additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

QRCS, PRCS Set to Start “We Are All Palestine” campaign in Gaza Strip

الهلال الأحمر القطري وشريكه الفلسطيني يضعان اللمسات الأخيرة لبدء تنفيذ حملة كلنا فلسطين

QNA

Doha: The representation mission of Qatar Red Crescent Society (QRCS) in Gaza and Palestine Red Crescent Society (PRCS) have held a meeting to finalize preparations for the procurement of emergency relief, food, and medical aid to help the victims of the recent military attacks on Gaza Strip.

Under the current phase of the “We Are All Palestine” campaign, QRCS will provide medications and medical consumables costing $300,000 and another $372,000 worth of relief and food items. These supplies will be distributed to around 60,000 persons from the most affected families.

As announced by HE Sheikh Abdullah bin Thamer Al-Thani, President of QRCS, the QR 60 million fundraising campaign was launched to respond to the impact of war on the people of Palestine. It would help a total of 500,000 Palestinians to get over the calamity and restore their normal lives very soon.

As early as the beginning of events in the Palestinian Territories, QRCS provided every form of assistance available on the ground, thanks to its already existing representation missions in Gaza, the West Bank, and Al-Quds.

In cooperation with PRCS, QRCSs field personnel distributed 600 food parcels to 4,000 beneficiaries, offered psychological support consultations to the public, and trained 60 physicians and nurses to enhance their emergency assessment skills.

Emergency departments at Gaza hospitals received vital signs monitors, medical tents, beds, and equipment to meet the increasing demand. The staff of QRCSs mission in Gaza donated blood to the Blood Bank.

Under QRCSs Gaza Specialized Surgery Support Project, seven consultant physicians of cardiovascular surgery, cardiothoracic surgery, orthopedics, urology, and anesthetics performed over 100 surgeries for critical cases injured during the aggression.

قنا

الدوحة: أعلن الهلال الأحمر القطري، أنه أجرى مع شريكه الهلال الأحمر الفلسطيني، اجتماعا في مقر الأخير بغزة لاستكمال الإجراءات النهائية لشراء وتوريد المواد الإغاثية والغذائية والأدوية والمستهلكات الطبية الطارئة، بهدف مساعدة المتضررين من العدوان الأخير على القطاع.

وتأتي هذه الحملة في إطار التدخل العاجل لإغاثة المنكوبين في قطاع غزة.

وتتضمن الأنشطة المقرر تنفيذها خلال المرحلة الحالية من حملة /كلنا فلسطين/ توريد دفعة أولى من المواد الطبية تشمل أدوية ومستهلكات طبية بتكلفة 300 ألف دولار أمريكي، بالإضافة إلى كميات من المواد الإغاثية والغذائية بقيمة 372 ألف دولار أمريكي، ويستفيد من هذه التوريدات حوالي 60 ألف مستفيد من الأسر الأشد تضرراً من العدوان.

وبحسب ما أعلنه سعادة الشيخ عبدالله بن ثامر آل ثاني، رئيس مجلس إدارة الهلال الأحمر القطري، فإن إطلاق حملة /كلنا فلسطين/، التي تستهدف جمع 60 مليون ريال قطري لمساعدة نصف مليون مواطن فلسطيني، جاء استجابة لما خلفته الحرب على أهل فلسطين، الذين باتوا في أمس الحاجة لكل ما يعينهم على تجاوز هذه المحنة واستعادة حياتهم الطبيعية في أسرع وقت.

ولم ينتظر الهلال الأحمر القطري حتى استقرار الأوضاع في الأراضي الفلسطينية، بل بادر فور اندلاع الأحداث إلى تقديم كل المساعدات العاجلة المتاحة على الأرض، بفضل مكاتبه التمثيلية في قطاع غزة والضفة الغربية والقدس. إذ قامت كوادره الميدانية بالتعاون مع الهلال الأحمر الفلسطيني بتوزيع 600 طرد غذائي على 4 آلاف مستفيد، فضلا عن تقديم خدمات الاستشارات الطبية والدعم النفسي للتخفيف من آثار العدوان.

كما تم تنفيذ تدريبات مكثفة لـ60 من الأطباء والممرضين من أجل تعزيز قدرتهم على تقييم حالات الطوارئ، ودعم أقسام الطوارئ في بعض المستشفيات بعدد من أجهزة مراقبة العلامات الحيوية للمرضى، وتوزيع عدد من الخيم والأسرة والتجهيزات الطبية على معظم المستشفيات بمحافظات القطاع لاستيعاب الأعداد المتزايدة من الجرحى، بالإضافة إلى تبرع عدد من الكوادر التابعة لبعثة الهلال الأحمر القطري في غزة بالدم لتعزيز أرصدة بنك الدم في ظل الأزمة الراهنة.

وضمن مشروع /دعم الجراحات التخصصية بقطاع غزة/، الممول من الهلال الأحمر القطري، والذي يشمل تعيين أطباء استشاريين في مستشفيات غزة لرفع مستوى الخدمات الطبية المقدمة في تخصصات جراحة القلب والصدر والأوعية الدموية والعظام والمسالك البولية والتخدير، تمكنت الطواقم الطبية من إجراء ما يزيد عن 100 تدخل جراحي للحالات الحرجة من مصابي العدوان.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button