additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🏆2022🏟2022 Stadiums

Qatar Aims to Deliver Outstanding FIFA World Cup Experience for People with Disabilities

قطر تعد بتقديم أفضل تجربة جماهيرية للأشخاص ذوي الإعاقة في تاريخ بطولات كأس العالم

QNA

Doha: Fans with disabilities will be provided access to a range of digital content as Qatar aims to make the next FIFA World Cup accessible to as many people as possible. The Supreme Committee for Delivery & Legacy (SC) works closely with local organisations to ensure content on its website, mobile apps and digital documents can be enjoyed by all fans, irrespective of their accessibility needs.

The SCs Accessibility Forum comprised of people from across Qatars disability community has proved vital in supporting efforts to deliver the most accessible World Cup in tournament history.

“The Accessibility Forum is very important as it enables us to work directly with people with disabilities and ensure that the accessibility standards we have put in place across stadiums and digital content meet all their needs,” said Khaled Al Suwaidi, the SCs Stakeholder Relations Senior Manager.

The Qatar Social and Cultural Club for the Blind has actively participated in Accessibility Forum events since its inception in 2016. Its chairman, Faisal Al Kohaji, who also works as a legal advisor in the oil and gas industry, said digital accessibility is crucial for him and millions of other football fans around the world.

“E-accessibility means access to information for everyone, most notably people with disabilities. Through the implementation of international e-accessibility standards, fans with disabilities can independently access the Qatar 2022 website and mobile apps to find out information about stadiums and touristic destinations,” said Al Kohaji, who uses text to speech technology to access digital content through his smartphone.

Al Kohaji continued: “Through the Accessibility Forum, people with disabilities can play a direct role in ensuring all the major digital touchpoints of the tournament are accessible, including websites and apps that share Qatar 2022 specific information as well encouraging others to follow suit, including those that will be used to book flights and hotels.”

Another founding member of the Accessibility Forum and a key partner in helping the SCs e-accessibility efforts is Mada Assistive Technology Center Qatar. Established in 2010, Mada has been leading the countrys digital accessibility efforts, with its work recently recognised at the global level.

“Recently, Qatar ranked first in the 2020 Digital Access Rights Assessment (DARE) Index, a global benchmarking tool used to measure access to information and communication technology, and we seek to maintain this leadership at the global level through a series of strategic partnership with various entities across the country, including the SC,” said Maha Al Mansouri, Mada CEO.

Accessibility forms a central part of the Qatar 2022 Sustainability Strategy, which applies to all functional areas and projects involved in preparations for the tournament and its legacy. Released in 2020, the strategy states one of its aims is to “ensure an accessible FIFA World Cup 2022 for disabled people and people with limited mobility, while facilitating accessibility across physical infrastructure, public transport and services in Qatar.” 

قنا

الدوحة: تواصل اللجنة العليا للمشاريع والإرث، الجهة المسؤولة عن تسليم مشاريع البنية التحتية اللازمة لاستضافة دولة قطر لبطولة كأس العالم لكرة القدم 2022، جهودها لإتاحة المحتوى الرقمي لجماهير كأس العالم من الأشخاص ذوي الإعاقة بصورة ميسرة وسهلة الاستخدام في إطار سعي دولة قطر لتنظيم نسخة شاملة وميسرة من المونديال.

وتحقيقا لهذا الهدف، تتعاون اللجنة العليا عن كثب مع عدد من الجهات المحلية لضمان وصول جميع الجماهير، وفي مقدمتهم الأشخاص ذوو الإعاقة، للمحتوى الرقمي بكل سهولة ويسر، حيث تولي اللجنة العليا اهتماما بالغا بإتاحة هذا المحتوى على موقعها الإلكتروني وتطبيقاتها الهاتفية ووثائقها الرقمية.

وفي هذا السياق، يضطلع منتدى التمكين التابع للجنة العليا والذي يضم خبراء ومختصين يمثلون الجهات والهيئات المعنية بالأشخاص ذوي الإعاقة في قطر، بدور محوري في دعم الجهود الرامية إلى أن يكون مونديال قطر 2022 النسخة الأكثر شمولاً وإتاحة في تاريخ بطولات كأس العالم.

وبالحديث عن أهمية منتدى التمكين، أوضح خالد السويدي، مدير أول علاقات الشركاء في اللجنة العليا للمشاريع والإرث أن المنتدى يتيح الفرصة للتواصل بشكل مباشر مع الأشخاص ذوي الإعاقة والتعرف عن كثب على متطلباتهم وآرائهم لضمان أن تلبي جميع معايير الوصول والإتاحة المعتمدة في الاستادات وتلك الخاصة بالمحتوى الرقمي كافة احتياجاتهم وتطلعاتهم.

ويشارك في منتدى التمكين منذ تأسيسه في عام 2016 العديد من الجهات الفاعلة التي تسهم في دعم أنشطته، وفي مقدمتها مركز قطر الاجتماعي والثقافي للمكفوفين الذي يرأس مجلس إدارته فيصل الكوهجي، المستشار القانوني المتخصص في مجالات النفط والغاز.

وشدد الكوهجي، الذي يعتمد على تقنية تحويل النصوص المكتوبة إلى نصوص مسموعة للوصول إلى المحتوى الرقمي عبر هاتفه الذكي، على أن النفاذ الرقمي بات مهما له ولغيره من ملايين مشجعي كرة القدم حول العالم، موضحا أن النفاذ الرقمي يعني وصول الجميع والأشخاص ذوي الإعاقة للمعلومات المتاحة في الفضاء الرقمي بكل سهولة.

وقال الكوهجي ، في تصريح صحفي ، إنه من خلال تطبيق المعايير العالمية للنفاذ الرقمي، يمكن للأشخاص ذوي الإعاقة تصفح الموقع الإلكتروني الخاص باللجنة العليا واستخدام تطبيقاتها الهاتفية دون مساعدة من أحد، معتبرا ان هذا التوجه سيسهم في إبقاء الأشخاص ذوي الإعاقة من مختلف أنحاء العالم على اطلاع تام بآخر المستجدات المتعلقة بالاستادات وأبرز الوجهات والمعالم السياحية التي سترحب بالزوار خلال فترة استضافة قطر لمونديال 2022.

وأشاد الكوهجي بإسهامات منتدى التمكين في إشراك الأشخاص ذوي الإعاقة بشكل مباشر في المبادرات والأنشطة الرامية إلى إتاحة وتيسير وصولهم للمحتوى الرقمي المتعلق بمونديال قطر 2022 سواء عبر المواقع الإلكترونية، أو التطبيقات التي تنشر معلومات محددة عن البطولة، وقال إن المنتدى يقدم نموذجاً يشجع تطبيقات كتلك الخاصة بحجز تذاكر الطيران والفنادق ليسيروا على نهجه والإسهام في إثراء تجربة المشجعين.

ومن بين الجهات الداعمة لمنتدى التمكين مركز مدى للتكنولوجيا المساعدة الذي يعد من الأعضاء المؤسسين للمنتدى وشريكاً أساسيا في دعم جهود النفاذ الرقمي التي تبذلها اللجنة العليا.

ويدعم المركز منذ تأسيسه في عام 2010 جهود دولة قطر الرامية إلى نفاذ استخدام المحتوى الرقمي للأشخاص ذوي الإعاقة، وقد تلقى المركز مؤخرا إشادة دولية من مؤشر تقييم حقوق النفاذ الرقمي (DARE INDEX) الذي يعد أداة قياسية لرصد التقدم الذي تحرزه الدول في إتاحة التكنولوجيا الرقمية نظير الإسهامات التي يقدمها المركز.

وفي هذا الصدد، قالت مها المنصوري، الرئيس التنفيذي لمركز مدى، إن دولة قطر حققت المرتبة الأولى عالميا في مؤشر تقييم حقوق النفاذ الرقمي لعام 2020 DARE INDEX الصادر عن المبادرة العالمية لتكنولوجيات المعلومات والاتصالات الشاملة G3ict، وإننا نسعى إلى الاحتفاظ بهذه الصدارة على المستوى العالمي من خلال العمل على تعزيز النفاذ لتكنولوجيا المعلومات والاتصالات من خلال شراكتنا الإستراتيجية مع مختلف الجهات في الدولة من بينها اللجنة العليا المنظمة لبطولة كأس العالم لكرة القدم في قطر عام 2022.

وتأتي أهمية منتدى التمكين باعتباره مبادرة تسهم في تحقيق أهداف استراتيجية قطر 2022 للاستدامة والتي تغطي كافة الجوانب التشغيلية والمشاريع المتعلقة باستضافة قطر لمونديال 2022 وخطط الإرث المصاحبة له، إذ ينص أحد أهداف استراتيجية الاستدامة على ضمان إتاحة بطولة كأس العالم لكرة القدم للأشخاص ذوي الإعاقة بما في ذلك ذوو الإعاقات الحركية، وذلك من خلال تسهيل استخدامهم ووصولهم إلى مختلف مرافق البنية التحتية ووسائل النقل العام والخدمات في قطر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format