additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health🦠Coronavirus

MOPH Says 50% of Adults Have Had at Least One Vaccine Dose

وزارة الصحة: ٥٠٪ من البالغين تلقوا جرعة واحدة على الأقل من اللقاح

QNA

Doha: The Ministry of Public Health has announced the National COVID-19 Vaccination Program reached a significant milestone today with 50.1 percent of adults in Qatar having now received at least one vaccine dose.

To date, 1,876,178 doses have been administered since the start of the program, with 1,137,843 people having received at least one vaccine dose, while 738,335 people (32.7) percent of the adult population) are already fully vaccinated with two doses.

The National COVID-19 Vaccination Program is progressing at pace. The availability of more vaccines as well as the opening of additional vaccination centers has enabled Qatar to significantly increase the pace of the vaccination program since February, and last week more than 200,000 doses were administered over a seven-day period.

Almost 9 out of 10 people over 60 years of age the most vulnerable members of the community have now received at least one dose, with nearly 8 out of 10 having received two doses and Qatar is among the top 10 countries in the world in terms of vaccine coverage per population.

MOPH stated that it is very encouraging that there is clear evidence that the vaccines are protecting people from developing symptoms of COVID and becoming ill. Data up to the end of April in Qatar showed that just 1 percent of COVID-19 ICU admissions have been for fully vaccinated people and in Qatar, non-vaccinated people of all ages are 91 times more likely to be admitted to ICU with COVID-19 than fully vaccinated people.

Additionally, a study undertaken here in Qatar and published last week in the New England Journal of Medicine showed that for fully vaccinated people 14 days after receiving the second dose vaccination is 89.5 percent effective at preventing infection from the UK variant and 75 percent effective at preventing infection from the South African variant, both are considered very high. The same study also found vaccination to be 97.4 percent effective in preventing severe, critical, or fatal disease due to both the UK and South African variants.

Primary Health Care Corporation teams continue to directly contact people who are eligible by SMS or phone call to arrange their appointment. Anyone wishing to register their interest in receiving the COVID-19 vaccine can do so via the MOPH website https://app-covid19.moph.gov.qa/en/instructions.html

To support the gradual easing of restrictions MOPH has set up a COVID-19 Vaccination Scheduling Unit (VSU) for the vaccination of business workers in support of the National COVID-19 Vaccination Program. The Unit supports the vaccination of workers in all businesses, but prioritization would be given to key businesses that are in direct contact with the rest of the community such as barber and hairdresser salons, restaurants, retail shops, supermarkets, hotels and other hospitality services. Businesses not individuals – can contact the Unit directly to schedule vaccination appointments for their staff: VCIAhamad.qa

قنا

الدوحة: أعلنت وزارة الصحة العامة عن تلقي نسبة 50.1 في المئة من البالغين من سكان دولة قطر لجرعة واحدة على الأقل من اللقاح المضاد لفيروس كورونا /كوفيد-19/ حتى الآن، مؤكدة أن ذلك يمثل مرحلة هامة في مسيرة البرنامج الوطني للتطعيم ضد الفيروس.

وأوضحت الوزارة، في بيان لها اليوم، أنه تم إعطاء مليونا و876 ألفا و178 جرعة من اللقاح منذ البدء بتطبيق البرنامج الوطني للتطعيم ضد فيروس كورونا حتى الآن، وبذلك يكون مليون و137 ألفا و843 شخصا قد تلقوا جرعة واحدة على الأقل من اللقاح، بينما بلغ عدد الأشخاص البالغين الذين تلقوا جرعتين من اللقاح من سكان الدولة 738 ألفا و335 شخصا، أي ما يعادل نسبة 32.7 بالمئة من إجمالي البالغين من السكان.

وشددت وزارة الصحة العامة على أن البرنامج الوطني للتطعيم ضد فيروس كورونا في دولة قطر يسير بخطى متسارعة، بعد أن تم توفير كميات إضافية من اللقاحات وافتتاح مراكز جديدة للتطعيم مكنت الجهات المعنية من تسريع وتيرة تطبيق هذا البرنامج منذ شهر فبراير الماضي، وبلغ عدد الجرعات التي تم إعطاؤها للجمهور خلال الأسبوع الماضي وحده 200 ألف جرعة.

وتشير إحصائيات الوزارة إلى أن 9 من بين كل 10 أشخاص من كبار السن الذين تجاوزوا الستين عاما (الذين يعتبرون من الفئات الأكثر عرضة للمضاعفات الشديدة الناجمة عن العدوى بفيروس /كوفيد-19/) قد تلقوا جرعة واحدة من اللقاح على الأقل، في حين تلقى 8 من بين كل 10 أشخاص منهم كلتا الجرعتين من اللقاح وبذلك أصبحت قطر من بين أعلى 10 دول في العالم من حيث التغطية التطعيمية نسبة إلى عدد السكان.

وقالت الوزارة إن ما يشجع على المثابرة في تطبيق البرنامج الوطني للتطعيم ضد فيروس كورونا /كوفيد-19/ ظهور دلائل واضحة على أن اللقاحات تعمل بصورة فعالة على توفير الحماية من الأعراض المرضية الشديدة الناشئة عن الإصابة بعدوى الفيروس.

وأظهرت البيانات ذات الصلة في قطر، حتى نهاية شهر أبريل الماضي، أن نسبة 1 في المئة فقط من مرضى /كوفيد-19/ الذين تم إدخالهم إلى أقسام العناية المركزة كانوا قد تلقوا كلتا الجرعتين من اللقاح، كما تشير أحدث الإحصائيات إلى أن الأشخاص الذين لم يتلقوا اللقاح من مختلف الفئات العمرية يعدون أكثر عرضة للإدخال إلى أقسام العناية المركزة بسبب الإصابة بالفيروس بمعدل يزيد 91 مرة مقارنة الأشخاص الذين تلقوا كلتا الجرعتين من اللقاح.

كما أظهرت إحدى الدراسات التي أجريت في قطر وتم نشرها في دورية /نيو إنجلاند جورنال أوف ميديسين / إلى أن التطعيم الكامل للأشخاص، بعد مرور 14 يوما على تاريخ الجرعة الثانية من تلقيه، يكون فعالا في مكافحة العدوى بالسلالة المتحورة البريطانية من فيروس كورونا بنسبة 89.5 في المئة، ويكون فعالا في مكافحة العدوى بسلالة جنوب أفريقيا المتحورة من فيروس /كوفيد-19/ بنسبة 75 في المئة، وتعتبر كلتا النسبتين مرتفعة.

وظهرت الدراسة نفسها أن التطعيم باللقاح المضاد لفيروس كورونا /كوفيد-19/ يحول دون الإصابة بالأعراض المرضية الشديدة، والحرجة، وحتى المميتة، الناشئة عن الإصابة بعدوى السلالتين المتحورتين البريطانية والجنوب أفريقية بنسبة 97.4 في المئة.

وتواصل فرق مؤسسة الرعاية الصحية الأولية الاتصال المباشر بالأشخاص المؤهلين للحصول على اللقاح إما عن طريق الرسائل النصية القصيرة أو الهاتف لحجز مواعيد لهم لتلقي اللقاح، ويمكن للراغبين في تلقي اللقاح التسجيل لحجز مواعيدهم من خلال الموقع الإلكتروني لوزارة الصحة العامة عبر الرابط: https://app-covid19.moph.gov.qa/en/instructions.html

ولدعم عملية الرفع التدريجي للقيود قامت وزارة الصحة العامة بإنشاء وحدة لجدولة مواعيد تطعيم العاملين في مجال الخدمات الأساسية وذلك في إطار البرنامج الوطني للتطعيم ضد فيروس كورونا /كوفيد-19/.

وتقدم هذه الوحدة الدعم في تطعيم كافة العاملين في مختلف الخدمات الأساسية في قطر مع إعطاء الأولوية للعاملين الذين يكونون على اتصال مباشر مع أفراد المجتمع مثل العاملين في صالونات الحلاقة والتجميل ، والمطاعم، ومحال البقالة، ومحال السوبر ماركت، والفنادق، ومرافق خدمات الضيافة الأخرى، ويمكن للشركات والمؤسسات (وليس الأفراد) الاتصال المباشر بالوحدة لجدولة مواعيد تطعيم موظفيها ضد فيروس كورونا /كوفيد-19/ من خلال البريد الإلكتروني: VCIA@hamad.qa

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format