additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business👮‍♂️ Government

QCB: Central Banks Are Facing Some of the Most Challenging Circumstances

مصرف قطر المركزي: البنوك المركزية في العالم تواجه ظروفا صعبة

QNA

London: HE the Governor of Qatar Central Bank (QCB) Sheikh Abdulla bin Saoud Al-Thani yesterday addressed the inaugural annual conference of the Qatar Centre for Global Banking and Finance at King’s Business School, London. He highlighted the extent to which the Covid-19 crisis has intensified the challenges facing central banks, which must now not only address sharp economic downturns but also take on board the emergence of new technologies and changing societal expectations.

In his opening remarks His Excellency said: “One year into the pandemic, global growth prospects once again appear to be uncertain after showing some signs of recovery in the beginning of the year. The recent projections by the IMF indicate that growth will rebound to 6% in 2021, after taking into account the concerted efforts on vaccination and support measures.”

He observed that, “the actions and voices of each one of us be it regulators, policymakers and academics – can have significant impact towards developing a stable and more resilient financial system.”

His Excellency concluded by stating: “the ideas and discussions over the next couple of days will provide useful practical insights that will enable central banks to improve their decision making to ensure safe, sound and more resilient economies in the years ahead.”

Held over two days, the inaugural conference brings together more than 30 researchers and policy-makers from influential central banks, think tanks and leading universities as speakers and panellists to discuss the challenges facing central banks in the 2020s. The final session of the conference will be a prize-giving event to announce the winner of the Centre’s Young Economist Prize.

Lord Geidt, Chairman of King’s College London Council Concil, who welcomed His Excellency to the conference on behalf of the university, added: “The founding ethos of King’s is simply to make the world a better place. This mission has never been more significant. The college was built on an ambition to serve society, and during the past year we have achieved this through our leading contributions to fighting Covid-19. The Qatar Centre for Global Banking and Finance is playing its role in supporting King’s mission too. On behalf of King’s College London, I want to extend my gratitude to Qatar Central Bank and its employees for the advice, guidance and support that it has provided to the Centre.”

Professor David Aikman, Director of the Centre outlined some of the conference’s major themes: “Even before the pandemic, central banks were facing a host of profound challenges. They have been expanding their mandates for quite some time, while their traditional tools seem to be reaching the limits of their effectiveness. At the same time, central banks have been trying to keep pace with the rapid transformation we are seeing in our societies, particularly with regard to digitalisation and innovation. In the past year, these challenges have intensified enormously.”

“While vaccines may be providing a light at the end of the tunnel for high income countries, we have seen sharp and deep recessions around the world. The massive support packages governments have put in place will affect public finances for decades to come, raising significantly the policy challenges facing central banks”.

“Against this backdrop, it is also now clear that the financial system has a vital role to play in supporting the recovery and central banks will be an important player in this endeavour. In this context, events such as this are a great occasion for cross-fertilising ideas and spurring new research collaborations that will have positive real impact.”

The Qatar Centre for Global Banking and Finance is a research centre dedicated to the study of central banks and the challenges they face in the global environment. It aims to develop cutting-edge research in all areas of central bank policymaking, ranging from monetary policy to financial stability and regulation. The Centre was established in 2019 by King’s Business School with funding from Qatar Central Bank.

قنا

لندن: أكد سعادة الشيخ عبدالله بن سعود آل ثاني، محافظ مصرف قطر المركزي، يوم الأمس، أن البنوك المركزية في العالم تواجه حاليا ظروفا قد تكون الأصعب في تاريخها حتى الآن جراء تداعيات جائحة كورونا /كوفيد-19/، لافتا إلى أنه بعد مرور أكثر من عام على انتشار الوباء، تبدو آفاق النمو العالمي مرة أخرى غير مؤكدة برغم ظهور بعض بوادر العلاج والتطعيم منذ بداية العام.

وقال سعادة محافظ مصرف قطر المركزي، أمام المؤتمر السنوي الافتتاحي لمركز قطر للتمويل والصيرفة العالمية في كلية /كينجز للأعمال/ بلندن، “إن التوقعات الأخيرة لصندوق النقد الدولي تشير إلى انتعاش النمو ليصل إلى 6% في عام 2021 مع الأخذ في الاعتبار الجهود المتواصلة بشأن إجراءات التطعيم والدعم”، مشيرا إلى أن الإجراءات التي تتخذها مختلف الجهات، سواء كانت جهات تنظيمية أو صانعي سياسات أو أكاديميين، يمكن أن يكون لها تأثير كبير في تطوير نظام مالي مستقر وأكثر مرونة.

وأوضح سعادته أن التفاعل الصريح والمفتوح بشأن التحديات التي تواجهها البنوك المركزية يكتسب أهمية قصوى في عالم اليوم، معتبرا أن الأفكار والمناقشات التي ستتم خلال أعمال المؤتمر، الذي يستمر يومين، ستقدم رؤى عملية مفيدة قد تمكن البنوك المركزية من اتخاذ قراراتها لضمان اقتصادات آمنة وسليمة وأكثر مرونة في السنوات المقبلة.

من جهته، قال اللورد جيدت، رئيس مجلس إدارة /كينجز كوليدج – لندن/،”إن روح شعار مؤسسة كينجز هي ببساطة جعل العالم مكانا أفضل..و هذه المهمة لم تكن أكثر أهمية من أي وقت مضى”، مبينا أن مركز قطر للتمويل والصيرفة العالمية يلعب دورا في دعم مهمة ورسالة /كينجز/ أيضا.

وأوضح أنه بالنيابة عن كينجز كوليدج لندن، يود أن يعرب عن امتنانه لمصرف قطر المركزي وموظفيه على المشورة والتوجيه والدعم الذي قاموا بتقديمه للمركز.

بدوره، تحدث البروفيسور ديفيد أيكمان، مدير المركز، عن بعض الموضوعات الرئيسية للمؤتمر، قائلا “حتى قبل الوباء، كانت البنوك المركزية تواجه مجموعة من التحديات الكبيرة، وقد عملت على توسيع مهامها لبعض الوقت، بينما يبدو أن أدواتها التقليدية وصلت إلى حدود فعاليتها، وفي الوقت نفسه تحاول البنوك المركزية مواكبة التحول السريع الذي نشهده في مجتمعاتنا، لا سيما فيما يتعلق بالرقمنة والابتكارات، وفي العام الماضي زادت هذه التحديات بشكل كبير”.

ولفت إلى أنه “في الوقت الذي قد تعطي فيه اللقاحات الضوء في نهاية النفق بالنسبة للبلدان ذات الدخل المرتفع، إلا أننا شهدنا ركودا حادا وعميقا في جميع أنحاء العالم، وستؤثر حزم الدعم الهائلة التي وضعتها الحكومات على المالية العامة لعقود قادمة، وتزيد من التحديات السياسية التي تواجه البنوك المركزية إلى حد كبير”، مشيرا إلى أنه في ظل هذه الظروف أصبح من الواضح أن النظام المالي يلعب دورا حيويا في دعم الانتعاش، وستكون البنوك المركزية من الجهات الفاعلة الهامة في هذا المسعى.

ويشارك في المؤتمر، الذي يستمر يومين، أكثر من 30 باحثا وصانع سياسات من البنوك المركزية المؤثرة ومراكز الفكر والجامعات الرائدة، لمناقشة التحديات التي تواجه البنوك المركزية في عشرينيات القرن الحالي. وستكون الجلسة الأخيرة من المؤتمر عبارة عن حدث لتوزيع الجوائز والإعلان عن الفائز بجائزة “الاقتصادي الشاب” التي يقدمها المركز.

جدير بالذكر أن مركز قطر للتمويل والصيرفة العالمية، الذي تأسس عام 2019، يعد مركز أبحاث مخصص لدراسة البنوك المركزية والتحديات التي تواجهها في البيئة العالمية، وهو يهدف إلى إجراء أبحاث متطورة في جميع مجالات صنع سياسة البنوك المركزية بدءا من السياسة النقدية إلى الاستقرار المالي والتنظيم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format