additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health

PHCC Calls for Taking Practical Steps to Prevent High Blood Pressure

“الرعاية الأولية” تدعو لاتباع الخطوات العملية للوقاية من ارتفاع ضغط الدم

QNA

Doha: The Primary Health Care Corporation (PHCC) called on community members to take practical steps to reduce to a minimum the risk of developing high blood pressure and its harmful consequences.

PHCC explained that among those steps is to follow a healthy diet by promoting a healthy lifestyle with an emphasis on proper nutrition, such as reducing salt intake to less than 5 grams per day, eating five servings of fruit and vegetables per day, and reducing total and saturated fat intake. Additional steps include physical activity, for at least 30 minutes a day, as well as maintaining a normal weight and avoiding tobacco, overcoming stress in a healthy way, in addition to obtaining the support of the family doctor.

Specialist in family medicine at PHCC’s University Health Care Dr. Mohammed Al Tamimi warned in a statement on the occasion of World Hypertension Day, that high blood pressure is a common disease and usually has no symptoms. He pointed out that the main way that leads to high blood pressure is to increase the workload on the heart and blood vessels, which makes them work with the greatest effort and the least efficiency.

Dr. Al Tamimi mentioned that the theme of World Hypertension Day 2021, which falls on May 17 annually, is “Measure Your Blood Pressure Accurately, Control It, Live Longer” in order to demonstrate the seriousness of this disease and the importance of controlling it and preventing its risks.

He said that the discovery of high blood pressure depends on reading blood pressure measurements, as it can be controlled by following a healthy lifestyle and taking medicines if necessary, and cautioned that the higher the blood pressure, the greater the risk of damage to the heart and blood vessels in major organs such as the brain and kidneys.

He continued by saying that it must be emphasized that hypertension is one of the most preventable causes of heart diseases and strokes, and if hypertension is left uncontrolled, it can lead to a heart attack, an enlarged heart and eventual heart failure.

The health consequences of high blood pressure can also be complicated by other factors that increase the risk of heart attack, stroke and kidney failure, including tobacco use, unhealthy diet, physical inactivity, exposure to constant stress, as well as obesity, high cholesterol and diabetes.

Dr. Al Tamimi stressed the importance of World Hypertension Day and said that the World Health Organization has identified this occasion with the aim of highlighting its seriousness and raising awareness of it, as prevention is a major reason for avoiding many health risks.

He added that for the prevention and treatment of increased blood pressure, all adults should measure their blood pressure periodically, and it is necessary for them to know their numbers, and if it is high they seek medical advice as soon as possible. 

الدوحة في 19 مايو /قنا/ دعت مؤسسة الرعاية الصحية الأولية، أفراد المجتمع إلى اتخاذ خطوات عملية للتقليل إلى أدنى حد ممكن من احتمالات الإصابة بارتفاع ضغط الدم وعواقبه الضارة.

وأوضحت أن من تلك الخطوات اتباع النظام الغذائي الصحي وذلك بتعزيز اتباع نمط حياة صحي مع التركيز على التغذية السليمة، وتقليل مدخول الملح إلى أقل من 5 غرامات في اليوم (أي ما يقل قليلاً عن ملعقة شاي) وتناول خمسة حصص من الفاكهة والخضروات يومياً وتقليل مدخول الدهون الكلية والمشبعة، فضلا عن ممارسة النشاط البدني الرياضي بانتظام (30 دقيقة يومياً على الأقل)، مع الحرص على الحفاظ على الوزن الطبيعي، والتوقف عن تعاطي التبغ والتعرض لمنتجاته والتغلب على الإجهاد بطريقة صحية، بجانب الحصول على دعم طبيب الاسرة.

ونبه الدكتور محمد جميل التميمي اخصائي طب الاسرة بمركز الجامعة الصحي التابع لمؤسسة الرعاية الصحية الأولية في تصريح بمناسبة اليوم العالمي لارتفاع ضغط الدم، إلى أن ارتفاع ضغط الدم هو مرض شائع وعادة لا يوجد له أعراض، ولفت إلى أن الطريقة الرئيسة التي تؤدي إلى ارتفاع ضغط الدم هي زيادة عبء العمل على القلب والأوعية الدموية، ما يجعلها تعمل بأكبر جهد وبأقل كفاءة .

ونوه بأن ارتفاع ضغط الدم يمثل زيادة قيمة ضغط الدم عن الحد الطبيعي، علما أنه يمثل أيضا قوة دفع الدم على جدران الأوعية الدموية، وأن مفهومه يعبر بشكل عام عن قوة الدم الذي يتدفق عبر شرايين الجسم.

وذكر الدكتور التميمي أن شعار احتفال العالم هذه المرة باليوم العالمي لارتفاع ضغط الدم 2021 الذي يصادف 17 مايو كل عام هو “افحص ضغط دمك بدقة وسيطر عليه ليزيد عُمرك بركة” وذلك لتبيان خطورة هذا المرض وأهمية السيطرة عليه والوقاية من مخاطره .

وأشار إلى أن هناك سببين لارتفاع ضغط الدم “سبب غير معروف (جوهري أو ابتدائي) وهو الأكثر شيوعًا حيث يتطور تدريجيًّا على مدى سنوات عديدة، وارتفاع ضغط الدم الناتج عن أسباب (ثانوية) مثل بعض مشاكل الكلى أو الهرمونات، ومشاكل في الغدة الدرقية، وتوقف التنفس أثناء النوم او وجود عيب خلقي في الأوعية الدموية منذ الولادة ، وأيضا بعض أنواع الأدوية وغيرها”.

وقال إن اكتشاف الإصابة بمرض ارتفاع الضغط الشرياني يعتمد على قراءة قياسات ضغط الدم، حيث يمكن التحكم به من خلال اتباع نمط حياة صحي وأخذ الأدوية إذا لزم الأمر، معتبرا زيادة ضغط الدم من الامراض الخطيرة، ونبه إلى أنه كلما ارتفع ضغط الدم زادت مخاطر تضرر القلب والأوعية الدموية في أعضاء رئيسية مثل الدماغ والكُلى.

وتابع قائلا “لا بد من التأكيد على أن فرط ضغط الدم هو من أكثر مسببات أمراض القلب والسكتات الدماغية التي يمكن الوقاية منها، واذا ترك فرط ضغط الدم دون السيطرة عليه يمكن أن يؤدي إلى الإصابة بنوبة قلبية، وتضخم القلب، وقصور القلب في خاتمة المطاف لا قدر الله”..

كما يمكن أن تزداد العواقب الصحية المترتبة على ارتفاع ضغط الدم تعقيدا بفعل عوامل أخرى تزيد احتمالات الإصابة بالنوبة القلبية والسكتة الدماغية والفشل الكُلوي، ومنها تعاطي التبغ والنظام الغذائي غير الصحي والخمول البدني، والتعرض للإجهاد المستمر، وكذلك السمنة، وارتفاع الكولسترول ومرض السكري.

وأكد الدكتور التميمي أهمية اليوم العالمي لارتفاع ضغط الدم، وقال إنه لذلك حددت منظمة الصحة العالمية هذه المناسبة بهدف تسليط الضوء على مدى خطورته والتوعية به، حيث إن الوقاية منه سبب رئيس لتفادي كثير من المخاطر الصحية.

وأضاف “للوقاية والعلاج من زيادة ضغط الدم ينبغي أن يقيس كل البالغين ضغط دمهم بصورة دورية، ومن الضروري ان يتعرفوا على أرقامهم، فإذا كان مرتفعاً يطلبون الاستشارة الطبية في اقرب وقت”.

كما نبه إلى أنه من الضروري للمصابين بارتفاع ضغط الدم والذين يعانون أيضاً من ارتفاع سكر الدم وكولسترول الدم او تلف الكلى ويواجهون مخاطر أشد للإصابة بالنوبات القلبية والسكتات الدماغية، أن يقوموا بانتظام بفحص سكر الدم وكولسترول الدم وزلال البول.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format