additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health🌍 World🦠Coronavirus

Should antibody tests be undergone after Coronavirus vaccine?

هل يجب إجراء اختبارات الأجسام المضادة بعد لقاح كورونا؟

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: A question for the U.S. National Public Radio (NPR) about the importance of performing antibody testing after obtaining the Coronavirus “Covid-19” vaccine has sparked controversy over the importance of the step and the extent of the difficulties in implementing it, particularly with regard to the results.

A group of doctors stressed the importance of this step, according to Al-Hurra, while immunologists spoke of difficulties with the same tests because the majority of the antibody tests now available will only be able to tell you whether you have antibodies as a result of Covid-19, not as a result of receiving a vaccine.

Some vaccine recipients tend to take antibody testing to see if their bodies responded to the Covid-19 vaccine, but immunologists do not recommend it, speaking for a number of reasons.

Dr. Carl Fichtenbaum, an infectious disease specialist at the University of Cincinnati School of Medicine, said it took a long time to take advantage of antibody tests to verify protection after vaccines for diseases such as mumps and measles, the same applies to Covid-19 disease, which the world experienced only a year and a half ago.

Researchers have developed some antibody tests and are working on their accuracy, but more work remains to be done, Says Fichtenbaum.

Currently, the Centers for Disease Control and Prevention does not recommend post-vaccination antibody testing.

The logic of the centres is that most of the commercial laboratories that offer these tests are looking for antibodies different from those produced by Covid-19 vaccines, so they won’t get much information.

الشرق

الدوحة: أثار سؤال للإذاعة الوطنية العامة الأمريكية (NPR) حول أهمية إجراء اختبار الأجسام المضادة بعد الحصول على اللقاح المضاد لكورونا “كوفيد 19” جدلاً بشأن أهمية الخطوة ومدى الصعوبات التي تواجه تنفيذها خاصة فيما يتعلق بالنتائج.

وأكدت مجموعة من الأطباء أهمية الخطوة، بحسب موقع الحرة، في حين تحدث خبراء في المناعة عن صعوبات تتعلق بالاختبارات نفسها لأن غالبية اختبارات الأجسام المضادة المتاحة الآن ستكون قادرة فقط على إخبارك ما إذا كان لديك أجسام مضادة نتيجة الإصابة بكوفيد-19، وليس نتيجة تلقي لقاح.

ويميل بعض الحاصلين على اللقاح إلى إجراء اختبار الأجسام المضادة لمعرفة ما إذا كانت أجسامهم استجابت للقاح كوفيد-19، لكن خبراء علم المناعة لا ينصحون بذلك، متحدثين عن عدد من الأسباب.

ويقول الدكتور كارل فيتشنباوم، أخصائي الأمراض المعدية في كلية الطب بجامعة سينسيناتي الأمريكية، إن الأمر استغرق وقتاً طويلاً للاستفادة من اختبارات الأجسام المضادة في التحقق من الحماية بعد لقاحات أمراض مثل النكاف والحصبة، ويسري نفس الحال على مرض كوفيد الذي شهده العالم منذ عام ونصف فقط.

وقد طور الباحثون بعضاً من اختبارات الأجسام المضادة ويعملون على دقتها، ولكن لا يزال هناك المزيد من العمل الذي يتعين القيام به، كما يقول فيتشنباوم.

وفي الوقت الحالي لا توصي مراكز السيطرة على الأمراض والوقاية منها بفحص الأجسام المضادة بعد التطعيم.

ويعتمد منطق المراكز على أن معظم المعامل التجارية التي تقدم هذه الاختبارات تبحث عن أجسام مضادة مختلفة عن تلك التي تنتجها لقاحات كوفيد-19، لذلك لن يحصلوا على الكثير من المعلومات.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format