additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

New type of coronavirus originating in dogs discovered

اكتشاف نوع جديد من فيروس كورونا منشأه الكلاب

News Agencies

The findings indicated that the virus likely recently jumped from animals to humans, but stressed that more studies were needed to determine whether it can be transmitted between people.

A new type of coronavirus believed to have originated in dogs was detected among patients hospitalized with pneumonia in 2017-2018, and may be the eighth unique coronavirus known to cause disease in humans if it is confirmed as a pathogen, a study said.

Researchers in the study, published in the Clinical Infectious Diseases journal on Thursday, said their findings underscored the public health threat of animal coronaviruses.

The researchers said they had tested nasal swab samples taken from 301 pneumonia patients at a hospital in the east Malaysian state of Sarawak. Eight of the samples, mostly from children under 5 years old, came back positive for a canine coronavirus.

Further genomic sequencing found that the new strain, named CCoV-HuPn-2018, shared characteristics of other coronaviruses known to have infected cats and pigs but was mostly similar to one that is known to have infected dogs.

It also contained a genetic deletion, or mutation, that was not found in any known canine coronaviruses but was present in human strains such as SARS-COV and SARS-COV-2, the virus behind the COVID-19 pandemic. The source of the SARS-COV-2 coronavirus itself, whether animal or other, remains unclear.

The paper’s authors said the findings indicated that the virus likely recently jumped from animals to humans, but stressed that more studies were needed to determine whether it can be transmitted between people.
They also said it was unclear whether the virus could make people sick, noting that it was possible it was merely “carried” in the patient’s airways without causing disease.

There are seven coronaviruses known to cause disease in humans: four that cause the common cold, and three that cause the diseases commonly known as SARS, MERS and COVID-19.

وكالات

كشفت دراسة حديثة عن رصد نوع جديد من فيروس كورونا، يعتقد أنه نشأ في الكلاب وأنتقل على الأرجح مؤخرا إلى البشر، وربما يكون، في حالة التأكد من ذلك، ثامن نوع فريد من فيروس كورونا يُعرف أنه يسبب المرض للإنسان.

النوع الجديد رصد بين مرضى دخلوا المستشفى للعلاج بسبب التعرض لالتهاب رئوي في عامي 2017 و2018،وقال الباحثون الذين أعدوا الدراسة ونُشرت في دورية الأمراض المعدية السريرية أمس الخميس إن نتائجهم تلقي الضوء على التهديد الذي تشكله فيروسات كورونا في الحيوانات على الصحة العامة وفقا للجزيرة.

كما ذكروا أنهم فحصوا عينات مسحة أنف مأخوذة من 301 مريض بالالتهاب الرئوي في مستشفى بولاية ساراواك في شرق ماليزيا. وتبين أن ثماني عينات، معظمها لأطفال تقل أعمارهم عن خمسة أعوام كانت إيجابية وتحمل فيروس كورونا الموجود في الكلاب.

وأوضح معدو الدراسة إن النتائج تشير إلى أن الفيروس انتقل على الأرجح في الآونة الأخيرة من الحيوانات إلى البشر، لكنهم شددوا على الحاجة لإجراء مزيد من الدراسات لتحديد ما إذا كان من الممكن أن ينتقل بين البشر.

وأشاروا إلى أنه لم يتضح أيضا إن كان الفيروس يتسبب في إصابة الناس بالمرض، مشيرين إلى أنه من المحتمل أن يكون موجودا في الشعب الهوائية للمرضى دون أن يسبب مشاكل صحية.

الجدير ذكره انه توجد 7 أنواع معروفة من فيروس كورونا تسبب أمراضا للإنسان، 4 منها تسبب نزلات البرد العادية و3 تسبب أمراض (سارس-متلازمة الالتهاب التنفسي الحاد) و(ميرس- متلازمة الشرق الأوسط التنفسية) و(كوفيد-19- فيروس كورونا).

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format