharge Last COVID-19 Patients

خروج آخر دفعة من مرضى كورونا من مستشفيي الوكرة ورأس لفان

QNA

Doha: HE Minister of Public Health Dr. Hanan Mohamed Al Kuwari on Tuesday visited Al Wakra Hospital as the facility, along with Ras Laffan Hospital, discharged their last COVID-19 patients.

In recent months, Al Wakra and Ras Laffan Hospitals have both been designated as COVID-19 facilities to help the healthcare sector meet the increasing demand for hospital admissions due to the second wave of the virus.

During her visit to Al Wakra Hospital, HE Dr. Al Kuwari highlighted the important role that these two hospitals have played throughout the second wave of the virus. “As COVID-19 cases rose earlier this year, the number of people requiring hospital admission due to moderate and severe COVID-19 symptoms increased significantly. To ensure the healthcare sector was able to meet this demand, and provide high-quality care to every patient requiring treatment, Ras Laffan and Al Wakra Hospitals were designated as two of the seven COVID-19 facilities.”

“With the number of new COVID-19 cases falling consistently in recent weeks, fewer people now require hospital admission for their COVID-19 symptoms. Discharging the last COVID-19 patients from Ras Laffan and Al Wakra Hospitals and recommencing normal services highlights how the combined efforts of the government restrictions, roll-out of the vaccination program and the communitys adherence to preventive measures have all helped to suppress this second wave. Congratulations to all the dedicated staff at Ras Laffan and Al Wakra Hospitals who have worked tirelessly to deliver the very best standard of care to thousands of COVID-19 patients,” added Her Excellency.

During the visit, the Minister met with the senior leadership team at Al Wakra and Ras Laffan Hospitals and presented a plaque of appreciation to formally recognize the outstanding work of staff. HE Minister also met with two recovered COVID-19 patients who had been admitted to the hospital and successfully treated for their symptoms.

HMCs Chief Medical Officer Dr. Abdulla Al Ansari said: “Converting Al Wakra Hospital to a COVID-19 facility was a difficult but important decision that needed to be taken to ensure our community were better cared for, at a time of uncertainty. Thousands of patients have been cared for at Ras Laffan and Al Wakra Hospitals since their designation as COVID-19 facilities in this second wave. The entire process of transforming both these hospitals into COVID-19 facilities has been delivered through the hard work and commitment of hundreds of healthcare staff including doctors, nurses, and a wide range of support staff.”

“I would like to thank everyone who has played their part in caring for COVID-19 patients throughout this pandemic and for the remarkable achievement of returning Al Wakra Hospital to normal services in the shortest time possible, to care for the community,” he added.

Clinical Lead for Ras Laffan Hospital Dr. Khaled Al Jalham said: “Ras Laffan Hospital has been one of the dedicated COVID-19 facilities in both the first and second waves of the virus in Qatar. Since the start of the pandemic our healthcare teams at Ras Laffan have cared for more than 8,000 patients with COVID-19. Each and every member of staff has made an important contribution to the healthcare sectors overall response to COVID-19. By boosting bed capacity across our system and delivering high-quality care without delay to any patient in need of medical care, we have been able to have one of the lowest COVID-19 mortality rates in the world. I am enormously proud of the team at Ras Laffan.”

With the last COVID-19 patients now discharged from Al Wakra Hospital, the facility will recommence normal services, as Acting CEO and Medical Director of Al Wakra Hospital Dr. Sabah Al Kadhi explained: “With Al Wakra Hospitals role as a COVID-19 facility now at an end, we look forward to returning to normal service provision and delivering high-quality medical services to people living in Al Wakra and the surrounding areas. Every week, our skilled and devoted teams provide care to tens of thousands of patients through a wide range of healthcare services including outpatient, emergency, labor and delivery, pediatrics, dentistry, burns, dermatology, and specialized and general surgery. As of Wednesday 26 May, all services, including the Emergency Department, are open as normal to patients.”

قنا

الدوحة: أكدت سعادة الدكتورة حنان محمد الكواري، وزير الصحة العامة، على الدور الحيوي والهام الذي أداه مستشفيا /الوكرة/ و/رأس لفان/ إبان الموجة الثانية من تفشي فيروس كورونا /كوفيدـ19/، مشيرة إلى أن مطلع العام الجاري شهد ارتفاعا ملحوظا في عدد الإصابات اليومية بالفيروس، مما ترتب عليه ارتفاع كبير في أعداد المرضى الذين تم إدخالهم إلى المستشفيات بسبب تعرضهم للعدوى بالفيروس ومعاناتهم من أعراض مرضية تراوحت بين المتوسطة إلى الشديدة جراء ذلك.

وبينت سعادتها، لدى زيارتها إلى مستشفيي الوكرة ورأس لفان تزامنا مع خروج آخر دفعة من مرضى كورونا منهما، أنه استجابة لهذه الزيادة في عدد الإصابات ولتأمين العلاج والرعاية الصحية عالية الجودة للمرضى، تم وضع كل من مستشفى الوكرة ومستشفى رأس لفان، ضمن المرافق السبعة المخصصة لرعاية مرضى جائحة كورونا /كوفيد-19/، مشيرة إلى أنه مع تراجع أعداد الإصابات الجديدة بالفيروس بصورة ثابتة على مدى الأسابيع الماضية، شهدت أعداد المرضى الذين يتم إدخالهم إلى المستشفيات بسبب أعراض العدوى بكورونا انخفاضا ملحوظا.

وقالت “ليس هناك من شك في أن خروج آخر دفعة من مرضى كورونا /كوفيد-19/ من مستشفى الوكرة ومستشفى رأس لفان وعودة هذين المرفقين إلى تقديم خدمات الرعاية الصحية المعتادة يظهر وبصورة جلية كيف تضافرت جهود القيود الاحترازية المفروضة من قبل الجهات الحكومية المختصة، وتطبيق البرنامج الوطني للتطعيم ضد الفيروس، والتزام المجتمع القطري بالإجراءات والتدابير الوقائية في كبح جماح الموجة الثانية من تفشي كورونا الدولة”، معربة عن شكرها لكوادر الرعاية الصحية في المستشفيين لما بذلته من جهد وتفان في العمل في سبيل تقديم أعلى معايير الرعاية الصحية للآلاف من مرضى كورونا /كوفيد-19/ خلال الفترة الماضية.

وفي ختام الزيارة، التقت سعادة الوزيرة بأعضاء فريق الإدارة العليا لمستشفيي الوكرة ورأس لفان، وقدمت لهم درعين تذكاريين تقديرا للأداء المتميز لجميع العاملين فيهما، كما التقت سعادتها أيضا باثنين من المرضى اللذين كانا قد أدخلا إلى مستشفى الوكرة وتم تقديم الرعاية الصحية اللازمة لهما وتعافا من أعراض كورونا /كوفيد-19/.

من جانبه، قال الدكتور عبدالله الأنصاري، رئيس الإدارة الطبية بمؤسسة حمد الطبية، “لقد كان تحويل مستشفى الوكرة إلى مرفق لرعاية مرضى /كوفيد-19/ قرارا صعبا إلا أنه كان من الضروري اتخاذه لضمان تقديم الرعاية الصحية اللازمة والكافية للمجتمع خاصة في ظروف عدم الاستقرار التي تميزت بها جائحة كورونا”، منوها إلى أن كلا من مستشفيي الوكرة ورأس لفان قدما الرعاية الصحية اللازمة لمرضى كورونا منذ أن تم تخصيصهما كمرفقين لرعاية مرضى الفيروس خلال الموجة الثانية من الجائحة.

ولفت إلى أن عملية تحويل المستشفيين تطلبت جهودا حثيثة والتزاما منقطع النظير من قبل المئات من الكوادر من أطباء وممرضين إضافة إلى الكوادر المساندة من مختلف التخصصات، معربا عن شكره لكل من قام بدور في خدمة كل مريض من مرضى كورونا /كوفيد-19/ خلال الجائحة ، وعلى ما حققوه من إنجازات على صعيد إعادة مستشفى الوكرة للعمل في خدمة مرضاه كالمعتاد في أقصر فترة زمنية ممكنة.

بدوره، قال الدكتور خالد الجلهم، المدير الطبي لمستشفى رأس لفان، “لقد كان مستشفى رأس لفان من بين المرافق التي تم تخصيصها لرعاية مرضى كورونا /كوفيد-19/ خلال الموجتين الأولى والثانية من تفشي الفيروس في دولة قطر”، مشيرا إلى أنه منذ بداية الجائحة قامت الكوادر الطبية في مستشفى رأس لفان بتقديم الرعاية الصحية لما يزيد على ثمانية آلاف من مرضى كورونا.

وبين أن كل فرد من كوادر المستشفى ساهم بصورة فاعلة في الاستجابة الشاملة لجائحة كورونا، موضحا أنه”من خلال تعزيز الطاقة الاستيعابية لمرافقنا الصحية وتقديم الرعاية الصحية الفورية ذات الجودة العالية لكل من يحتاجها من المرضى، تمكنت دولة قطر من تحقيق واحد من أدنى معدلات الوفيات الناجمة عن الإصابة بعدوى كورونا /كوفيد-19/ في العالم.. وإني أشعر بالكثير من الاعتزاز بكوادر مستشفى رأس لفان وما حققته من إنجازات”.

إلى ذلك، أوضح الدكتور صباح القاضي، الرئيس التنفيذي بالوكالة والمدير الطبي لمستشفى الوكرة، أنه مع خروج آخر دفعة من مرضى كورونا /كوفيد-19/ من مستشفى الوكرة سيعود المستشفى إلى تقديم خدماته المعتادة، قائلا بخصوص ذلك “مع انتهاء دور مستشفى الوكرة كمرفق مخصص لرعاية مرضى كورونا، فإننا نتطلع إلى معاودة المستشفى تقديم خدمات رعاية صحية متميزة كالمعتاد للمرضى في منطقة الوكرة وما حولها حيث تقوم كوادرنا المدربة بالعمل دون كلل على تقديم الرعاية الصحية لآلاف المرضى كل أسبوع وذلك في مختلف التخصصات الطبية في العيادات الخارجية وأقسام الطوارئ وقسم النساء والولادة وقسم الأطفال ووحدة الأسنان ووحدة الحروق وقسم الأمراض الجلدية وأقسام الجراحة العامة والتخصصية”.

كما ذكر أن كافة خدمات الرعاية الصحية بما في ذلك أقسام الطوارئ ستكون متاحة للمرضى كالمعتاد اعتبارا من اليوم /الأربعاء/ الموافق 26 مايو الجاري”.

وكان كل من مستشفى الوكرة ومستشفى رأس لفان من بين المرافق التي تم تخصيصها لرعاية مرضى كورونا /كوفيد-19/ لمساندة القطاع الصحي في تلبية الاحتياجات المتزايدة للرعاية الصحية في مرافق المؤسسة خلال الموجة الثانية من تفشي الجائحة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format