additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health🦠Coronavirus

Some Covid facilities gradually returned to work as usual

إعادة بعض مرافق كورونا تدريجيًا للعمل كالمعتاد

QNA

Doha: HE Minister of Public Health Dr. Hanan Mohamed Al Kuwari visited Hamad General Hospital’s Surgical Specialty Center (SSC) as the facility discharged its last COVID-19 patients and prepared to return to normal operations.

The SSC is one of seven HMC facilities that has been designated as a COVID-19 facility throughout the second wave of the virus, alongside Hazm Mebaireek General Hospital, Communicable Disease Center, The Cuban Hospital, Ras Laffan Hospital, Mesaieed Hospital and Al Wakra Hospital.

Commenting on the important role the SSC has played in recent months, HE Dr. Al Kuwari said: “The designation of the Surgical Specialty Center as a COVID-19 facility has been an important element of our strategy that has enabled us to significantly expand hospital capacity throughout this second wave. With the new variants from the UK and South Africa causing more severe symptoms than the original strain last year, at the peak of the second wave more people required hospital admission than during the first wave. Despite this increased demand for hospital care, I am incredibly proud of the efforts of all our healthcare staff for their hard work and commitment which has meant that every patient requiring treatment for COVID-19 has been able to access the care they require without delay.”

“With the number of new daily COVID-19 cases continuing to fall in recent weeks, there are now significantly fewer patients in need of hospital care and we can gradually begin to return some of the COVID-19 facilities to their normal operations. However, our fight against COVID-19 is not yet over and it is important that people continue to follow the preventive measures and get vaccinated when their turn comes,” added HE Dr. Al Kuwari.

During her visit to the SCC, HE the Minister of Public Health met with two recovered COVID-19 patients who had been admitted to the Center due to the severity of their symptoms.

The patients both expressed their thanks and appreciation to all the staff at the SCC for the high-quality care they received.

HE Dr. Al Kuwari also met with staff from the SSC, including doctors, nurses and support staff to hear about their experience of working in the Center throughout the pandemic.

HMC’s Chief Medical Officer Dr. Abdulla Al Ansari explained how staff have worked to ensure COVID-19 patients have received the very highest standards of care. “Since being designated as a COVID-19 facility at the end of March, more than 600 staff have been working around the clock to provide expert medical care to patients. Providing treatment to patients with COVID-19 requires extraordinary teamwork and involves staff from a wide range of roles to all play their part.”

“Over the past six weeks, we have treated 709 patients with COVID-19 in the Surgical Specialty Center – with 337 acute admissions and 372 admissions to ICU. This has required the combined efforts of doctors, nurses, pharmacists, infection control teams, housekeeping, information technology, engineering, therapists, logistics, human resources and administrative staff to name just a few,” said Dr. Al Ansari.

قنا

الدوحة: قامت سعادة الدكتورة حنان محمد الكواري، وزيرة الصحة العامة، بزيارة مركز الجراحة التخصصي التابع لمستشفى حمد العام وذلك بعد خروج آخر دفعة من مرضى كورونا (كوفيد-19) من المركز وعودته للعمل كالمعتاد.

وكان مركز الجراحة التخصصي من بين المرافق السبعة التي تمّ تخصيصها لرعاية مرضى كورونا (كوفيد-19) خلال الموجة الثانية من الجائحة إلى جانب مستشفى /حزم مبيريك/ العام، ومركز الأمراض الانتقالية، والمستشفى الكوبي، ومستشفى /راس لفان/، ومستشفى /مسيعيد/، ومستشفى /الوكرة /.

وأشارت سعادة وزيرة الصحة العامة إلى الدور الحيوي الذي أدّاه مركز الجراحة التخصصي خلال الفترة الماضية.. وقالت ” لقد كان تخصيص مركز الجراحة التخصصي لرعاية مرضى كورونا (كوفيد-19) أحد أهم عناصر استراتيجيتنا التي تمكنّا من خلالها من توسعة الطاقة الاستيعابية لمستشفياتنا بنسبة كبيرة خلال الموجة الثانية من جائحة كورونا (كوفيد-19)”.

ولفتت إلى أنه مع ظهور وانتشار السلالات المتحوّرة من الفيروس، كالسلالة البريطانية وسلالة جنوب إفريقيا، العام الماضي والتي تميزت بأعراض مرضية أشدّ من أعراض الإصابة بالفيروس الأصلي خلال فترة الذروة في الموجة الثانية من الجائحة تزايدت أعداد المرضى الذين تمّ إدخالهم إلى المستشفيات مقارنة بأعداد المرضى الذين تمّ إدخالهم خلال الموجة الأولى”.

وثمنت سعادتها الجهود التي يبذلها كوادر الرعاية الصحية لمواجهة كوفيد-19 ورعاية المرضى.. وقالت” بالرغم من تزايد الطلب على خدمات الرعاية الصحة في المستشفيات فإني أشعر بالكثير من الاعتزاز بما بذلته كوادر الرعاية الصحية من جهد والتزام وتفانٍ في العمل أتاح لكل مريض من مرضى كورونا (كوفيد-19) الحصول على الرعاية الصحية التي يحتاجها بصورة فورية ودون تأخير”.

وتابعت” مع انخفاض عدد الإصابات اليومية بفيروس كورونا (كوفيد-19) على مدى الأسابيع الماضية شهدت أعداد المرضى الذين يتمّ إدخالهم إلى المستشفيات انخفاضاً ملحوظاً لذا أصبح بالإمكان إعادة بعض مرافق رعاية مرضى كورونا (كوفيد-19) تدريجياً إلى العمل كالمعتاد، ولكن مواجهتنا مع جائحة كورونا (كوفيد-19) لم تنته بعد لذا فإن من الضروري التزام الجميع بالإجراءات الاحترازية والتوجه للحصول على اللقاح المضاد للفيروس في المواعيد المقررة”.

وخلال زيارتها لمركز الجراحة التخصصي التقت سعادة الدكتورة حنان الكواري باثنين من المرضى المتعافين من كورونا (كوفيد-19) الذين كانوا قد أُدخلوا إلى المركز بعد تعرّضهم للإصابة بأعراض شديدة للمرض.

وقد عبّر كلا المريضين المتعافين عن عظيم الشكر والامتنان للكوادر الطبية في مركز الجراحة التخصصي لما قدّمه لهما من رعاية صحية عالية الجودة.

كما التقت سعادتها خلال الزيارة بعدد من كوادر مركز الجراحة التخصصي من أطباء وممرضين وموظفي دعم ومساندة للاستماع إلى التجارب التي مرّوا بها أثناء عملهم في المركز في مواجهة جائحة كورونا (كوفيد-19).

من جانبه، أوضح الدكتور عبدالله الأنصاري، الرئيس الطبي لمؤسسة حمد الطبية، أن كوادر الرعاية الصحية في مركز الجراحة التخصصي قد بذلت ما في وسعها للتأكّد من حصول كل مريض من مرضى كورونا (كوفيد-19) على أعلى معايير الرعاية الصحية الممكنة، وقال” منذ أن تمّ تخصيص مركز الجراحة التخصصي كمرفق لرعاية مرضى كورونا (كوفيد-19) في أواخر مارس الماضي عمل ما يزيد على 600 من كوادره الطبية على مدار الساعة لتقديم الرعاية الصحية التخصصية لهؤلاء المرضى”.

   وأشار الدكتور الأنصاري إلى ما تتطلبه معالجة مرضى كورونا (كوفيد-19) من جهود استثنائية والعمل بروح الفريق ومشاركة العديد من التخصصات الطبية.

وأضاف “لقد قمنا بمعالجة 709 من مرضى كورونا (كوفيد-19) في مركز الجراحة التخصصي خلال الأسابيع الستة الماضية، تم إدخال 337 منهم إلى قسم رعاية الحالات الحادة و372 إلى قسم العناية المركزة، وقد تطلّب ذلك جهوداً مشتركة من قبل الأطباء والكوادر التمريضية، والصيادلة، وفرق مكافحة العدوى، وأخصائيي العلاج الطبيعي وتكنولوجيا المعلومات، وموظفي الإدارة الهندسية والخدمات اللوجستية، وموظفي الموارد البشرية، وعمال النظافة، وغيرهم .

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format