additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

Elon Musk loses world’s second-richest ranking as Tesla dips

إيلون ماسك يفقد لقب ثاني أغنى رجل في العالم

Bloomberg

Elon Musk’s Twitter posts keep sending Bitcoin prices tumbling. His own fortune is heading in the same direction.

On Monday, Tesla Inc.’s chief executive officer lost his spot as the world’s second-richest person to LVMH Chairman Bernard Arnault as the electric vehicle-maker’s shares fell 2.2%. That was on top of last week’s slump amid a rout in technology stocks and fresh signs of trouble in its China business.

Musk, who held the top spot in the Bloomberg Billionaires Indexas recently as March, now has a fortune of $160.6 billion, down 24% from its January high.

The drop follows a turbulent period for Musk, who sent Bitcoin tumbling as much as 15% last week after posting a statement on Twitter that Tesla was no longer accepting the digital currency as payment. He also whipsawed Dogecoin prices after tweeting he’s working with developers of the Shiba Inu-themed token to improve transaction efficiencies.

Wreaking havoc

Over the weekend, Musk wreaked havoc again when he seemed to imply that Tesla may sell or has sold its Bitcoin holdings before later clarifying in a tweet Monday that the company had done no such thing.

Musk, 49, became the world’s richest person in January after Tesla’s shares surged almost 750% last year amid a boom in technology-driven stocks. Despite reporting record first-quarter profit, the Palo Alto, California-based company’s shares have since fallen by about a fifth amid a global semiconductor shortage and increasing competition from traditional automakers.

Tesla’s skeptics include Michael Burry, the investor who rose to fame for making billions off bets against mortgage securities during the financial crisis. He recently placed a sizable wager against the company, according to a regulatory filing Monday.

Musk’s fortune has dropped about $9.1 billion this year, the most among U.S.-based billionaires tracked by Bloomberg’s wealth index.

Meanwhile, Arnault, 72, has added the most, with his net worth climbing by almost $47 billion to $161.2 billion as sales of his firm’s luxury goods surge in China and other parts of Asia.

وكالات

قادت تغريدات، مؤسس تسلا الملياردير إيلون ماسك على تويتر العملة المشفرة بيتكوين إلى الانخفاض مثلما قادتها للصعود القوي في وقت سابق من العام الجاري، إلا أنها باتت كحجر مربوط في أسهم شركته والتي تعرضت لهزة عنيفة، أفقدت ماسك المرتبة الثانية بين أغنى أغنياء العالم.

واحتل برنارد أرنو رئيس شركة LVMH الفرنسية المركز الثاني، بعد أن انخفضت أسهم شركة تصنيع السيارات الكهربائية بنسبة 2.2%، وسط تراجع عالمي في أسهم التكنولوجيا وعلامات جديدة على وجود مشاكل في أعمالها في الصين.

يمتلك إيلون ماسك، الذي احتل المركز الأول في مؤشر بلومبرج للمليارديرات مؤخراً في مارس، ثروة تبلغ 160.6 مليار دولار، بانخفاض 24% عن أعلى مستوى في يناير.

يأتي هذا الانخفاض في أعقاب فترة مضطربة لرئيس “تسلا”، الذي تسبب في انخفاض بيتكوين بنسبة تصل إلى 15% الأسبوع الماضي بعدما نشر بيانا على تويتر يفيد بأن تسلا لم تعد تقبل الدفع بالعملة الرقمية لشراء سياراتها.

كما ساعد أيضاً في تحديد أسعار دوج كوين بعد تغريدة بأنه يعمل مع مطوري العملة المشفرة لتحسين كفاءة المعاملات.

خلال عطلة نهاية الأسبوع، أثار ماسك الفوضى مرة أخرى عندما بدا وكأنه يشير إلى أن تسلا باعت أو قد تبيع مقتنياتها من بيتكوين، قبل أن يوضح لاحقاً في تغريدة يوم الاثنين أن الشركة لم تفعل شيئاً من هذا القبيل.

وأصبح إيلون ماسك، البالغ من العمر 49 عاماً، أغنى شخص في العالم في يناير بعد أن ارتفعت أسهم تسلا بما يقرب من 750% العام الماضي، وسط طفرة في الأسهم المدفوعة بالتكنولوجيا.

وعلى الرغم من الإبلاغ عن أرباح قياسية في الربع الأول، إلا أن أسهم شركة تسلا، انخفضت منذ ذلك الحين بنحو الخمس وسط نقص عالمي في أشباه الموصلات وزيادة المنافسة من صانعي السيارات التقليديين.

وتراجعت ثروة إيلون ماسك بنحو 9.1 مليار دولار هذا العام، وهو أكبر تراجع في الثروة بين المليارديرات المقيمين في الولايات المتحدة الذين يتتبعهم مؤشر بلومبرج للثروة.

في الوقت نفسه، كان أرنو، البالغ من العمر 72 عاماً، أكثر المليارديرات الرابحين خلال العام بعد أن قفز صافي ثروته بنحو 47 مليار دولار إلى 161.2 مليار دولار، مع زيادة مبيعات السلع الفاخرة لشركته في الصين وأجزاء أخرى من آسيا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format