additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

UN Secretary-General Praises Qatar’s Efforts which Contributed to Reaching Ceasefire in Gaza Strip

الأمين العام للأمم المتحدة يشيد بجهود دولة قطر التي ساهمت في التوصل إلى التهدئة في قطاع غزة

QNA

New York: HE Secretary-General of the United Nations Antonio Guterres, praised the State of Qatar’s efforts that contributed to reaching ceasefire between Gaza Strip and Israel.

The UN chief has welcomed the ceasefire declared between Gaza and Israel, following 11 days of rocket and air attacks, which have left deaths, and offered his deepest condolences to the victims of violence and their families, saying: “I commend Egypt and Qatar for the efforts carried out, in close coordination with the UN, to help restore calm to Gaza and Israel”, the UN chief added, calling on all sides to observe the ceasefire.

Guterres said it was essential for the wider international community to work with the UN, to develop “an integrated, robust package of support for a swift, sustainable reconstruction and recovery, that supports the Palestinian people and strengthens their institutions.”

He stressed that leaders in Israel and Palestine had a responsibility “beyond the restoration of calm, to start a serious dialogue to address the root causes of the conflict.”

He described Gaza as an “integral part of the future Palestinian State” saying no effort should be spared to bring about ‘real national reconciliation that ends the division.’

Guterres underscored the UNs “deep commitment” to working with Israelis and Palestinians, and with all international and regional partners, including through the Middle East Quartet, ‘to return to the path of meaningful negotiations to end the occupation and allow for the realization of a two-State solution on the basis of the 1967 lines, UN resolutions, international law and mutual agreements.’

Asked what he thought the next step should be, the Secretary-General said that stabilizing the ceasefire was the immediate priority, also the need for a strong humanitarian aid and recovery program for Gaza, in addition to the resumption and revitalization of the peace process in order to reach a two-state solution. 

قنا

نيويورك: أشاد سعادة السيد أنطونيو غوتيريش، الأمين العام للأمم المتحدة، بدولة قطر على جهودها التي ساهمت في التوصل إلى التهدئة بين قطاع غزة وإسرائيل.

وأعرب الأمين العام للأمم المتحدة، في تصريحات أدلى بها، عن ترحيبه بوقف إطلاق النار بين غزة وإسرائيل بعد 11 يوما من الأعمال العدائية التي أدت إلى وفيّات، وتقدم بأحر التعازي لضحايا العنف وذويهم، قائلا: “إنني أثني على مصر ودولة قطر للجهود المبذولة، بالتنسيق الوثيق مع الأمم المتحدة ، للمساعدة في استعادة التهدئة إلى غزة وإسرائيل. وإنني أدعو جميع الأطراف إلى احترام وقف إطلاق النار”.

وناشد السيد غوتيريش المجتمع الدولي العمل مع الأمم المتحدة على وضع حزمة متكاملة ومتينة من الدعم من أجل إعادة الإعمار والتعافي على وجه السرعة وعلى نحو مستدام بما يدعم الشعب الفلسطيني ويعزز مؤسساته.

وشدد على أن القادة الإسرائيليين والفلسطينيين يتحملون مسؤولية تتجاوز استعادة الهدوء لبدء حوار جاد من أجل معالجة الأسباب الجذرية للصراع.

وأضاف أن قطاع غزة جزء لا يتجزأ من الدولة الفلسطينية المستقبلية ولا ينبغي ادّخار أي جهد لتحقيق مصالحة وطنية حقيقية تنهي الانقسام.

وشدد على التزام الأمم المتحدة الراسخ بالعمل مع الإسرائيليين والفلسطينيين ومع شركائها الدوليين والإقليميين، بما في ذلك من خلال اللجنة الرباعية للشرق الأوسط، للعودة إلى مسار المفاوضات الهادفة من أجل إنهاء الاحتلال والسماح بتحقيق حل الدولتين على أساس حدود عام 1967 وقرارات الأمم المتحدة والقانون الدولي والاتفاقيات بين الجانبين.

وردا على سؤال حول رأي الأمين العام للأمم المتحدة في الخطوات القادمة بعد إعلان وقف إطلاق النار، رأى السيد غوتيريش أن من المهم للغاية تثبيت وقف إطلاق النار، وكذلك وجود برنامج قوي للمساعدات الإنسانية والتعافي لغزة، علاوة على استئناف وتنشيط عملية السلام من أجل التوصل إلى حل الدولتين.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format