additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health😎 LifeStyle

Long working hours are a killer, WHO study shows

الصحة العالمية تحذر: العمل لساعات طويلة مهلك

Reuters

Working long hours is killing hundreds of thousands of people a year in a worsening trend that may accelerate further due to the COVID-19 pandemic, the World Health Organization said on Monday.

In the first global study of the loss of life associated with longer working hours, the paper in the journal Environment International showed that 745,000 people died from stroke and heart disease associated with long working hours in 2016.

That was an increase of nearly 30% from 2000.

“Working 55 hours or more per week is a serious health hazard,” said Maria Neira, director of the WHO’s Department of Environment, Climate Change and Health.

“What we want to do with this information is promote more action, more protection of workers,” she said.

The joint study, produced by the WHO and the International Labour Organization, showed that most victims (72%) were men and were middle-aged or older. Often, the deaths occurred much later in life, sometimes decades later, than the shifts worked.

It also showed that people living in Southeast Asia and the Western Pacific region — a WHO-defined region which includes China, Japan and Australia — were the most affected.

Overall, the study – drawing on data from 194 countries – said that working 55 hours or more a week is associated with a 35% higher risk of stroke and a 17% higher risk of dying from ischemic heart disease compared with a 35-40 hour working week.

The study covered the period 2000-2016, and so did not include the COVID-19 pandemic, but WHO officials said the surge in remote working and the global economic slowdown resulting from the coronavirus emergency may have increased the risks.

“The pandemic is accelerating developments that could feed the trend towards increased working time,” the WHO said, estimating that at least 9% of people work long hours.

WHO staff, including its chief Tedros Adhanom Ghebreyesus, say they have been working long hours during the pandemic and Neira said the U.N. agency would seek to improve its policy in light of the study.

Capping hours would be beneficial for employers since that has been shown to increase worker productivity, WHO technical officer Frank Pega said.

“It’s really a smart choice not to increase long working hours in an economic crisis.”

تاس

أظهرت دراسة لمنظمة الصحة العالمية أن العمل لمدة 55 ساعة أو أكثر في الأسبوع قد يؤدي إلى زيادة خطر الإصابة بالسكتة الدماغية بنسبة 35٪ وزيادة خطر الوفاة بأمراض القلب بنسبة 17٪.

وأشارت الدراسة التي نشرت في جنيف بالتعاون مع منظمة العمل الدولية، إلى أن العمل لساعات طويلة يقتل مئات الآلاف من الأشخاص سنويا، في توجه قالت إنه يزداد سوءا وقد يتسارع أكثر بسبب وباء كورونا.

وفي التفاصيل، رأت هذه الدراسة أن العمل لمدة 55 ساعة أو أكثر في الأسبوع يرتبط بزيادة مقدارها 35٪ في احتمالية الإصابة بالسكتة الدماغية، وزيادة في خطر الوفاة بسبب أمراض القلب التاجية بنسبة 17٪، مقارنة بأسبوع العمل الذي يتراوح بين 35 و40 ساعة.

ويرصد التقرير وفاة 398 ألف شخص بسبب السكتة الدماغية، و 347 ألفًا بسبب أمراض القلب في عام 2016 ، وذلك لأنهم “عملوا 55 ساعة على الأقل في الأسبوع”.

ومن عام 2000 إلى عام 2016 ، ارتفعت الوفيات الناجمة عن السكتة الدماغية التي تُعزى إلى ساعات العمل المفرطة، بنسبة 19٪، كما وارتفعت نسبة الوفيات الناجمة عن أمراض القلب بنسبة 42٪.

وأفيد بأن العمل الإضافي له تأثير قوي بشكل خاص على صحة الرجال، الذين يمثلون 72٪ من جميع الوفيات، كما أن عدد الأشخاص الذين يعملون بشكل مفرط “آخذ في الازدياد ويشكلون الآن 9٪ من سكان العالم”.

وعلّق المدير العام لمنظمة الصحة العالمية، تيدروس أدهانوم غيبريسوس، على ما ورد في التقرير بقوله: “لا توجد وظيفة تستحق أن تعرض نفسك لخطر الإصابة بالسكتة الدماغية أو أمراض القلب”.

ولفت غيبريسوس إلى أن “جائحة كوفيد – 19 قد غيرت بشكل كبير طريقة عمل الكثير من الناس” ، وأصبح العمل عن بعد “هو القاعدة في العديد من الصناعات، وغالبا ما يمحو الخط الفاصل بين المنزل والعمل. واضطرت بالإضافة إلى ذلك العديد من الشركات إلى تقليص حجم أنشطتها واتخاذ تدابير لتوفير المال. وهذا يؤدي إلى  تواصل عمل من يتقاضون أجورهم لفترات أكثر طولا من ذي قبل”.

وشدد مسؤول الصحة العالمية على ضرورة أن تتفق “الحكومات وأرباب العمل والعمال بشكل مشترك على حدود (ساعات العمل) لحماية صحة الكوادر العاملة”.

وأكدت ماريا نيرا، مديرة إدارة البيئة والصحة بمنظمة الصحة العالمية أن “العمل لمدة 55 ساعة في الأسبوع أو أكثر يمثل تهديدا خطيرا للصحة”، لافتة إلى الحاجة إلى أن يعي الجميع أن “ساعات العمل الطويلة تؤدي إلى الوفاة المبكرة”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format