additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health😎 LifeStyle🦠Coronavirus

What vaccines exempt their recipients from quarantine in Qatar?

ما هي اللقاحات التي تعفي الحاصلين عليها من الحجر الصحي في قطر؟

QNA

Doha: The Ministry of Public Health (MOPH) has updated the COVID-19 travel and quarantine policy for the citizens and residents of the Gulf Cooperation Council (GCC) countries coming to the State of Qatar.

The MOPH said that subject to a vaccination certificate and a pre-arrival PCR test with a negative result within 72 hours, GCC citizens and residents, who have been previously infected with COVID-19 and have then received a single dose of vaccine, are exempt from quarantine once two weeks after vaccination have elapsed.

The same exemption can be applied to those who have been infected after receiving a single dose of vaccine once two weeks has elapsed.

The exemption from quarantine applies to GCC citizens and residents entering Qatar through either Hamad International Airport or the Abu Samra land crossing.

GCC citizens and residents must present the following documents to be eligible for quarantine exemption:

– An approved vaccination certificate with the date of their single dose;

– An approved medical certificate showing the date of their COVID-19 infection;

– Negative PCR test result from swab taken within 72 hours prior to entering Qatar.

The ministry added that GCC citizens and residents will be required to do PCR test at Hamad International Airport or Abu Samra upon arrival with additional fees of QR300 payable using a bank card or through an online link which will be sent to the individual’s mobile number immediately after registering in HIA or Abu Samra Clinics.

Only the following vaccines will be accepted by MOPH:

1- Pfizer BioNTech

2- Moderna

3- Astrazeneca

4- Covishield (Astrazeneca)

5- Janssen/Johnson & Johnson

6- Sinopharm

All of the quarantine exemptions mentioned above are not applicable to GCC citizens and its residents who are traveling into Qatar from any of the six East Asian countries where mandatory hotel quarantine applies.

The policy change is in line with the latest clinical evidence showing that the combination of antibodies due to previous infection and one vaccine dose are on par with fully vaccinated individuals. 

قنا

الدوحة: أعلنت وزارة الصحة العامة عن تحديث سياسة السفر والحجر الصحي الخاصة بكورونا /كوفيد-19/ لمواطني ومقيمي دول مجلس التعاون لدول الخليج العربية القادمين لدولة قطر.

وأوضحت الوزارة، في هذا السياق، أنه يتم إعفاء مواطني ومقيمي دول مجلس التعاون لدول الخليج العربية، الذين أصيبوا سابقا بفيروس /كوفيد-19/ وتلقوا بعد ذلك جرعة واحدة من اللقاح، من الحجر الصحي بعد مرور أسبوعين من تلقي التطعيم، مع مراعاة وجوب تقديم شهادة التطعيم المطلوبة وإجراء فحص PCR قبل الوصول ب72 ساعة على أن تكون نتيجة الفحص سلبية.

ونوهت أنه يمكن تطبيق نفس الإعفاء على الأشخاص الذين أصيبوا بـ /كوفيد-19/ بعد تلقي جرعة واحدة من اللقاح، ويطبق الإعفاء بعد مرور أسبوعين من تاريخ الإصابة، كما ينطبق الإعفاء من الحجر الصحي على مواطني ومقيمي دول مجلس التعاون القادمين لدولة قطر عن طريق مطار حمد الدولي أو منفذ أبو سمرة البري.

كما نبهت الوزارة إلى أنه يتعين على مواطني ومقيمي دول مجلس التعاون تقديم المستندات التالية كي يكونوا مؤهلين للحصول على الإعفاء من الحجر الصحي :

1 – شهادة تطعيم معتمدة تظهر التاريخ الذي تلقوا فيه جرعة اللقاح.

2 – شهادة طبية معتمدة توضح تاريخ إصابتهم بـ /كوفيد-19/.

3 – نتيجة سلبية لفحص PCR على أن يكون الفحص قد تم إجراؤه في غضون 72 ساعة قبل الوصول لدولة قطر.

وأشارت وزارة الصحة العامة إلى أنه سيطلب من مواطني دول مجلس التعاون لدول الخليج العربية والمقيمين إجراء فحص PCR في مطار حمد الدولي ومنفذ أبو سمرة عند الوصول نظير رسوم إضافية بقيمة 300 ريال قطري تدفع باستخدام بطاقة بنكية أو من خلال رابط عبر الإنترنت يتم إرساله إلى رقم الهاتف المحمول الخاص بالفرد فور التسجيل في مطار حمد الدولي أو عيادات منفذ أبو سمرة.

ولفت الوزارة أنها تقبل، في سياق متصل، اللقاحات التالية فقط:

1 – لقاح فايزر/ بايونتيك

2 – لقاح موديرنا

3 – لقاح أسترازينيكا

4 – لقاح كوفيشيلد (أسترازينيكا)

5 – لقاح جانسين/ جونسون أند جونسون

6 – لقاح سينوفارم

  وبينت أن جميع الإعفاءات من الحجر الصحي المذكورة أعلاه لا تنطبق على مواطني ومقيمي دول مجلس التعاون القادمين لدولة قطر من أي من دول شرق آسيا الـ 6 التي يطبق الحجر الصحي الفندقي الإلزامي على القادمين منها.

وقالت إن هذا التغيير في سياسة السفر والحجر الصحي يتماشى مع أحدث الأدلة الطبية التي تظهر أن الأجسام المضادة الناتجة عن وجود إصابة سابقة بالفيروس وتلقي جرعة واحدة من اللقاح تتساوى مع تلك لدى الأفراد الذين تم تطعيمهم بالكامل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format