additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📱 Technology🌍 World

Fake Elon Musk giveaway featured in cryptocurrency scams

منتحلو شخصية “إيلون ماسك” يشاركون بعمليات احتيال بالعملات الرقمية

Reuters

WASHINGTON: Fake promised giveaways by celebrities such as Telsa CEO Elon Musk are being used by scammers to cash in on interest in cryptocurrencies, the U.S. Federal Trade Commission said on Monday in noting a jump in complaints about cryptocurrency fraud since October.

In one type of scam, people are told that if they give a certain amount of cryptocurrency to a “celebrity” they will get more back.

“People have reported sending more than $2 million in cryptocurrency to Elon Musk impersonators over just the past six months,” the FTC said.

Musk had been a supporter of cryptocurrencies but recently knocked dogecoin by calling it “a hustle” on national television. He has also recently said that bitcoin would not be accepted to buy a Tesla because of the environmental costs associated with mining it.

Scammers also impersonate government authorities or a potential romantic partner, the FTC said.

Overall, nearly 7,000 people reported losses of more than $80 million since October, with a median loss of $1,900, the agency said. That’s twelve times more reports of scams than the same period a year earlier, the agency said.

People in their 20s and 30s were the biggest victims, reporting losing much more money on investment and cryptocurrency fraud than any other type of scam.

Older people, over 50, were less likely to report falling for the scams but when they did the losses were bigger, with a median loss of $3,250.

رويترز

واشنطن: قالت لجنة التجارة الفيدرالية الأمريكية يوم الاثنين بالإشارة إلى محاولة للحصول على هبات وهمية من قبل مشاهير مثل الرئيس التنفيذي لشركة تيسلا إيلون ماسك، حيث يستخدمها المحتالون لصرف الفائدة على العملات الرقمية، مشيرة إلى تزايد في الشكاوى المتعلقة بالاحتيال في العملات الرقمية منذ أكتوبر.

وفي نوع من أنواع الاحتيال ، يقال للناس أنهم إذا أعطوا كمية معينة من العملة الرقمية إلى “المشاهير” سيحصلون على المزيد.

وقالت لجنة الممارسات التجارية المنصفة إن “الناس أبلغوا عن إرسال أكثر من مليوني دولار من العملات المشفرة إلى منتحلي شخصية إيلون ماسك على مدى الأشهر الستة الماضية فقط”.

كان ماسك مؤيداً للعملات الرقمية ولكنه أطاح مؤخراً بالدوجكوين من خلال وصفها بأنها “احتيال” على التلفزيون الوطني. كما قال مؤخراً إنه لن يتم قبول عملة البيتكوين لشراء تيسلا بسبب التكاليف البيئية المرتبطة بتعدينها.

وصرحت لجنة التجارة الفيدرالية إن المحتالين ينتحلون أيضاً صفة السلطات الحكومية أو شريك رومانسي محتمل.

وقالت الوكالة إن ما يقرب من 7000 شخص أبلغوا عن خسائر تجاوزت 80 مليون دولار منذ أكتوبر ، بمتوسط خسارة 1900 دولار. وقالت الوكالة إن هذا الرقم يزيد بمقدار 12 مرة عن عمليات الاحتيال مقارنة بالفترة نفسها من العام الماضي.

وإن الأشخاص في العشرينات والثلاثينيات من العمر هم أكبر الضحايا ، حيث أبلغوا عن خسارة أموال أكثر بكثير على الاستثمار والاحتيال في العملة الرقمية أكثر من أي نوع آخر من عمليات الاحتيال.

وكان كبار السن ، الذين تزيد أعمارهم عن 50 عامًا ، أقل عرضة للإبلاغ عن الوقوع في عمليات الاحتيال ولكن عندما فعلوا ذلك كانت الخسائر أكبر ، بمتوسط خسارة قدره 3250 دولارًا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format