additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World🦠Coronavirus

Australia’s largest state reports first COVID-19 case in more than a month

ولاية نيو ساوث ويلز الأسترالية تسجل أول إصابة بكورونا منذ أكثر من شهر

Reuters

SYDNEY: Australia’s most populous state of New South Wales (NSW) on Wednesday reported its first locally acquired COVID-19 case in more than a month, sending authorities rushing to trace the source of the virus.

A man in his 50s who tested positive for the new coronavirus had visited a movie theatre, restaurants, a service station and a meat store in Sydney’s eastern suburbs while unknowingly infectious, authorities said.

The infected person has not travelled overseas in recent times and does not work in any high-risk jobs such as in hotel quarantine or hospitals, NSW state Chief Health Officer Kerry Chant told reporters in Sydney.

“So all of the usual routes where we would expect someone to have acquired the infection are not clear,” Chant said. Close contacts have been asked to undergo tests and self-isolate.

Australia has largely contained the coronavirus outbreak through snap lockdowns, border controls and speedy contact tracing systems, with just over 29,800 cases and 910 deaths since the pandemic began. It has reported zero cases most days this year. 

رويترز

كانبيرا: سجلت نيو ساوث ويلز، أكثر الولايات الأسترالية سكانا، يوم الأربعاء أول حالة إصابة بفيروس كورونا انتقلت إليها العدوى محليا منذ أكثر من شهر بينما تعمل السلطات على تعقب مصدرها وتحديد السلالة المسببة لها.

وتعزز أول إصابة في الولاية الواقعة في جنوب شرق أستراليا منذ 31 مارس آذار احتمال استئناف قيود التباعد الاجتماعي، التي خففت السلطات كثيرا منها مع تراجع الحالات.

وقضت أستراليا على كوفيد-19 إلى حد بعيد، لكن وزارة الصحة في نيو ساوث ويلز قالت في بيان إن الفحوص أثبتت إصابة رجل في العقد الخامس من العمر لا تربطه صلة معروفة بالفنادق المستخدمة في الحجر الصحي لمن يصلون من الخارج.

وقالت الوزارة إن الرجل الذي لم تحدد اسمه زار مواقع عدة في الضواحي الشرقية لسيدني، عاصمة الولاية وكبرى مدن أستراليا.

وأضافت الوزارة أن الفحوص أظهرت أن الحمل الفيروسي لدى الرجل أعلى مما يُرى عادة في المصابين، وهو ما قد يزيد من فرصة نشره للمرض. ويُعتبر معديا منذ 30 أبريل نيسان.

وقالت كيري تشانت كبيرة مسؤولي الصحة بالولاية للصحفيين في سيدني “هذا يعطينا بعض دواعي القلق” مضيفة أن جميع من كانوا على اتصال وثيق بالرجل طُلب منهم عزل أنفسهم والخضوع للفحص.

وأدى النهج المتشدد الذي تتبعه أستراليا لكبح انتشار فيروس كورونا، من خلال تدابير تشمل العزل العام المبكر والرقابة على الحدود والتتبع السريع للمخالطين، إلى إبقاء عدد الإصابات لديها أعلى قليلا من 29800 إلى جانب 910 وفيات منذ بدء الجائحة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format