additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

CDC ramps up research on highly contagious variant from India

مراكز مكافحة الأمراض والوقاية منها تكثف الأبحاث حول متغير شديد العدوى من الهند

Bloomberg

Federal Health officials are ramping up their surveillance of the highly transmissible Covid-19 variant first identified in India as experts warn that under-vaccinated areas in the U.S. could become hot spots for the mutation.

While U.S. cases attributed to the B.1.617 variant currently sit below 1%, the growth rate remains unclear due to the small sample size. Meanwhile, one science group said the strain could be as much as 50% more transmissible than B.1.1.7, the variant that emerged from the U.K. That mutation was first seen in the U.S. in late December, and is now dominant nationally.

A just-released U.K. study found the Pfizer Inc.-BioNTech SE vaccine was “highly effective” against a form of the B.1.617 variant two weeks after the second dose, affirming preliminary data from Phase 3 clinical trials. Still, the mutation has arrived in the U.S. at a time when anti-pandemic measures are loosening and around 60% of the population isn’t yet fully vaccinated.

“From everything I can tell the vaccines are highly effective against this variant,” said Samuel Scarpino, a co-founder of Global.health, an organization that tracks Covid cases and variants internationally. “But there are some states in the US with quite low vaccination coverage putting them at risk for potential outbreaks.”

The B.1.617 variant that has devastated India was first detected in the U.S. between late February and late March of this year. On May 4, the U.S. Centers for Disease Control and Prevention designated B.1.617 as a variant of interest. It is now studying whether to escalate its standing to a variant of concern, said Jade Fulce, a CDC spokesperson.

Currently, the CDC has classified eight variants of interest, three of which are forms of the B.1.617 strain, according to the CDC website. The agency says these variants are “predicted to affect” transmission, diagnostics, therapeutics, or immune escape, but still have limited prevalence or expansion in the U.S. or in other countries.

بلومبيرج

يعمل مسؤولو الصحة الفيدرالية على تكثيف مراقبتهم لمتغير كوفيد-19 سريع الانتقال والذي تم تحديده لأول مرة في الهند حيث يحذر الخبراء من أن المناطق غير الملقحة في الولايات المتحدة يمكن أن تصبح مناطق ساخنة للطفرة.

في حين أن الحالات الأمريكية المنسوبة إلى المتغير B.1.617 تبلغ حالياً أقل من 1٪ ، إلا أن معدل النمو لا يزال غير واضح نظراً لصغر حجم العينة.

وفي الوقت نفسه ، قالت إحدى المجموعات العلمية إن السلالة يمكن أن تكون أكثر قابلية للانتقال بنسبة تصل إلى 50٪ مقارنة بـ B.1.1.7 ، وهو المتغير الذي ظهر من المملكة المتحدة، وقد رُصدت هذه الطفرة لأول مرة في الولايات المتحدة في أواخر ديسمبر، وهي الآن مهيمنة على المستوى الوطني.

وجدت دراسة بريطانية تم إصدارها مؤخراً أن لقاح فايزر-بيونتيك كان “فعالاً للغاية” ضد أحد أشكال متغير B.1.617 بعد أسبوعين من الجرعة الثانية ، مما يؤكد البيانات الأولية من التجارب السريرية للمرحلة الثالثة.

ومع ذلك ، فقد وصلت الطفرة إلى الولايات المتحدة في وقت تتضاءل فيه تدابير مكافحة جائحة كوفيد-19 وحوالي 60٪ من السكان لم يتم تطعيمهم بالكامل بعد.

وقال صامويل سكاربينو، أحد مؤسسي منظمة غلوبال هيلث، التي تتعقب حالات كوفيد-19 والمتغيرات على الصعيد الدولي: “من كل ما يمكنني قوله ، فإن اللقاحات فعالة للغاية ضد هذا المتغير”.

“ولكن هناك بعض الولايات في الولايات المتحدة ذات تغطية لقاحات منخفضة جداً مما يعرضها لخطر تفشي المرض المحتمل.”

وتم اكتشاف المتغير B.1.617 الذي دمر الهند لأول مرة في الولايات المتحدة بين أواخر فبراير وأواخر مارس من هذا العام.

وفي 4 مايو ، حددت المراكز الأمريكية لمكافحة الأمراض والوقاية منها B.1.617 كمتغير ذي أهمية. وقال جايد فولس ، المتحدث باسم مركز السيطرة على الأمراض ، إنه يدرس الآن ما إذا كان ينبغي تصعيد موقفه إلى نوع مختلف من القلق.

حالياً ، صنف مركز السيطرة على الأمراض ثمانية أنواع مختلفة من المتغيرات المهمة، ثلاثة منها هي أشكال من سلالة B.1.617 ، وفقاً لموقع مركز السيطرة على الأمراض على الانترنت. حيث تقول الوكالة إن هذه المتغيرات “من المتوقع أن تؤثر “على انتقال العدوى أو التشخيص أو العلاج أو الهروب المناعي، لكنها لا تزال محدودة الانتشار أو التوسع في الولايات المتحدة أو في بلدان أخرى”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format