additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Yellow Fungus .. a new infection appears in India

الفطر الأصفر .. عدوى جديدة تظهر في الهند

At a time when India is experiencing an unprecedented rise in cases of Black Fungus, and recently White Fungus as well, both caused by the spread of mold in the surrounding environment and unhealthy conditions, a new threat has emerged.

According to Sputnik, India has officially recorded more than 8,000 cases of these fungi , mostly black, which have found a favorable climate in light of the Coronavirus outbreak that has exhausted hospitals and weakened patient immunity.

However, the epidemic-ravaged country is experiencing a new latent risk, which appears to be more deadly than the infection of black or white fungi, a yellow fungus infection, according to a report by the Times of India.

More dangerous

According to reports, the first case of yellow fungus was detected in Ghaziabad, Uttar Pradesh, and although there is little available about the condition, doctors have warned that yellow fungi can be more dangerous than black and white fungi.

Experts suggest that yellow fungus infection, unlike other infections, can be more deadly because of the way it affects the body’s internal organs.

Unlike black and white fungi, yellow fungi begin internally, cause pus leakage, slow wound healing and, in serious cases, can also cause devastating symptoms such as organ failure and severe necrosis. Therefore, it is necessary for patients to ask for help in treating the infection once symptoms begin to be observed.

Information on yellow fungus

It is important to know that most fungal infections of this type begin due to unhealthy conditions, such as poor hygiene, contaminated resources (including food), excessive use of steroids or antibacterial drugs or misuse of oxygen.

Patients with associated diseases or using immunosuppressant drugs remain at a higher risk of infection.

Known symptoms

Black and white fungus infection can cause irritating symptoms, which can lead to facial deformity and severe swelling, but what makes yellow fungi worse is that they begin to spread inside the body and cause very different symptoms at first.

inactivity:

Fungal infections begin to spread internally, burden vital organs, and leave humans without energy, which can lead to symptoms such as acute lethargy and fatigue.

Anorexia:

The spread of fungal infections can also disrupt digestion, and patients can report symptoms such as anorexia and sudden bad eating habits.

Weight loss and poor metabolism:

Metabolic changes may be symptoms to be seen now, and experts say unusual weight loss may be a sign that a person needs a medical examination, especially if they show symptoms similar to other fungal infections in circulation.

Sunken eyes:

Facial deformity is a typical symptom of black fungus, and experts say serious cases of yellow fungi can also lead to the patient having red and sunken eyes.

It also leads to slow wound healing and eventual necrosis, in some cases, and can also cause serious pus leakage.

How to treat

Other yellow or fungal infections that are being talked about now are not entirely new or rare, but their increased prevalence due to the conditions caused by the outbreak, which has directly affected the immunity of many, and amvotricin B injections are currently used to counteract them, an antifungal drug, and the only known treatment to fight the infection.

في الوقت الذي تشهد فيه الهند ارتفاعا غير مسبوق في حالات الإصابة بالفطريات السوداء، وأخيرا الفطريات البيضاء أيضا، وكلاهما ناتج عن انتشار العفن في البيئة المحيطة والظروف غير الصحية، ظهر تهديد جديد.

ووفقا لموقع “سبوتنيك” فقد سجلت الهند رسميا أكثر من 8000 حالة بهذه الفطريات -أغلبها سوداء- والتي وجدت مناخا مناسبا لها في ظل تفشي فيروس كورونا الذي أنهك المستشفيات وأضعف مناعة المرضى.

ومع ذلك، تشهد البلاد التي يعصف بها الوباء خطرا كامنا جديدا، يبدو أنه أكثر فتكا من عدوى الفطريات السوداء أو البيضاء، وهو عدوى الفطريات الصفراء، بحسب تقرير لصحيفة “تايمز أوف إنديا”.

أكثر خطورة

وفقا للتقارير، اكتشفت أول حالة إصابة بالفطر الأصفر في غازي آباد، أوتار براديش، وعلى الرغم من عدم توفر الكثير حول هذه الحالة، فقد حذر الأطباء من أن الفطريات الصفراء يمكن أن تكون أكثر خطورة من الفطريات السوداء والبيضاء.

يشير الخبراء إلى أن عدوى الفطريات الصفراء، على عكس العدوى الأخرى، يمكن أن تكون أكثر فتكا بسبب الطريقة التي تؤثر بها على أعضاء الجسم الداخلية.

وبخلاف الفطر الأسود والأبيض، يبدأ الفطر الأصفر داخليا، ويسبب تسرب القيح، وبطء التئام الجروح، وفي الحالات الخطيرة، يمكن أن يسبب أيضا أعراضًا مدمرة مثل فشل الأعضاء والنخر الحاد. لذلك، من الضروري أن يطلب المرضى المساعدة في علاج العدوى بمجرد بدء ملاحظة الأعراض.

معلومات عن الفطر الأصفر

من المهم معرفة أن معظم الالتهابات الفطرية من هذا النوع تبدأ بسبب الظروف غير الصحية، مثل سوء النظافة، أو الموارد الملوثة (بما في ذلك الطعام)، أو الإفراط في استخدام المنشطات أو الأدوية المضادة للبكتيريا أو سوء استخدام الأكسجين.

لا يزال المرضى الذين يعانون من أمراض مصاحبة أو يستخدمون الأدوية المثبطة للمناعة معرضين لخطر أكبر للإصابة بالعدوى.

الأعراض المعروفة

يمكن أن تسبب عدوى الفطريات السوداء والبيضاء أعراضا مزعجة، والتي يمكن أن تؤدي إلى تشوه في الوجه وتورم شديد، لكن ما يجعل الفطر الأصفر أكثر سوءا هو أنه يبدأ في الانتشار داخل الجسم، ويسبب أعراضا مختلفة للغاية في البداية.

الخمول:

تبدأ العدوى الفطرية بالانتشار داخليا وتثقل كاهل الأعضاء الحيوية، وتترك الإنسان بلا طاقة، وهذا يمكن أن يؤدي إلى أعراض مثل الخمول الحاد والتعب والإرهاق.

فقدان الشهية:

يمكن أن يؤدي انتشار العدوى الفطرية أيضا إلى اضطراب عملية الهضم، ويمكن للمرضى الإبلاغ عن أعراض مثل فقدان الشهية وعادات الأكل السيئة فجأة.

فقدان الوزن وضعف التمثيل الغذائي:

قد تكون التغييرات الأيضية من الأعراض التي يجب الانتباه إليها الآن، ويقول الخبراء أن فقدان الوزن بشكل غير عادي قد يكون علامة على أن الشخص يحتاج إلى فحص طبي، خاصة إذا أظهر أعراضا مشابهة للعدوى الفطرية الأخرى في الدورة الدموية.

العيون الغائرة:

تشوه الوجه هو عرض نموذجي للفطر الأسود، ويقول الخبراء إن الحالات الخطيرة من الفطريات الصفراء يمكن أن تؤدي أيضا إلى إصابة المريض بالعيون الحمراء والغائرة.

كما تؤدي إلى بطء التئام الجروح والنخر في نهاية المطاف، في بعض الحالات، ويمكن أيضا أن تتسبب في تسرب خطير للقيح.

كيفية العلاج

العدوى الصفراء أو الفطرية الأخرى التي يجري الحديث عنها الآن ليست جديدة أو نادرة تماما، لكن تزايد انتشارها بسبب الظروف الناتج عن تفشي الوباء والذي أثر بشكل مباشر على مناعة الكثيرين، وحاليا، تستخدم حقن “أمفوتيريسين ب” لمواجهتها، وهو دواء مضاد للفطريات، والعلاج الوحيد المعروف لمكافحة العدوى.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format