additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business👮‍♂️ Government

Qatar-US trade volume reaches $810m in Q1

٨١٠ ملايين دولار حجم المبادلات بين قطر والولايات المتحدة في الربع الأول

 

Doha: The total trade between Qatar and the United States of America has reached around $810m in the first quarter of the current year. Qatar imported goods worth around $432.9m from the US while exported goods worth around $377.1m in the first quarter of 2021, according to the data posted on US government website.

Qatar and the United States have a close and collaborative relationship and extensive economic ties are a foundational part of that partnership.

The bilateral trade between the countries has increased in the first three months of this year. During the first month of the year, the US exported goods worth $154.7m and imported goods worth $121.1m, showing a total trade of $276m, according to the official data.

In February, the bilateral trade between the countries was $222m, with US exported goods worth $119.5m to Qatar while imported goods worth $102.2m during the month. In March, the last month of this quarter, US exported goods worth $158.6m to Qatar while imported goods worth $153.8m, showing bilateral trade of $312.4m.

According to the data released by the Planning and Statistics Authority, the trade volume between Qatar and US was QR4.39bn in the fourth quarter of 2020. Qatar imported goods worth QR3.43bn from US during the last three months of 2020 while exported goods worth QR967m during the period.

More and more American companies are entering the Qatari market and Qatar-US trade is growing exponentially every year. The total value of goods exchanged between the two countries during 2020 was $4.6bn in 2020.

The total value of goods exchanged between the two countries during 2019 jumped to nearly QR30bn ($8.15bn), registering a double-digit growth of 36 percent (year-on-year) compared to QR21.84bn ($5.99bn) in 2018, according to the data from US government website.

The bilateral trade and economic cooperation is expected to reach new highs with a significant jump in trade volumes in the coming years as both sides are working very closely and aggressively to expand and deepen the relationship in new areas, including more cooperation in small and medium-sized enterprises (SMEs) sector.

Qatar has invested more than $200bn in the US economy, and the United States has been an integral investor in Qatar and Qatar’s development.

Qatar and the US are constantly seeking to expand bilateral trade and investment and more than 850 US companies now operate in Qatar in a variety of key industries.

The United States is a leading equipment supplier and partner for Qatar’s oil and gas industry, and US companies have played a significant role in the development of the oil and gas sector. In addition to energy, US companies also performed well in export sales to Qatar’s defense, aviation, ICT, healthcare, food, engineering and construction sectors. US imports from Qatar include liquefied natural gas, aluminum, fertilizers, and sulfur.

الدوحة: نشرت البوابة الإلكترونية الرسمية للحكومة الفيدرالية الأمريكية تقريرا كشفت فيه عن أن حجم التبادل التجاري بين قطر والولايات المتحدة الأمريكية بلغ في الربع الأول من العام الجاري 810 ملايين دولار، معلنة عن تصدير الدوحة خلال هذه الفترة سلعا بقيمة 377.1 مليون دولار باتجاه واشنطن، في الوقت الذي استوردت منها بضائع بما يصل إلى 432.9 مليون دولار، مؤكدة عدم تأثير الأزمة التي خلقها انتشار فيروس كورونا المستجد على واقع العلاقات التجارية الرابطة بين البلدين، والتي من المنتظر أن تشهد في المرحلة القادمة نموا ملحوظا إذا ما قورنت بما كانت عليه الأوضاع في السنة المنصرمة التي ميزنا ظهور وباء كوفيد – 19.

وبين التقرير تفاصيل النشاط التجاري بين قطر والولايات المتحدة الأمريكية في الثلاثة أشهر الأولى من عام 2021 وفقا للبيات الرسمية المعلن عنها، حيث تمكنت الدوحة من تمويل واشنطن ببضائع قدرت قيمتها بـ 121 مليون دولار في شهر يناير، وحصلت على سلع بـ 154.7 مليون دولار، في حين صدرت قطر في فبراير منتجات بـ 102.2 مليون دولار، واستقطبت سلعا أمريكية بـ 119 مليون دولار، بينما سوقت لواشنطن خلال شهر مارس بضائع بـ 153.8 مليون دولار، واستوردت منتجات بـ 158.6 مليون دولار، ما يعني أن حجم التبادل التجاري للبلدين بلغ في الشهر الأول من السنة الحالية 276 مليون دولار، و222 مليون دولار في الثاني، و312.4 مليون دولار في نهاية الربع الأول.

وأكد التقرير أن هذه الأرقام لا تعكس سوى الواقع المميز للعلاقات التجارية القائمة بين قطر والولايات المتحدة الأمريكية، ونية كلا الجانبين تحقيق المزيد من الفوائد المالية من خلال عملية تبادل السلع وعرضها في الأسواق داخل كل من الدوحة وواشنطن، مستدلا على ذلك بالتطورات التي شهدها القطاع بين الطرفين، وذلك ابتداء من عام 2019 الذي تميز بتحقيق نمو بنسبة 36 % في حركة التجارة القطرية الأمريكية، التي قدر حجمها المالي في تلك الفترة بـ 8.16 مليار دولار أمريكي مقارنة بـ 5.99 مليار دولار أمريكي في 2018، لافتا إلى نجاح البلدين في إدارة تجارة بأرقام معتبرة حتى خلال عام 2020 الذي اتسم بظروف صحية قللت من مثل هذه النشاطات على المستوى الدولي، إلا أن هذا لم يمنع البلدين من إنعاش الحركة بينهما في الربع الأخير الذي بلغ حجم التبادل التجاري فيه بين الدوحة والولايات المتحدة الأمريكية 1.2 مليار دولار أمريكي، ما رفع من إجمالي القيمة السنوية إلى 4.6 مليار دولار أمريكي.

وأشار التقرير إلى إمكانية تحقيق البلدين لأرقام أكبر من هذه خلال المرحلة المقبلة، بالنظر إلى العديد من المعطيات التي من شأنها تنشيط الحركة بين الدوحة والولايات المتحدة الأمريكية، وفي مقدمتها بداية انفراج الأزمة التي خلقها وباء كوفيد – 19، وطرح العديد من اللقاحات التي من شأنها التقليل من انتشاره بين دول العالم، ما سيسهم دون أي شك في إعادة الأوضاع إلى ما كانت عليه في السابق ويسهل من عمليات التصدير والاستيراد لكلا الطرفين، وبالأخص مع عودة الرحلات الجوية التي ستلعب دورا كبيرا في شحن مختلف البضائع.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format