👮‍♂️ Government

QC Implements Feed the Fasting Project in African Countries

قطر الخيرية تنفذ مشروع إفطار الصائم في عدد من الدول الإفريقية

 QNA

Doha: Qatar Charity (QC) has implemented Feed the Fasting project in many African countries, by distributing food parcels to poor families, persons with special needs, and families of orphans in Sudan, Kenya, South Africa, and Ghana. The project is being implemented as part of Qatar Charitys Ramadan of Hope drive.

In Sudan, 3760 food baskets have been distributed, while 5,600 baskets will be distributed during the remaining days of Ramadan. Some 40,000 people are expected to benefit from the project in the states of Khartoum, Gezira, the Nile River, Gedaref and Kassala in Sudan.

In Kenya, food baskets were distributed in 10 provinces of the country to benefit 1,755 needy families, aiming to help them meet their food needs in Ramadan. The families sponsored by Qatar Charity received the largest share of the food baskets.

In South Africa, 1,000 food baskets were distributed, benefiting 5,000 poor families including the families of orphans, on the outskirts of Cape Town and the Western Cape province.

In Ghana, Qatar Charity provided 8,750 packs of Iftar meals to several schools and mosques for ten consecutive days in the Ashanti Region.

قنا

الدوحة: تواصل قطر الخيرية تنفيذ مشاريع حملتها الرمضانية “رمضان الأمل” في 32 دولة عبر العالم، شملت عددا من الدول الإفريقية، حيث تم توزيع السلال الغذائية على الأسر الفقيرة وأسر الأيتام.

وفي السودان، خصصت قطر الخيرية جزءا من مشروعها إفطار الصائم هذا العام لصالح الفئات الخاصة والأكثر هشاشة، واستهدفت تقديم سلال غذائية لبعض الفئات ذات الظروف الإنسانية الصعبة من المعاقين وكبار السن، بجانب الطواقم الطبية العاملة في مستشفى الأورام ومراكز الحجر الصحي، حيث تم توزيع 3760 سلة غذائية، ومن المنتظر أن يتم توزيع ما يقارب (5600) سلة خلال شهر رمضان، ويتوقع أن يستفيد من المشروع نحو (40.000) مستفيد في ولايات الخرطوم، الجزيرة، نهر النيل، وولايتي القضارف وكسلا شرقي السودان.

على صعيد متصل، تم توزيع السلال الغذائية الرمضانية للأسر المحتاجة في 10 مقاطعات في كينيا استفاد منها 1,755 أسرة معظمهم من المكفولين لا سيما فئة الأيتام والمعاقين والأسر المتعففة من المكفولين والتي حظيت بالنصيب الأكبر من السلال، وشملت مناطق التوزيع نيروبي العاصمة وممباسا وقاريسا ووجير ومنديرا إلى جانب مقاطعات أخرى لإعانة الأسر المحتاجة خلال الشهر الفضيل.

وشملت الطرود المواد الغذائية الأساسية والتي تكفي الأسرة لشهر كامل وتعين الفئات الأكثر ضعفا خاصة في هذا الظرف العصيب حيث تشهد بعض المناطق فيضانات مدمرة جراء الأمطار الغزيرة التي هطلت في الأسبوع الماضي.

وفي جنوب إفريقيا تم توزيع 1000 سلة غذائية استفاد منها 5000 أسرة من الأسر الفقيرة وأسر الأيتام في ضواحي مدينة كيب تاون وإقليم ويسترن كيب، كما وزعت قطر الخيرية في غانا 8,750 وجبة إفطار تم توزيعها في المدارس والمساجد بمنطقة اشانتي جنوبي غانا خلال عشرة أيام على التوالي في الشهر الفضيل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format