additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business👮‍♂️ Government

MoCI Announces Measures Regulating Blacksmithing and Carpentry Work

الوزارة تعلن عن إجراءات لتنظيم أعمال ورش الحدادة والنجارة

QNA

Doha: The Ministry of Commerce and Industry announced that it is taking measures to regulate the work of blacksmithing and carpentry workshops, and warehouses operating inside cities and commercial streets. The measures are part of the city’s efforts to regulate commercial activities in the state in cooperation with the Ministry of Interior, and the Ministry of Municipality and Environment.

The ministry said in a statement that the afore-mentioned workshops and warehouses are not allowed to practice their activities outside the licensed locations, or inside homes. This includes banning the use of public parking, pavements, or empty lots and spaces. It was also banned to store products and equipment related to commercial activities in public parking, pavement, or any residential units not licensed to do so.

The ministry said that any violation of these measures will subject violators to penalties in line with law no. 5 of 2015, law no. 18 of 2017, and decree law no. 19 of 2007. The ministry also called on citizens and residents to report any violations via phone on 16001, or social media through Twitter handle MOCIQATAR, Instagram (MOCIQATAR), or the ministry’s app MOCI-QATAR. 

قنا

الدوحة: أعلنت وزارة التجارة والصناعة عن إجراءات لتنظيم أعمال ورش الحدادة والنجارة والمخازن التي تزاول أنشطتها داخل المدن والشوارع التجارية، وذلك في إطار الجهود الرامية إلى تنظيم ومراقبة الأنشطة التجارية في الدولة بالتعاون مع وزارتي /الداخلية/ و/البلدية والبيئة/.

وأوضحت الوزارة في بيان لها، أنه بموجب القوانين والضوابط والاشتراطات المعمول بها في الدولة، فإنه يمنع على ورش الحدادة والنجارة والمخازن الواقعة في المدن والشوارع التجارية مزاولة أعمالها وأنشطتها خارج موقع الترخيص الممنوح لها، أو داخل البيوت والمواقع غير المرخصة أو استغلال المواقف العامة أو الأرصفة أو الساحات والفضاءات المجاورة أو الأحياء السكنية.

كما يمنع عليها وضع وتخزين البضائع والمستلزمات الخاصة بالنشاط التجاري أمام المحال، وفي المواقف العامة أو الأرصفة أو بين الأحياء السكينة أو البيوت والمواقع غير المرخصة.

ودعت الوزارة القائمين على الأنشطة التجارية المشمولة بهذه الإجراءات التنظيمية إلى الالتزام بالإجراءات المشار إليها، مؤكدة أن أي مخالفة لما نص عليه، تعرض مرتكبيها للإجراءات والمساءلة القانونية المنصوص عليها في القانون رقم /5/ لسنة 2015 بشأن المحال التجارية والصناعية والعامة المماثلة، وقانون وزارة البلدية والبيئة رقم /18/ لسنة 2017 بشأن النظافة العامة، ومرسوم بقانون رقم /19/ لسنة 2007 بإصدار قانون المرور.

كما حثت وزارة التجارة والصناعة كافة المواطنين والمقيمين على الإبلاغ عن أي تجاوزات أو مخالفات تخص التسجيل والتراخيص التجارية من خلال الاتصال على 16001 أو حسابات على مواقع التواصل الاجتماعي: تويتر @MOCIQATAR و الانستغرام MOCIQATAR أو تطبيق الوزارة MOCI_QATAR.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format