additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle📱 Technology

Twitter adds ‘tip jar’ to pay for good tweeting

تويتر يسمح بدفع “إكراميات” لأصحاب حسابات مفضلة عند المستخدمين

BBC

Twitter has launched a new “tip jar” feature that lets people send money to others on the social network.

The company says the feature is “an easy way to support the incredible voices that make up the conversation”.

To begin with, only a select group of people can receive tips – a group Twitter said was made up of “creators”, journalists, experts, and non-profits.

But the feature has also been criticised for exposing personal information such as email addresses.

The tip jar function essentially adds a small icon to a user’s profile – on mobile devices only for now – with a drop-down menu for other payment providers such as PayPal, Venmo, or the Cash App, the latter two of which are popular in the United States.

But because the payment is made through those external systems, some Twitter users noticed that tipping a PayPal account lets the recipient know the postal address of the tip sender.

In other cases, the recipient’s email address could be seen, whether or not any money was sent.

After security expert Rachel Tobac highlighted the issue, Twitter product lead Kayvon Beykpour thanked her for the “good catch” – but said Twitter could not control how PayPal handled that information.

Instead, Twitter said it was updating the information around the tip jar to make clear that some details might be shared.

PayPal, meanwhile, said the issue arose because the Twitter tip jar was using its “goods and services” payment option – which shares details for shipping those goods. It said people can toggle to the “friends and family” option during payment to avoid the issue.

The tip jar function also has support for Bandcamp – widely used by musicians – and Patreon, used by all sorts of independent digital creators such as YouTubers and podcasters.

Twitter says the addition was inspired by people who added payment links or Patreon ads in replies to viral tweets.

“We $ee you – sharing your PayPal link after your Tweet goes viral, adding your $Cashtag to your profile so people can support your work, dropping your Venmo handle on your birthday or if you just need some extra help,” wrote Twitter’s senior product manager Esther Crawford in the blog post announcing the feature.

It said more people would be able to add the function to their profile “soon”.

But there are some concerns about the way the function will be used.

Journalists, in particular, are often banned from accepting gifts – and it’s not clear how “tips” will be treated by news organisations.

“Seems like Twitter’s tip jar feature is going to raise some issues for newsrooms,” tweeted Ryan Lizza, Politico’s Washington correspondent.

“Should reporters at your favourite [publications] and networks be allowed to accept money from anyone on the internet?” he asked.

Another reporter writing for a US-based newspaper wrote: “On the one hand… seems ripe for creating unethical situations.

“On the other hand… I don’t make a lot of money and it’s a tough world out there.”

The tip jar is the latest in a string of experiments from the social network, which has seen user growth slow in recent years.

Earlier this month, it acquired Scroll, a subscription service that removes adverts from participating news websites – and announced it would be part of Twitter’s upcoming subscription service.

As part of that deal, Twitter also pitched paying Twitter as a way of supporting journalism.

“As a Twitter subscriber, picture getting access to premium features where you can easily read articles from your favourite news outlet or a writer’s newsletter from Revue, with a portion of your subscription going to the publishers and writers creating the content,” it said.

بي بي سي

أطلق موقع التواصل الاجتماعي تويتر ميزة جديدة هي ” صندوق الإكراميات” التي تتيح للأشخاص إرسال الأموال للآخرين على الشبكة الاجتماعية.

وتقول الشركة إن هذه الإضافة هي “طريقة سهلة لدعم الأصوات الرائعة التي تشكل وتثري الحوار”.

وبداية، يمكن لمجموعة مختارة فقط من الأشخاص تلقي الإكرامية، وهي مجموعة قال موقع التواصل الاجتماعي تويتر إنها مكونة من “مبدعين” وصحفيين وخبراء ومؤسسات غير ربحية.

ولكن تم انتقاد هذه الميزة أيضا لكشفها معلومات شخصية مثل عناوين البريد الإلكتروني.

وتضيف ميزة صندوق الإكراميات بشكل أساسي رمزا صغيرا إلى ملف تعريف المستخدم، على الأجهزة المحمولة فقط في الوقت الحالي، مع قائمة لموفري الدفع الآخرين مثل بايبال أو فينمو أو كاش آب، والاثنان الأخيران شائعان في الولايات المتحدة.

ولكن نظرا لأن الدفع يتم من خلال تلك الأنظمة الخارجية، فقد لاحظ بعض مستخدمي تويتر أن تقديم الإكرامية على حساب بايبال يتيح للمستلم معرفة العنوان البريدي لمرسل الإكرامية.

وفي حالات أخرى، يمكن رؤية عنوان البريد الإلكتروني للمستلم سواء تم إرسال أي أموال أم لا.

وبعد أن سلطت الخبيرة الأمنية راشيل توباك الضوء على هذه المشكلة ، شكرها كيفون بيكبور رئيس المنتج في تويتر على “الصيد الجيد”، لكنه قال إن تويتر لا يمكنه التحكم في كيفية تعامل بايبال مع هذه المعلومات.

وبدلا من ذلك، قال موقع التواصل الاجتماعي تويتر إنه يقوم بتحديث المعلومات حول صندوق الإكرامية لتوضيح أنه قد يتم مشاركة بعض التفاصيل.

وتدعم ميزة صندوق الإكرامية أيضا تطبيق باندكامب، الذي يستخدمه الموسيقيون على نطاق واسع، وتطبيق باتريون، الذي يستخدمه جميع أنواع المبدعين الرقميين المستقلين مثل مستخدمي يوتيوب وبودكاست.

ويقول موقع التواصل الاجتماعي تويتر إن الإضافة مستوحاة من الأشخاص الذين أضافوا روابط الدفع أو إعلانات باتريون في الردود على التغريدات ذات الانتشار الواسع.

ويُعتقد أن المزيد من الأشخاص سيكونوا قادرين على إضافة هذه الميزة إلى ملفاتهم الشخصية “قريبا”.

ولكن هناك بعض المخاوف بشأن الطريقة التي سيتم بها استخدام هذه الخاصية.

ذلك أنه غالبا ما يُمنع الصحفيون، على وجه الخصوص، من قبول الهدايا. وليس من الواضح كيف ستتعامل المؤسسات الصحفية مع “الإكراميات”.

وقال رايان ليزا، مراسل بوليتيكو بالعاصمة الأمريكية واشنطن: “إنه على ما يبدو أن ميزة صندق الإكرامية في تويتر ستثير بعض المشكلات لغرف الأخبار”.

وتساءل قائلا: “هل تقبلون بالسماح للصحفيين في صحفكم وشبكاتكم المفضلة بقبول أموال من أي شخص على الإنترنت؟”.

وكتب مراسل آخر لصحيفة مقرها الولايات المتحدة: “من ناحية.. يبدو أن هذه الميزة ناضجة لخلق مواقف غير أخلاقية، ومن ناحية أخرى ..أنا لا أكسب الكثير من المال ونحن نعيش في عالم صعب”.

ويعد صندوق الإكراميات الأحدث في سلسلة تجارب من شبكة التواصل الاجتماعي تويتر والتي شهدت نموا بطيئا في عدد المستخدمين في السنوات الأخيرة.

وكان موقع التواصل الاجتماعي تويتر قد استحوذ في وقت سابق من هذا الشهر على سكرول، وهي خدمة مدفوعة تزيل الإعلانات من المواقع الإخبارية المشاركة، وأعلن تويتر أنها ستكون جزءا من خدمته المدفوعة القادمة.

وكجزء من هذه الصفقة، عرض موقع التواصل الاجتماعي تويتر إمكانية الدفع أيضا من خلاله كوسيلة لدعم الصحافة.

“بصفتك مشتركا في خدمة مدفوعة في تويتر تحصل على إمكانية الوصول إلى الخدمات المتميزة حيث يمكنك بسهولة مطالعة الأخبار من منصة الأخبار المفضلة لديك أو قراءة مقالات الكاتب الذي تريده من ريفيو، مع تحويل جزء من اشتراكك إلى الناشرين والكتاب الذين ينتجون ذلك المحتوى”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format