additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business🌍 World

Qatar retains the title of largest LNG producer

قطر تحتفظ بلقب المنتج الأكبر للغاز المسال

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: The Gas Exporting Countries Forum said that Asian countries will drive global demand for gas during the next phase, and the forum noted that although total gas production in some Asian countries exceeds consumption, except for Qatar, not all countries are self-sufficient.

Qatar will retain the title of the world’s largest Liquid Natural Gas ‘LNG’ exporter, as it has taken measures to significantly increase LNG production capacity.

Dr. Yury Sentyurin, Secretary General of the Gas Exporting Countries Forum, said that growing markets in Asia are expected to lead the growth of demand for LNG, particularly China and India, where the positive view of gas in China is expected to be driven mainly by the residential and industrial sector,

Thanks to chinese government policies to improve the country’s air quality by switching from coal to gas. At the same time, the Indian government has committed to moving towards a gas-based economy and reaching a 15 % gas-based share by 2030>

Thus, LNG imports play a crucial role in meeting India’s growing future gas demand.

In addition, emerging LNG importers in South and Southeast Asia, including Bangladesh, Pakistan, the Philippines, Singapore, Sri Lanka, Thailand and Vietnam, have a large population and less access to energy resources, with great potential to drive LNG demand growth.

Meanwhile, Qatar has already begun work to increase its liquefaction capacity, with the second phase of the planned LNG expansion from the South North Field project increasing LNG production capacity from 110 million tons per year to 126 million tons per year by 2027.

According to the Secretary-General of the Forum of Gas Exporting Countries, Kuwait is expected to contribute significantly to the increased demand for LNG in the Middle East and North Africa region driven by the energy and industry sectors. The African continent, particularly sub-Saharan Africa, is also another region for future growth in LNG demand.

الشرق

الدوحة: قال منتدى الدول المصدرة للغاز إن الدول الآسيوية ستقود الطلب العالمي على الغاز خلال المرحلة المقبلة، واشار المنتدى إلى أنه على الرغم من أن إجمالي إنتاج الغاز في بعض الدول الآسيوية يتجاوز الاستهلاك، إلا أنه باستثناء قطر، لا تتمتع جميع البلدان بالاكتفاء الذاتي. وستحتفظ قطر بلقب أكبر مصدر للغاز الطبيعي المسال في العالم، وذلك بفعل التدابير التي اتخذتها لزيادة الطاقة الإنتاجية للغاز الطبيعي المسال بشكل كبير.

وقال الدكتور يوري سينتيورين الأمين العام لمنتدى الدول المصدرة للغاز الطبيعي، إنه من المتوقع أن تقود الأسواق المتنامية في آسيا نمو الطلب على الغاز الطبيعي المسال، ولا سيما الصين والهند، حيث من المتوقع أن تكون النظرة الإيجابية للغاز في الصين مدفوعة بشكل أساسي بالقطاع السكني والصناعي، وذلك بفضل سياسات الحكومة الصينية لتحسين جودة الهواء في البلاد من خلال التحول من الفحم إلى الغاز. وفي الوقت نفسه، التزمت الحكومة الهندية بالانتقال نحو اقتصاد قائم على الغاز والوصول إلى حصة تبلغ 15 في المائة قائمة على الغاز بحلول عام 2030. وهنا، تلعب واردات الغاز الطبيعي المسال دورًا حاسمًا في تلبية طلب الهند المتزايد على الغاز في المستقبل.

وبالإضافة إلى ذلك، فإن المستوردين الناشئين للغاز الطبيعي المسال في جنوب وجنوب شرق آسيا، بما في ذلك بنغلاديش، وباكستان، والفلبين، وسنغافورة، وسريلانكا، وتايلاند، وفيتنام، لديها عدد كبير من السكان وتقل إمكانية الوصول إلى موارد الطاقة، لديهم إمكانات كبيرة لدفع نمو الطلب على الغاز الطبيعي المسال.

وفي هذه الأثناء بدأت قطر بالفعل العمل على زيادة قدرتها على التسييل، حيث ستعمل المرحلة الثانية من توسعة الغاز الطبيعي المسال المخطط لها من مشروع حقل الشمال الجنوبي على زيادة الطاقة الإنتاجية للغاز الطبيعي المسال من 110 ملايين طن سنويًا إلى 126 مليون طن سنويًا بحلول عام 2027. وحسب الأمين العام لمنتدى الدول المصدرة للغاز من المتوقع أن تساهم الكويت بشكل كبير في زيادة الطلب على الغاز الطبيعي المسال في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا مدفوعًا بقطاعي الطاقة والصناعة. كما تعتبر القارة الأفريقية، ولا سيما أفريقيا جنوب الصحراء الكبرى، منطقة أخرى للنمو المستقبلي في الطلب على الغاز الطبيعي المسال.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format