🥅 LEAGUES

Manchester City in the Champions League Final for First Time

تأهل مانشستر سيتي إلى نهائي دوري أبطال أوروبا للمرة الأولى في تاريخه

QNA

Manchester: Manchester City, qualified for the first time in their history to the Champions League final, after defeating French side Paris Saint-Germain with a clean double in the match that brought them together today in England in the second leg of the semi-finals of the competition.

Riyad Mahrez scored the two winning goals for Manchester City in the 11th and 63rd minutes.

Manchester City had won the first leg in Paris with two goals.

Manchester City, who are just around the corner from the Premier League title, confirmed its superiority over PSG, who reached the European Championship final last season before losing to Bayern Munich.

Manchester City will meet , with the winner of the other semi-final match tomorrow (Wednesday) between his compatriot Chelsea and Real Madrid, the Spanish record holder with the number of titles (13), who settled for a draw with the same goal home.

قنا

مانشستر (إنجلترا): تأهل مانشستر سيتي الإنجليزي للمرة الأولى في تاريخه إلى نهائي دوري أبطال أوروبا لكرة القدم، بعد تغلبه على ضيفه باريس سان جيرمان الفرنسي بثنائية نظيفة في المباراة التي جمعتهما يوم الأمس بإنجلترا في إياب الدور قبل النهائي للمسابقة.

سجل هدفي الفوز لمانشستر سيتي رياض محرز في الدقيقتين 11 و63.

وكان مانشستر سيتي فاز في لقاء الذهاب في باريس بهدفين لهدف.

وأكد مانشستر سيتي، الذي بات قاب قوسين أو أدنى من حسم لقب الدوري الإنجليزي الممتاز، تفوقه على سان جيرمان الذي وصل إلى نهائي البطولة الأوروبية في الموسم الماضي قبل أن يخسر أمام بايرن ميونخ الألماني.

ويلتقي مانشستر سيتي في النهائي المقرر في 29 مايو في مدينة اسطنبول التركية، مع الفائز في المواجهة الأخرى بالدور قبل النهائي غدا /الأربعاء/ بين مواطنه تشلسي وريال مدريد الإسباني حامل الرقم القياسي بعدد الألقاب (13) والذي اكتفى بالتعادل بهدف لمثله ذهابا على أرضه.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format