additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle💎 luxury

Da Vinci’s ‘Head of Bear’ drawing seen fetching up to $16 mln

لوحة “رأس الدب” ليوناردو دافينشي تحقق ما يصل إلى ١٦ مليون دولار

Reuters

LONDON: A drawing of a bear’s head by Leonardo da Vinci is seen fetching up to $16.7 million, potentially setting a record, when it heads to auction in July, Christie’s said on Saturday.

Measuring 7 cm (just under 3 inches) squared, “Head of a Bear” is a silverpoint drawing on a pink-beige paper. The auction house says it is “one of less than eight surviving drawings by Leonardo still in private hands outside of the British Royal Collection and the Devonshire Collections at Chatsworth”.

It will lead Christie’s “Exceptional Sale” on July 8 in London with a price estimate of 8 million to 12 million pounds

($11.14 million – $16.71 million).

That could beat the 2001 sale for Da Vinci’s “Horse and Rider” for more than 8 million pounds, a record for a drawing by the Italian Renaissance master, according to Christie’s.

“I have every reason to believe we will achieve a new record in July for ‘Head of a Bear’, one of the last drawings by Leonardo that can be expected to come onto the market,” Stijn Alsteens, International Head of Department, Old Masters Group, Christie’s Paris, said in a statement.

The drawing’s ownership can be traced to British painter Thomas Lawrence and upon his death in 1830, it was passed to his dealer Samuel Woodburn. He sold it to Christie’s in 1860 for 2.50 pounds ($3.50), according to the auction house.

Its current owner has had it since 2008, it said.

“Head of a Bear” will go on display at Christie’s in New York on Saturday, then in Hong Kong later in the month before going on show in London in June. ($1 = 0.7182 pounds) ($1 = 0.7145 pounds) (Writing by Marie-Louise Gumuchian; editing by Philippa Fletcher)

وكالة مترو

أعلنت دار كريستيز للمعارض الفنية والمزادات العلنية صباح اليوم السبت أن لوحة “رأس الدب”، التي رسمها الفنان الإيطالي الشهير ليوناردو دافنشي، قد حققت ما يصل إلى 16.7 مليون دولار، وهو قد يكون رقماً قياسياً لأسعار لوحات المعرض عندما يتم عرضها رسمياً في المزاد العلني للبيع خلال شهر يوليو المقبل.

لوحة رأس الدب

والجدير بالذكر أن لوحة “رأس الدب” التي لا يزيد قياسها عن 7 سنتيمتر مربع، هي عبارة عن نقطة فضية مرسومة على ورق بيج وردي.

وتقول دار المزادات أنها واحدة من أقل من ثماني رسومات باقية لليونارد دافينشي كأملاك خاصة خارج المجموعة الملكية البريطانية ومجموعات ديفونشاير في تشاتسوورث.

كما وأضافت الدار أن هذه اللوحة ستتصدر “المبيعات الاستثنائية” في مزادها العلني الذي سيعقد في الثامن من شهر يوليو المقبل في لندن، حيث ستبدأ بسعر تقديري يتراوح ما بين 11.4 – 16.71 ملين دولار.

والجدير بالذكر أنه إذا ما تم بيع اللوحة بهذا السعر حقاً، يمكن أن تتفوق على رسمة دافينشي “حصان و راكب”، التي بيعت عام 2001 بأكثر من 8 ملايين جنيه إسترليني، و هو رقم قياسي للوحة صغيرة مرسومة من قبل سيد عصر النهضة الإيطالي دافنشي.

كما وقال ستيجن ألستينز، الرئيس الدولي لقسم الأعمال القديمة القيمة في دار كريستيز للمعارض الفنية والمزادات في باريس: “لدي كل الأسباب للاعتقاد بأننا سنحقق رقما قياسيا جديدا في شهر يوليو عند عرض لوحة “رأس الدب” أحد آخر لوحات ليوناردو دافينشي التي يمكن طرحها للبيع في السوق، للبيع في مزادنا القادم”.

تجدر الإشارة إلى أنه يمكن إرجاع ملكية لوحة “رأس الدب” إلى الرسام البريطاني توماس لورانس، و قد انتقلت عند وفاته عام 1830 إلى التاجر صامويل وودبيرن، الذي باعها إلى دار كريستيز عام 1860 مقابل 2.50 جنيه إسترليني (3.50 دولار)، في حين أن مالكها الحالي يمتلكها منذ عام 2008 و ذلك وفقا لدار المزادات.

وبحسب ما ورد، سيتم عرض لوحة “رأس الدب” في قاعة عرض دار كريستيز في نيويورك مساء اليوم السبت، ثم في هونغ كونغ في وقت لاحق من الشهر الجاري قبل عرضها في لندن في يونيو المقبل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format