additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle💎 luxury

Jewels given to Napoleon’s adoptive daughter on sale at Christie’s next week

مجوهرات ابنة نابليون بالتبني للبيع في مزاد كريستيز الأسبوع المقبل

Reuters

GENEVA: A flawless sapphire and diamond parure that belonged to Napoleon’s adoptive daughter is to be sold at auction at Christie’s in Geneva next week, a rare sale of objects directly linked to the French emperor.

The jewels date back to the early 19th century and are believed to have been a wedding gift for Stephanie de Beauharnais, who was adopted by Napoleon and his wife Josephine de Beauharnais.

“I think most of the jewels that originate from the French court today have already found their way into museums or into very important collections,” said Lukas Biehler of Christie’s jewellery department.

“To see one coming on the market from a family that actually goes back to Napoleon is almost unheard of … and it happens maybe once every century,” he told Reuters at a viewing.

The nine items in the set, which are being sold individually, include a necklace and tiara adorned with sapphires from mines in what was then known as Ceylon, now Sri Lanka.

The jewels are estimated at a combined total of 430,000 to 750,000 Swiss francs ($471,000 to $821,000), according to the auction catalogue. They are among 144 lots due to go under the hammer in next week’s auction.

رويترز

جنيف : من المقرر أن تباع مجموعة من مجوهرات الياقوت الذي لا تشوبه شائبة و حُلى مرصّعة بالألماس التي تعود إلى ابنة نابليون بالتبني في مزاد علني تقيمه كريستيز في جنيف الاسبوع المقبل، في عملية بيع نادرة لأشياء مرتبطة مباشرة بالامبراطور الفرنسي.

يعود تاريخ المجوهرات إلى أوائل القرن التاسع عشر، ويعتقد أنها كانت هدية زفاف لستيفاني دي بوهارنايس، التي تبناها نابليون وزوجته جوزفين دي بوهارنايس.

وقال (لوكاس بيهلر) من قسم المجوهرات في (كريستي): “أعتقد أن معظم المجوهرات التي تنشأ من البلاط الفرنسي اليوم قد وجدت طريقها بالفعل إلى المتاحف أو إلى مجموعات مهمة للغاية”.

وقال لرويترز في عرض “إن رؤية مجموعة مجوهرات تباع في المزاد تعود لعائلة نابليون هي سابقة. ويحدث ذلك ربما مرة واحدة كل قرن”.

وتشمل القطع التسعة في المجموعة، التي ستباع بشكل فردي، قلادة وتاج مزين بالياقوت من المناجم في ما كان يعرف آنذاك باسم سيلان، التي أصبحت الآن سري لانكا.

وتقدر قيمة المجوهرات مجتمعة بما يتراوح بين

000 430 و 000 750 فرنك سويسري (000 471 دولار إلى 000 821 دولار)، وفقا لكتالوج المزاد. وهي من بين 144 قطعة من المقرر أن تدخل مزاد الأسبوع المقبل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format