additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

UNHCR Calls for Renewed and Strong Support for Rohingya Refugees

مفوضية اللاجئين تدعو لتجديد الالتزام الدولي والتضامن مع لاجئي الروهينجا

QNA

Geneva: Ahead of Tuesday’s donor conference and launch of the 2021 Joint Response Plan (JRP) for the Rohingya Humanitarian Crisis, UNHCR, the UN Refugee Agency called for renewed international commitment, support and solidarity for Rohingya refugees.

Speaking at a press briefing, UNHCR spokesperson Andrej Mahecic said: “The 2021 JRP brings together the efforts of the Government of Bangladesh, and 134 UN agencies and NGO partners to target almost 1.4 million people this year.”

“The US$943 million plan seeks to meet the needs of more than 880,000 Rohingya refugees and 472,000 Bangladeshis in the surrounding host communities in Cox’s Bazar District,” added Mahecic.

Most Rohingya refugees, some 740,000, fled violence in Myanmar’s Rakhine State in 2017, according to the UNHCR. 

قنا

جنيف: دعت المفوضية السامية للأمم المتحدة لشؤون اللاجئين إلى تجديد الالتزام الدولي والدعم والتضامن مع لاجئي أقلية الروهينجا المسلمة، وذلك قبل أيام من مؤتمر المانحين المقرر عقده يوم الثلاثاء المقبل، وإطلاق خطة الاستجابة المشتركة لعام 2021 لأزمة الروهينجا الإنسانية.

وبحسب السيد أندريه ماهيسيتش المتحدث باسم مفوضية اللاجئين، يجمع برنامج الاستجابة السريعة لعام 2021 جهود حكومة بنغلاديش و134 وكالة من وكالات الأمم المتحدة والمنظمات غير الحكومية الشريكة لاستهداف ما يقرب من 1.4 مليون شخص هذا العام بالمساعدات.

وأوضح ماهيسيتش، في مؤتمر صحفي من جنيف، أن الخطة البالغة قيمتها 943 مليون دولار أمريكي تسعى إلى تلبية احتياجات أكثر من 880 ألف لاجئ من الروهينجا و472 ألفا من بنغلاديش في المجتمعات المضيفة المحيطة بمنطقة كوكس بازار في بنغلاديش.

وبحسب المفوضية، فرّ معظم اللاجئين الروهينجا، حوالي 740,000، من العنف في ولاية راخين في ميانمار في عام 2017.

وشددت المفوضية على أنه “يجب ألا تصبح هذه أزمة منسية. يجب أن يشعر كل من لاجئي الروهينجا -وبنغلاديش التي استضافتهم، بأن العالم يقف إلى جانبهم.”

يذكر أن نحو مليون شخص من أقلية الروهينجا المسلمة فروا في عام 2017 من وطنهم ميانمار هربا من اضطهاد الجيش هناك، ويعيش غالبيتهم في مخيمات مكتظة في بنغلاديش المجاورة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format